Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Irritant probleem

Pagina: 1
Acties:

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
Hallo medetweakers

Ik heb een probleem, sinds kort heb ik mijn pc boven staan. Maar vandaag heb ik een ethernet switch gekocht. Ik had in het begin al een probleem met de pc omdat ie elke keer niet kon verbinden. Toen hij was verbonden werkte de wifi niet toen heb ik het wifi gemaakt en werkt het ethernet niet. :(
Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt

Switch: tp link tl sf1005d

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Sorry dat ik diegene moet zijn, maar wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te sporen ?

We hebben wel meer info nodig willen we je hier verder kunnen helpen.

Handig om te hebben zijn de IP addressen van de router, pc en eventueel aanvullende apparatuur tussen de computer & router.

Ook handig om te weten, gaat het hier om rechtstreekse kabelverbindingen, of hebben we hier nog een powerline set tussen zitten. Voor WiFi is de vraag, is dit rechtstreeks een verbinding met de router, of heb je er nog een repeater tussen zitten.

Tweakers ( en ikzelf dus ook ) helpen je echt graag verder, maar met alleen een simpele "Alles is stuk - Einde" komen we allebei niet verder.

Geef ons een beetje meer info, en misschien komen we dan snel met een mogelijke oplossing!

• Apiaan
Het gaat als volgt modem→switch (tp link tl sf1005d)→router weet de naam en ip zo niet→en modem→ pc via ethernet kabel door lozeleiding. Ik heb zelf a geprobeerd om het te restarten stekker modem in en uit etc. Toen het uiteindelijk was gelukt werkte de router niet, en toen heb ik gerestart kabels eruit getrokken etc. Toen werkte de wifi wel en het ethernet naar de pc niet. Vraag maar als het niet helemaal duidelijk is.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:31
Je moet je switch na je router zetten, want je krijgt vrijwel altijd maar 1 WAN ip van je provider.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

Je zult iets duidelijker moeten zijn, ik kan er in elk geval geen touw aan vastknopen.

Heb je issues als je alleen met kabel verbind?
Heb je issues als je alleen wifi gebruikt?

Of zit het probleem juist in het feit dat je ze beiden wilt gebruiken?
In dat geval kan het zo zijn dat je PC is ingesteld om bedraad óf draadloos te gebruiken, niet beide.
Mocht dit je issue zijn dan is het even van belang je merk/type pc te kennen. Ik weet dat HP dit vaak toepast.

Maar wellicht is je probleem iets totaal anders... kan het niet uit je verhaal halen. Probeer een beetje structuur in je verhaal te bouwen. Houd er rekening mee dat wij je situatie totaal niet kennen ;)

Je zegt bijvoorbeeld dat je PC sinds kort boven staat. Betekent dit dat het allemaal wel goed werkte toen het ding nog beneden (?) stond?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Apiaan
Het probleem is dat ik het beide tegelijkertijd wil gebruiken. Toen de pc beneden stond werkte ie prima. Pc heb ik zelf gebouwd (windows 10) cisco router, tp link switch.wat bedoel je precies jimster?

Verwijderd

Misschien is het handig om een netwerk schets te maken zodat wij kunnen zien hoe en wat jou huidige situatie is.(Handig om ip adressen hierbij te noteren)

• Apiaan
Pc
Modem→ switch→
Router
Of ik heb wifi of ik heb ethernet via de pc, tegelijkertijd werkt het niet. Ik hoop dat dat een netwerk schets is. Sorry kan momenteel niet bij de ip adressen
Maar ik heb denk ik een oplossing gaat als volgt: modem→ethernet kabel→router→ethernet kabel in switch→ ethernet kabel door lozeleidingen→pc

[ Voor 26% gewijzigd door Apiaan op 15-11-2015 20:37 ]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

En je weet zeker dat er niet softwarematig iets geconfigureerd is die dit voorkomt? Zoals eerder aangegeven weet ik dat HP een optie in de netwerksettings heeft die voorkomt dat WiFi en Ethernet tegelijkertijd actief zijn.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 21:03
Wat je geeft is geen netwerk schets, google het maar eens.
De volgorde hoe het verbonden zou moeten zijn is:
Modem -> Router -> Switch -> PC.

Het werkt niet als je een switch tussen het modem en de router hangt, het werkt ook niet om 2 apparaten tegelijk aan het modem te hangen maar dit verschilt per provider.

• Apiaan
Felyrion, sorry ik weet niet echt wat je bedoeld ben niet zo handig op dit gebied en heb geen hp iets. Koekbenaan dat zou het probleem kunnen zijn ik ga het vanavond proberen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Apiaan op 16-11-2015 07:43 ]

Verwijderd

Ik denk dat je het best onderstaande kunt doen.

Modem (Zorg dat deze als enige DHCP uitdeelt) verbind je met de switch.
De switch verbind je met je router.(Configureren als Access Point)

Wat kan je met bovenstaande.
A: Draadloos verbinden via de Router die geconfigureerd is als Access Point.

B: Bekabeld verbinden via de switch.

Indien je vragen hebt laat maar weten :)

Zie onderstaand topic
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:50:
Ik denk dat je het best onderstaande kunt doen.

Modem (Zorg dat deze als enige DHCP uitdeelt) verbind je met de switch.
De switch verbind je met je router.(Configureren als Access Point)

Wat kan je met bovenstaande.
A: Draadloos verbinden via de Router die geconfigureerd is als Access Point.

B: Bekabeld verbinden via de switch.

Indien je vragen hebt laat maar weten :)

Zie onderstaand topic
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465
Ignore that ...
Jimster schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:42:
Je moet je switch na je router zetten, want je krijgt vrijwel altijd maar 1 WAN ip van je provider.
+1

Iperf

Verwijderd

Fish schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:04:
[...]

Ignore that ...

[...]

+1
De WAN staat hier buiten, dit betreft de LAN omgeving.

WAN kant (Extern ip)
Modem
LAN Kant (DHCP vanaf de modem)

Switch (De apparatuur die hier op aangesloten is verkrijgt ip adressen van de DHCP van het modem)

Router(instellen als AP zodat de modem als DHCP blijft fungeren)

*Kan alleen indien je modem DHCP kan uitdelen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 19:13 . Reden: Extra info :) ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:10:
[...]

De WAN staat hier buiten, dit betreft de LAN omgeving.

WAN kant (Extern ip)
Modem
LAN Kant (DHCP vanaf de modem)

Switch (De apparatuur die hier op aangesloten is verkrijgt ip adressen van de DHCP van het modem)

Router(instellen als AP zodat de modem als DHCP blijft fungeren)

*Kan alleen indien je modem DHCP kan uitdelen
Waarom zet hij een switch tussen zijn modem en zijn router ?

Iperf

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33
Zolang we niet weten welke provider en welk modem, past er een switch tussen, bij mijn Ziggo lukt dat niet. Dus de genoemde cisco router kan het modem zijn?

gewaarwordingshorizon

• Apiaan
Alles is gelukt! Ik zit bij ziggo maar omdat ik het sterkste bereik (wifi) wil in de woonkamer is de router daar blijven staan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Apiaan schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:37:
Alles is gelukt! Ik zit bij ziggo maar omdat ik het sterkste bereik (wifi) wil in de woonkamer is de router daar blijven staan.
Hoe heb je het opgelost dan ?(wat was de oorzaak)

Iperf

• Apiaan
Modem→switch→ router en pc was fout dus heb ik dit gedaan: modem→ router→switch→pc de volgorde was verkeerd gegaan. Heel erg bedankt iedereen!!! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Apiaan op 16-11-2015 22:46 ]

Pagina: 1