Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-06-2024
Setup:
  • MacBook
  • PC
  • Monitor A
  • Monitor B
  • Monitor C
Probleem:
Wanneer ik mijn PC selecteer als input apparaat op alle monitors werkt het als verwacht. Windows detecteert dan 3 monitors. Wanneer ik mijn MacBook selecteer als input apparaat op Monitor A werkt het echter niet zoals verwacht. Windows detecteert dan namelijk nog steeds drie monitors.

Sommige applicaties op mijn PC openen op Monitor A terwijl deze monitor dus het scherm van mijn MacBook laat zien. Dit veroorzaakt hele irritante situaties.

Iemand enig idee hoe je dit op kunt lossen? De ideale oplossing zou zijn dat Windows maar twee schermen detecteert wanneer ik op één van de schermen een andere input selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hoe heb je ze aan je laptop/pc hangen? Allemaal HDMI en in scherm A zitten 2 HDMI kabels?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Damic schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:52:
Hoe heb je ze aan je laptop/pc hangen? Allemaal HDMI en in scherm A zitten 2 HDMI kabels?
Ik heb de 3 monitors via mini-displayports aan mijn PC hangen. De MacBook zit via een HDMI kabel aangesloten aan Monitor A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dan is dat toch normaal. Je monitor ingangen zijn elk afzonderlijke ingangen, als je er een apparaat aan hangt zal die in de meeste omstandigheden je scherm zien.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Damic schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:56:
Dan is dat toch normaal. Je monitor ingangen zijn elk afzonderlijke ingangen, als je er een apparaat aan hangt zal die in de meeste omstandigheden je scherm zien.
Of het zo hoort of niet weet ik niet, maar ik vind het wel raar aangezien ik niet twee input apparaten tegelijkertijd kan bekijken op een monitor.

Het is nu vrij vervelend aangezien Windows dus applicaties opent op Monitor A, en ik moeilijk moet gaan doen om die applicatie op Monitor B of Monitor C te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door VeQVQUCjsxagUCH op 15-11-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Even je input dan wisselen via het OSD van je scherm. Dat is al een hele lange tijd zo en is om met meerdere apparaten tegelijkertijd te werken. Ik had zo mijn server en mijn gewone pc aan 1 scherm hangen, moest ik eens iets doen dat niet over RDC gaat dan kon ik nog altijd het toetsenbord erbij nemen en zo alles doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Sowieso werkt dit irritant in windows. Als je 3e scherm weer in windows wordt gebruikt hebben die apps die je tijdens de 2-monitoren-sessie geopend en gesloten hebt allemaal onthouden dat ze op een van die andere 2 monitoren openen en niet weer op de 3e. Probleem dat ik veel heb met laptop :/

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
MrMonkE schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:04:
Sowieso werkt dit irritant in windows. Als je 3e scherm weer in windows wordt gebruikt hebben die apps die je tijdens de 2-monitoren-sessie geopend en gesloten hebt allemaal onthouden dat ze op een van die andere 2 monitoren openen en niet weer op de 3e. Probleem dat ik veel heb met laptop :/
Precies.

Ik dacht eerlijk gezegd wel dat er een oplossing voor zou zijn. :9
Damic schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:03:
Even je input dan wisselen via het OSD van je scherm. Dat is al een hele lange tijd zo en is om met meerdere apparaten tegelijkertijd te werken. Ik had zo mijn server en mijn gewone pc aan 1 scherm hangen, moest ik eens iets doen dat niet over RDC gaat dan kon ik nog altijd het toetsenbord erbij nemen en zo alles doen.
Dit is inderdaad wel een oplossing, maar helaas gaat dit bij mij niet zo snel. Ik heb het switchen van input wel ingesteld als sneltoets in mijn monitor, maar de touch toetsen van mijn monitor reageren alleen heel erg slecht. Hier hebben meerdere mensen last van die de monitor hebben (gelezen in de reviews).

Van het switchen van input word je op een gegeven moment dus heel sacherijnig.

[ Voor 45% gewijzigd door VeQVQUCjsxagUCH op 15-11-2015 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Mja, je kunt windows key en dan pijltje links/rechts gebruiken.
Out of the box is dat het enige dat ik kan bedenken. (Werkt in win10, weet niet voor andere windows)
Anders kun je winsplit proberen dat doet ook zo iets.
Iets beters kan ik niet bedenken. :P

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
MrMonkE schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:12:
Mja, je kunt windows key en dan pijltje links/rechts gebruiken.
Out of the box is dat het enige dat ik kan bedenken. (Werkt in win10, weet niet voor andere windows)
Anders kun je winsplit proberen dat doet ook zo iets.
Iets beters kan ik niet bedenken. :P
Net even getest (Windows key + left or right) en het werkt inderdaad wel redelijk.

Het gekke is dat mijn MacBook, Monitor A niet herkent wanneer mijn PC als input geselecteerd staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Je gebruikt wel verschillende connectors.
Misschien is HDMI er beter in dan displaypoort.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
MrMonkE schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:37:
Je gebruikt wel verschillende connectors.
Misschien is HDMI er beter in dan displaypoort.
Ik heb het net even andersom getest, maar helaas nog steeds hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Zelfs als je die monitor uitzet heeft windows hem nog steeds in zijn desktop gok ik

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

*Apple :p

Het zou kunnen zijn dat het HDMI spec is, dat je scherm op de juiste input moet staan voor dat je laptop/pc hem herkent.

[ Voor 87% gewijzigd door Damic op 15-11-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
Maar goed eigenlijk is het heel simpel te verklaren. Zowel de Apple als Windows machines detecteren enkel of de monitor is aangesloten, en dus NIET of deze ook op de goeie input staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
MrMonkE schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:50:
Zelfs als je die monitor uitzet heeft windows hem nog steeds in zijn desktop gok ik
Als ik hem uitzet herkent Windows hem niet meer.
ShitHappens schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:56:
Maar goed eigenlijk is het heel simpel te verklaren. Zowel de Apple als Windows machines detecteren enkel of de monitor is aangesloten, en dus NIET of deze ook op de goeie input staan ;)
Wel raar, maar ik gok dat een OS het niet kan detecteren o.i.d. Anders hadden ze het denk ik wel ingebouwd.
Damic schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:52:
*Apple :p

Het zou kunnen zijn dat het HDMI spec is, dat je scherm op de juiste input moet staan voor dat je laptop/pc hem herkent.
Dit was een foutje van mij. Mijn MacBook herkent de monitor ook wanneer hij op een andere input staat.

[ Voor 66% gewijzigd door VeQVQUCjsxagUCH op 15-11-2015 17:13 ]

Pagina: 1