Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatief voor Huawei HG655D modem

Pagina: 1
Acties:

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:41
Via mijn provider online, heb ik nu de 3e huawei HG655D modem in 6 jaar. Alleen maar problemen mee door steeds wegvallende wifi verbindingen. Hier heb ik nu een Linksys router achter hangen, die voor mijn wifi zorgt. Dit gaat vrij goed, maar omdat ik voor een paar apparaten port forwarding gebruik, is dit lastig via een router achter de Huawei.
Tevens heb ik een usb stick van 64 GB in de linksys die als NAS fungeert. Deze optie heeft de Huawei niet.
Het is veel handiger om met 1 apparaat uit de voeten te kunnen.
Mijn vraag: zou het mogelijk zijn om een andere modemrouter te plaatsen, als vervanger voor die huawei ?

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Lees de info op dit topic eens door

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, lees dat topic niet door. Zet je HG655D in bridge mode en laat je Linksys de rest regelen. Gebruik je ook TV of Telefonie via Online?

• luxan
johnkeates schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:32:
Nee, lees dat topic niet door. Zet je HG655D in bridge mode en laat je Linksys de rest regelen. Gebruik je ook TV of Telefonie via Online?
Das natuurlijk geen antwoord op de vraag 8)7.

Als alternatief voor bridge mode kun je ook je Linksys als AP gebruiken door de DHCP server uit te zetten en de LAN kabel in een van de LAN poorten op de Linksys te steken in plaats van de WAN poort op de Linksys.

[ Voor 26% gewijzigd door luxan op 15-11-2015 17:58 ]

• johnkeates
luxan schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:48:
[...]

Das natuurlijk geen antwoord op de vraag 8)7.

Als alternatief voor bridge mode kun je ook je Linksys als AP gebruiken door de DHCP server uit te zetten en de LAN kabel in een van de LAN poorten op de Linksys te steken in plaats van de WAN poort op de Linksys.
Natuurlijk is dat wel een antwoord, als je Online + IPTV + Telefonie gebruikt kan je geen ander modem gebruiken. Als je alleen internet gebruikt maakt het geen zak uit en gaat elk modem werken. Een passende oplossing voor het probleem is dat NAT engine van de HG655D overslaan, dat lost nagenoeg alles op. Ik heb die HG655D ook gehad, het is geen slechte hardware, maar erg brakke software. Je lost de problemen van die software pas op als je de NAT engine niet meer gebruikt, en dat doe je door hem te bridgen.

• luxan
johnkeates schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:01:
[...]
Natuurlijk is dat wel een antwoord, als je Online + IPTV + Telefonie gebruikt kan je geen ander modem gebruiken. Als je alleen internet gebruikt maakt het geen zak uit en gaat elk modem werken. Een passende oplossing voor het probleem is dat NAT engine van de HG655D overslaan, dat lost nagenoeg alles op. Ik heb die HG655D ook gehad, het is geen slechte hardware, maar erg brakke software. Je lost de problemen van die software pas op als je de NAT engine niet meer gebruikt, en dat doe je door hem te bridgen.
Lees de vraag nog eens goed:
Aloysxda schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:18:
Mijn vraag: zou het mogelijk zijn om een andere modemrouter te plaatsen, als vervanger voor die huawei ?
Daar staat letterlijk dat TS wil weten of het mogelijk is om een ANDERE modemrouter te gebruiken omdat TS het handiger vind om een apparaat te hebben.

Nu is het gebuik van een andere modemrouter niet aan te raden als er TV en/of telefonie afgenomen word. Maar als dat het geval is, kun je bridge mode ook wel vergeten.

• johnkeates
luxan schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:14:
[...]

bladiebla robinhood

[...]
In plaats van dat je cool probeert te doen kan je ook gewoon iets zinnigs posten waarmee je het probleem oplost, en nee, een thread uit 2008 telt niet, ook niet als de posts van 2015 voornamelijk over problemen gaan. De 'vraag' is vaak ook niet de juiste vraag, meer de de helft van de posts op het forum stellen een probleem met een totaal niet bijpassende 'vraag' als oplossing, en soms stellen ze totaal geen probleem waardoor je niet weet wat er nou opgelost moet worden. In dit geval is de oplossing dus helemaal niet het modem vervangen, maar NAT overslaan en WiFi via een losse AP of Router doen.

