Hallo,
Ik ben gevraagd geworden door een vriend of ik hem kon helpen met het samenstellen voor een producer pc. Hij is momenteel semi-prof niveau bezig en wil hiervoor een goede pc gaan gebruiken. Na een beetje onderzoek naar Cubase (dit is het programma wat hij gaat gebruiken) ben ik tot de conclusie gekomen dat de volgende eisen voor dit programma vooral belangrijk zijn:
Producen i.c.m. Cubase
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400euro incl een monitor van liefst 27 inch, hierbij weet ik helaas niets wat belangrijke specs zijn voor bij het produceren van muziek.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een soundcard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf heb ik al onderzoek gedaan en heb de volgende onderdelen samengesteld. Hierop wil ik graag reactie wat er verbeterd kan worden:
Intel i7 6700k
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15
Bitfenix Prodigy M
Seasonic 520watt
Gigabyte GA-Z170M-D3H
Western Digital Green WD20EZRX 2TB (vond deze niet bij de relaties, excuses hiervoor. Hierbij link rechtstreeks naar de pricewatch: Klik )
CM Hyper 212 Evo
Crucial SSD mx200 250gb
(momenteel nog geen GPU mee in opgenomen echter heb ik wel de voeding hierop aangepast.)
Tevens een dvd brander.... Omdat hij nog met cd's speelt.
Heb je nog bepaalde merken die er NIET in mogen?
Hele slechte ervaring met samsung, hierdoor gelieve dit dus ook niet als advies geven, ik betaal liever meer dan dat ik samsung pak.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een pc wat lang mee gaat, maar dit lijkt me logisch
Ga je overklokken?
Zelf heb ik dit wel mee gerekend, mede doordat je hiermee toch nog iets langer uiteindelijk van je pc kan genieten of zelfs meer power kan krijgen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand me duidelijkheid kan brengen en eventuele verbeteringen in mijn setup. Zelf heb ik een AMD systeem en heb ik mij altijd in AMD verdiept, hierdoor is mijn kennis met betrekking tot intel vrij nihil, maar hoop ik toch dat ik het goed gedaan hebt.
EDIT
Ik ben gevraagd geworden door een vriend of ik hem kon helpen met het samenstellen voor een producer pc. Hij is momenteel semi-prof niveau bezig en wil hiervoor een goede pc gaan gebruiken. Na een beetje onderzoek naar Cubase (dit is het programma wat hij gaat gebruiken) ben ik tot de conclusie gekomen dat de volgende eisen voor dit programma vooral belangrijk zijn:
- een goede CPU
- veel geheugen
- veel opslag
- eventueel een gpu voor uitbreiding van monitoren
Producen i.c.m. Cubase
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400euro incl een monitor van liefst 27 inch, hierbij weet ik helaas niets wat belangrijke specs zijn voor bij het produceren van muziek.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een soundcard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf heb ik al onderzoek gedaan en heb de volgende onderdelen samengesteld. Hierop wil ik graag reactie wat er verbeterd kan worden:
Intel i7 6700k
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15
Bitfenix Prodigy M
Seasonic 520watt
Gigabyte GA-Z170M-D3H
Western Digital Green WD20EZRX 2TB (vond deze niet bij de relaties, excuses hiervoor. Hierbij link rechtstreeks naar de pricewatch: Klik )
CM Hyper 212 Evo
Crucial SSD mx200 250gb
(momenteel nog geen GPU mee in opgenomen echter heb ik wel de voeding hierop aangepast.)
Tevens een dvd brander.... Omdat hij nog met cd's speelt.
Heb je nog bepaalde merken die er NIET in mogen?
Hele slechte ervaring met samsung, hierdoor gelieve dit dus ook niet als advies geven, ik betaal liever meer dan dat ik samsung pak.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een pc wat lang mee gaat, maar dit lijkt me logisch
Ga je overklokken?
Zelf heb ik dit wel mee gerekend, mede doordat je hiermee toch nog iets langer uiteindelijk van je pc kan genieten of zelfs meer power kan krijgen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand me duidelijkheid kan brengen en eventuele verbeteringen in mijn setup. Zelf heb ik een AMD systeem en heb ik mij altijd in AMD verdiept, hierdoor is mijn kennis met betrekking tot intel vrij nihil, maar hoop ik toch dat ik het goed gedaan hebt.
EDIT
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 6700K Boxed | € 389,90 | € 389,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170M-D3H | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | WD Green HDD, 2TB | € 74,- | € 74,- |
| 1 | BitFenix Prodigy M Zwart | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,50 | € 28,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 122,- | € 122,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial MX200 M.2 60mm 250GB | € 99,53 | € 99,53 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 967,78 | |
[ Voor 38% gewijzigd door Joey54 op 15-11-2015 16:21 ]