Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 19:50
Beste mede Tweakers,

Ongeveer 2 jaar geleden een nieuwe tv gekocht met HTS.
Maar eigenlijk nooit het lip sync probleem opgelost gekregen.

Na heel veel kpn kastjes gewisseld te hebben is het probleem nog steeds niet opgelost.

Apparatuur:
Philips 40pfl8007k
Harman/Kardon BDS 470 (klinkt fantastisch)
KPN settopbox hmb2260

De Tv en HTS zitten verbonden met een dure HDMI kabel. HDMI 1.4 ethernet en vergeulde stekkers. Daarnaast zit een RU connected optical spdif kabel tussen de tv en HTS

Als ik content op de tv afspeel (youtube of ingebouwde media speler) is er geen vertraging te merken. (Optische kabel)

Als ik een blu-ray schijf speel op de HTS is er ook geen vertraging te merken (HDMI kabel)

Tot zover geen probleem, maar als ik content van kpn afspeel breekt de hel los.
Er zit een vrij goedkope HDMI kabel van de kpn box nar de tv en een RU connected kabel van de KPN box naar de HTS

Als ik nu de tv aanzet en geluid direct naar de HTS stuur zit er zeker 180ms delay in het beeld. Stuur ik eerst alles naar de tv en dan met de optische kabel naar de HTS zit er ook iets van 60ms delay in.

Opzich nog niet het probleem. Maar nu schakel ik van 811 (radio Q-music) naar 666 (SBS 6 glas HD) klopt er weer niks vanchet geluid. Het geluid wordt zachter, minder helder en er zit nog meer vertraging in.

Hierdoor denk ik dat het in de settopbox moet zitten van de kpn. Maar dan zouden veel meer menxen hier last van moeten hebben.

Meer mensen die hier last van hebben of een oplossing weten?

Ps. Settopbox direct op de hts is nog niet geprobeerd. Huisgenoten willen ook tv kunnen kijken zonder de HTS aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40
Delay kan je instellen meestal op je reciever/versterker.

Of in b.v de bron(KPN box)

[ Voor 22% gewijzigd door freaky35 op 15-11-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 19:50
freaky35 schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:14:
Delay kan je instellen meestal op je reciever/versterker.

Of in b.v de bron(KPN box)
Beste freaky35,
Klopt helemaal, maar dan heb ik dus een probleem als ik blu-ray ga kijken. En dan nog het probleem dat de delay zender afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40
Dan zal je dat inderdaad per bron apart moeten instellen elke keer. Als ik de Manual lees van de bds470.

Maar heb je de Manual van de KPN box al doorgekeken of het je het ook daarin kan instellen

[ Voor 31% gewijzigd door freaky35 op 15-11-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:56
KPN decoder met HDMI aansluiten is zo goed als zeker de beste en meest eenvoudige oplossing. Kijken zonder decoder aan te zetten kan mogelijk ook nog wel, even kijken of er iets is als HDMI passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem met de kpn kasje
Ik heb een delay via hdmi
Maar ook via spdif of analoge aansluiting van kpn naar versterker
De minste probleem is van tv naar mijn versterker toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

In de KPN settopbox de audio out op PCM zetten i.p.v. digitaal. Op deze manier heb ik mijn DVB-C decoder in mijn TV ingesteld want de lip sync met digitaal kreeg ik niet 100% synchroon.. naar mijn receiver via S/PDIF

NRG

Pagina: 1