Ik heb sinds kort een nieuwe pc gebouwd, en heb daarin een oude harde schijf gehangen (als extra opslag; Win 10,games, etc draait op SSD)
Zie mijn complete setup hieronder.
De harde schijf draait in mijn oude machine prima. In mijn nieuwe heb ik last van stotteringen doordat de harde schijf zeer vaak afspint, en weer op. Hierbij is ook een klik te horen. Het lijkt net alsof hij extreem snel in slaapmodus schiet.
Stotteringen treden op op bij media afspelen vanaf deze HD (video,muziek, maakt eigenlijk niet uit wat voor bitrate).
Uiteraard heb ik BIOS instellingen bekeken en ook heb ik in windows power settings slaapmodus uitgeschakeld.
Het leek me een goed idee om HD Tune te draaien. Wat mij opvalt is dat als ik alleen al HD Tune open heb staan (met juiste HD gekozen) ik het probleem niet meer heb! Eenmalig een klik en daarna kan ik zonder problemen video's en muziek afspelen met HD Tune in de achtergrond. Een werkende workaround, en bewijst hopelijk dat mijn HD niet overleden is...
Ik stuur zo nog even screenshots van HD Tune, eten is klaar :-)
Ik draai Windows 10 64-bits
Zie mijn complete setup hieronder.
De harde schijf draait in mijn oude machine prima. In mijn nieuwe heb ik last van stotteringen doordat de harde schijf zeer vaak afspint, en weer op. Hierbij is ook een klik te horen. Het lijkt net alsof hij extreem snel in slaapmodus schiet.
Stotteringen treden op op bij media afspelen vanaf deze HD (video,muziek, maakt eigenlijk niet uit wat voor bitrate).
Uiteraard heb ik BIOS instellingen bekeken en ook heb ik in windows power settings slaapmodus uitgeschakeld.
Het leek me een goed idee om HD Tune te draaien. Wat mij opvalt is dat als ik alleen al HD Tune open heb staan (met juiste HD gekozen) ik het probleem niet meer heb! Eenmalig een klik en daarna kan ik zonder problemen video's en muziek afspelen met HD Tune in de achtergrond. Een werkende workaround, en bewijst hopelijk dat mijn HD niet overleden is...
Ik stuur zo nog even screenshots van HD Tune, eten is klaar :-)
Ik draai Windows 10 64-bits
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 267,89 | € 267,89 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 148,95 | € 148,95 |
| 1 | MSI R9 380 Gaming 4GB | € 237,95 | € 237,95 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 102,95 | € 102,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 88,95 | € 88,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,33 | € 80,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.022,92 | |