Je kan bridge mode met IPTV en telefonie prima gebruiken met Online en de HG655D om dat die niet over hetzelfde ATM VC lopen, maar jet moet wel hun modem blijven gebruiken. De bridge mode in dat modem is trouwens PPPoE passtrough mode wat je in principe de PPPoA sessie over PPPoE verder laat gaan. Gezien er twee sessies zijn (een voor internet en een voor IPTV/VoIP) blijft over het TV VLAN en op de telefonie poorten alles gewoon werken.

[ Voor 19% gewijzigd door johnkeates op 15-11-2015 18:39 ]

• Aloysxda
Luitjes, ik waardeer al jullie hulp. in mijn aanvraag heb ik niet alles omschreven wat in mijn ogen niet relevant is. Jullie konden niet weten hoeveel tijd ik al heb gestoken in een stabiel netwerk. Van alles geprobeerd de laatste jaren maar het blijft rommelig.
Zoals Johnkeates aangeeft, is het inderdaad een mogelijkheid om de huawei in bridge modes te zetten. TV en telefonie gebruik ik niet. Alleen, dan blijf ik nog met 2 apparaten draaien en bij een probleem zit je altijd te zoeken of het probleem in het ene of het andere apparaat zit.
Nog even een vraag over de huawei. Als die in bridge modes staat, is dan de verbinding die ik bedraad aansluit ook buiten werking ?

Zoals door luxan getipt, heb ik het online forum doorgelezen. Bij een van de laatste posts, wordt de Fritsbox 7490 getipt als vervanger. Deze heeft in ieder geval 2 usb poorten en 1300 Mbps Dual Band WiFi. Een snel en up to date apparaat zo te zien.
Verder ben ik niet bekend met Fritsbox. Zou die overweg kunnen met mijn hoge aantal draadloze verbindingen ?

Aangezien het me wel een dag zal kosten om alles in te stellen, moet het nu in 1x goed. Naast de 17 wifi apparaten heb ik youless voor mijn zonnepanelen er aan hangen, die ik opnieuw moet gaan instellen zodat hiermee ook alles werkt met de programma's die ik gekoppeld heb.

• luxan
M'n Fritzbox 7360 werk prima. Ik heb niet meer dan 10 apparaten waarvan ik er eigenlijk maar 1 tegelijk gebruik. Daarnaast is het altijd lastig inschatten hoe goed een AP gaat werken zonder een beeld te hebben van de bestaande 'vervuiling'. Ik heb bijvoorbeeld maar 6 WiFi netwerken op de 2.4 band. Ik haal vrijwel altijd mijn volle internetsnelheid via WiFi (die internet snelheid is maar 30 Mbit/s).

Ik vind de 7490 een relatief dure modem/router maar ik heb ook geen behoefte aan een AC WiFi netwerk (en ik heb niets hoeven te betalen voor mijn 7360 omdat hij over was). routershop heeft momenteel toevallig een aanbieding op de 7490.

• Aloysxda
Fijn dat de Fritzbox goed werkt. Bij het zoeken naar een router met ingebouwd modem, komen er een aantal fritzboxen voor de dag, en van andere merken niet veel. Dan komen we uit op alleen een modem.
Over jouw Fritzbox heb ik een aantal goede referenties gelezen, alleen de wifi snelheid laat wat te wensen over.

• Aloysxda
Het probleem zit bij mij in de router, achter de Huawei, die ik ondertussen heb vervangen.
Sinds maandag heb ik een TP link Archer C2600 aan de Huawei hangen. tot nu toe geen enkel apparaat die niet geconnect blijft. Het wifi signaal is zo krachtig, dat op plekken waar ik met mijn vorige router geen ontvangst had, nu gewoon volle bak heb. Het apparaat is niet goedkoop, maar werkt bij mij zorgeloos. Zoals in de manual, heb ik deze aangesloten en de huawei (nog) niet als bridge ingesteld.
Ik denk dat er nogal wat van de router gevraagt wordt, als er 17 apparaten aan hangen.
Tot nu toe in ieder geval probleemloos.
Pagina: 1