laptop scherm knippert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb een asus K55V met windows 8.
Straks deed mn laptop nog alles wat ik wilde maar na het opnieuw aanmelden knippert mijn bureaublad achtergrond tussen zwart en de achtergrond zelf. Alle snelkoppelingen zijn niet meer zichtbaar. Ik kan alleen de muis nog bewegen. Als ik op het start symbool klik gebeurd er niets.

Kan iemand mij helpen? Ik heb mijn laptop iedere dag nodig voor school en ben een leek op dit gebied.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Heb je iets veranderd? download anders even de nieuwste driver voor je videokaart.

http://www.geforce.com/hardware/notebook-gpus/geforce-610m

Neem aan dat deze kaart in je laptop zit.

Kan je de download niet vinden? probeer het dan hier even en druk op auto detect video card.

http://www.geforce.com/drivers/results/55125

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas niks. Ik kan niet op internet enzo. Ik plaats deze berichten via telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Aha, veilige modus al geprobeerd?

https://www.asus.com/nl/support/faq/1008250

Probeer vanaf stap 8, dat andere lukt je niet denk ik.. als je niet eens in windows kan komen.
En probeer hem te herstellen naar een eerdere tijd wanneer die wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de laptop opstarten in veilige modus maar dan gebeurd er exact hetzelfde als wat er daarvoor gebeurde. Het scherm knippert tussen zwart en het bureaublad en ik kan nergens op klikken.

Er is wel een toepassingsfout verschenen in mijn scherm en telkens als ik op OK klik komt het terug:

Explore.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0xb865cb1c verwijst naar geheugen op 0x1fad7463. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: read.

Klik op OK als u het programma wilt beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Lijkt me een geheugen probleem, draai memtest86 een nachtje (tenzij je al eerder errors krijgt in de test)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Je kan ook dit proberen. (snellere manier)

Haal 1 bankje geheugen uit je laptop en probeer of het dan werkt.
Werkt het niet? doe hem er dan weer in en haal de andere er uit.

Zo kan je zien of 1 van de 2 kapot is.

Zie hier een tutorial

YouTube: Asus K55A K55V (Asus 54, 55, 56 Series) disassembly and fan cleaning, разборка и чистка ноутбука

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe draai ik Memtest86 als ik helemaal niks kan met mijn laptop behalve rondgaan met mijn muis (klikken werkt niet) en ctrl + alt + del indrukken. Ik kom dan in dat menu en dan knippert mijn scherm dus niet.

verder ga ik niet het risico nemen om mijn laptop open te draaien, sorry maar bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Vraag dan ook niet om hulp en breng je laptop naar je lokale pc boer.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het misschien wel op te lossen viel zonder de laptop open te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Probeer het gewoon, echt moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:27
Memtest kun je draaien met een bootable usb stick, dat heeft dus niks met windows te maken. Gewoon even googelen hoe dat moet :)

Ok vooruit:
http://www.memtest86.com/download.htm

Download die voor bootable usb device. Pak de zip uit in een map. Run het exe bestand. Selecteer je USB stick en zet memtest erop. Let erop dat al je data van je usb stick verloren gaat, dus maak hem even leeg.

Doe de usb stick in je laptop. Zet je laptop aan. Zoek even uit hoe je ervoor zorgt dat die opstart van de USB stick in plaats van dat ie gewoon windows opstart. Waarschijnlijk staat er zoiets als, press ... for start options, of bios, of iets dergelijks. Kies dan opstarten met je usb stick. Draai memtest voor heel heel lang (ik geloof dat het echt iets van 12 uur moet zijn minstens ofzo? Moet je even opzoeken). Of totdat die fouten begint te geven.

[ Voor 73% gewijzigd door Jesserr op 16-11-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzKid-Eddy
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Sluit je notebook eerst eens aan op een externe monitor. En kijk dan of je beeld krijgt. Zodra je daar wel beeld op krijgt, kun je ook bepaalde instellingen checken... succes.
Pagina: 1