Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Gistermiddag heb ik een Tomtom Go 5100 aangeschaft. Zo direct uit de doos werkte deze perfect.
Vandaag heb ik hem aan mijn iMac gekoppeld, dit ging prima. Het My drive verwijderde de oude Tomtom van mijn account en koppelde de nieuwe Go 5100. Dit kon enkele minuten duren maar na meer dan een half uur heb ik het gestopt en opnieuw geprobeerd.
My drive vroeg niet meer om een koppeling en ging direct door naar de updates, er waren twee beschikbaar, deze heb ik aangeklikt en het updaten begon.

Na deze update staat er geen kaart meer op de Go5100. Ik kan deze dus ook niet resetten of terug naar fabrieksinstellingen zetten. Aangezien de Go5100 niks doet zonder kaarten behalve aan en uit gaan en blijven melden dat er geen kaarten op staan.
De kaarten downloaden kan ik gewoon alleen kom ik net 2MB te kort voor Europa en gaat er dus ook niks gedownload worden.

Kortom zonder extra geheugenkaart kan ik nu niets meer met mijn Tomtom totdat ik de tijd heb gevonden om een geheugenkaart te kopen.
En dan? de volgende update weer mijn kaarten verdwenen?

Ik kom van een koude kermis terug en kan hem morgen voor mijn werk dus niet gebruiken.

Heb zojuist een 2 gb micro sd gevonden maar ook hiermee lukt het niet. Je moet het of op de sd kaart zetten of op de Tomtom, 50/50 kan niet.

Nu download hij Benelux, vind het maar vreemd aangezien ik eerder wel Duitsland en Frankrijk had. Ook de flitspaal service geeft nu aan dat het niet werkt. Service niet beschikbaar, ondertussen ben ik er maar mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 18:17
Ik heb exact hetzelfde met een go5000, nog geen oplossing gevonden helaas, jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-05 11:30
Enige optie is om een grote geheugenkaart te kopen.
Bij mij komen flitsers + Europa en besturingssysteem boven de 8 Gb uit. Dat past niet meer dus heb je een uitbreidingskaart nodig.

Ander optie is om te proberen bij beheer te kiezen voor installeer een kleinere kaart. Raak je wel wat 3d mee kwijt.

[ Voor 24% gewijzigd door D-dark op 21-11-2015 21:00 ]