Toon posts:

Uploadsnelheid Crashplan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een VeraCrypt container van 350GB te uploaden naar de Crashplan Cloud. Dat gaat helaas maar met een snelheid van 1 Mbps. Ik zie dat de CPU niet erg belast wordt. Ik denk dat het aan de servers van Crashplan ligt.

Ik ben benieuwd wat voor uploadsnelheid jullie halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Traag ik heb 10 dagen ofzo over 1 Terabyte gedaan :)
En dat met een 1000 Mbit verbinding. ..
Hubic gaat veel sneller! Daar haal ik tussen de 20 a 90 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kmichael schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:44:
Traag ik heb 10 dagen ofzo over 1 Terabyte gedaan :)
En dat met een 1000 Mbit verbinding. ..
Hubic gaat veel sneller! Daar haal ik tussen de 20 a 90 MB/s
Dan heb jij het nog goed voor elkaar gekregen, om mijn 250GB te kunnen uploaden duurt het 33 dagen. Daar ga ik dus echt niet aan beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog Crashplan gebruikers die kunnen reageren met wat hun uploadsnelheid is?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-10 20:46
Heb je ook al het volgende geprobeerd?

http://networkrockstar.ca...ing-up-crashplan-backups/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja helaas, de CPU wordt ook niet belast als die aan het uploaden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:09

Tys

CrashPlan is een prima dienst, maar de upload is inderdaad om te huilen. Dit is overigens al jaren een probleem (en voor mij de reden niet terug te gaan), daarvoor werkte het als een tierelier. Verwacht niet dat je er meer uit geperst krijgt (op de bovengenoemde 'fix' na).

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
M'n 4-jarige Crashplan subscription loopt binnenkort af. Vroeg me af of er alternatieven zijn die goed werken vanaf een Synology ? Het telkens handmatige updaten van de software (omdat de automatische updates niet werken cq ondersteund worden) begint inmiddels wat irritant te worden als dit iedere maand gedaan moet worden.

De uploadsnelheid is overigens redelijk, maar misschien zijn mijn verwachtingen voor een dienst van 3.5$/maand (inmiddels $5 zie ik nu) voor 'unlimited' stored niet zo hoog. 2-3MB/s upload momenteel. Ik heb er 480GB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Ik heb Crashplan geïnstalleerd in een Container/Docker op mijn QNAP NAS. Uploadsnelheid (via KPN VDSL) is tussen de 15 en 20 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:31:
M'n 4-jarige Crashplan subscription loopt binnenkort af. Vroeg me af of er alternatieven zijn die goed werken vanaf een Synology ? Het telkens handmatige updaten van de software (omdat de automatische updates niet werken cq ondersteund worden) begint inmiddels wat irritant te worden als dit iedere maand gedaan moet worden.

De uploadsnelheid is overigens redelijk, maar misschien zijn mijn verwachtingen voor een dienst van 3.5$/maand (inmiddels $5 zie ik nu) voor 'unlimited' stored niet zo hoog. 2-3MB/s upload momenteel. Ik heb er 480GB staan.
Hubic doet het prima i.c.m. Cloud Sync vanaf mijn Synology. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
Ben inmiddels al een tijdje overgestapt op Google Cloud Storage (nearline). Werkt overigens ook prima en snel en kan ik ook gewoon als drive mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
1Tb heeft vanaf mijn Syno ongeveer 2 maanden geduurd. 20mbit uplink werd doorgaans 4-8mbit benut. Je kunt wel even kijken naar support fora hoe je de snelheid iets omhoog kunt krijgen door wat opties te prutsen. Dit is imho hun model om de groei te beteugelen. Je kunt weliswaar ongelimiteerd storage gebruiken, je kunt het er alleen nooit heen kopiëren :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Snelheid bij mij varieert, maar is nu bij Crashplan 14 Mbps bij mijn NAS. Goed (goedkoper) alternatief voor Google Cloud Storage (nearline) is c14 van online.net. Tot september gratis te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 24-07-2016 00:35 ]

Pagina: 1