• robydevries
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-12-2015
dit topic staat vast in het verkeerde forum oid, mijn excuses

ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een nokia lumia 620, en een 920 gehad. ik vond na een tijdje het aanbod aan apps vreselijk en ben toen over gestapt naar android, maar deze is nu zo sloom dat hij bij het aantikken van een foto om te bekijken al helemaal vastloopt(xperia t). daarom wil ik opnieuw een windowsphone aanschaffen, en neem het beperkte app aanbod op de koop toe.

maar nu vond ik de aankomende microsoft lumia 550 een interessant toestel met een nieuwe snapdragon 210 processor en 1gb ram. maar aan de andere kant vond ik een lumia 920 redelijk snel werken en het 'hervatten' scherm is bijna nooit voorgekomen. en zat ik dus ook te denken aan een lumia640 of 735
deze beschikken over de snapdragon 400 in combinatie met 1gb ram. maar welke kan ik beter aanschaffen?
ik heb ook al via de pricewatch gekeken maar ervaringen van andere kunnen me natuurlijk veel meer vertellen
mijn wensen zijn vooral:
-1gb ram of meer
-redelijk future proof
-scherm van 4.0inch tot 4.7inch
-zo min mogelijk 'hervatten' te zien krijgen
-16gb geheugen of meer/8gb geheugen maar inc sd kaart
-redelijk scherp scherm
-eind van de dag nog 30% accu hebben
-natuurlijk windows phone
-front facing camera die redelijk scherp is

hiermee ga ik dan vooral:
-whatsappen
-instagram
-9gag ofourse
-af en toe een mooie foto van mijn mooie schakelbrommer maken :*)
-navigeren tijdens het pizzabezorgen(offline)
-muziek luisteren in de trein
-snapchat voor zover mogelijk met een oude xap van 6snap
-zoveel mogelijk updaten naar de meest recente (test) versie, door preview for developers
-word documenten bekijken en soms snel bewerken
-email checken

hierbij heb ik een budget van ongeveer 150/160euro
ik vraag vast teveel maar iets wat redelijk in de buurt komt is altijd goed, maar niet zo langzaam als een lumia 620, 1.80x de snelheid van de 620 is redelijk vind ik.

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 05-12 10:55
Nieuw of tweedehands.
Nieuw, dan heb je met een 640 al of niet xl toch al iets leuks in de hand.

Futureproof?
Ze worden iig wel meegenomen in de win 10 update.

Tweedehands, dan kan je bijv kijken naar een 830/930 maar voor dat budget is goed en strategisch bieden wel een must.
Daar ze in de tweedehands markt ook wel aan de prijs zijn, maar je kan geluk hebben.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• robydevries
Amadeus1966 schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:52:
Nieuw of tweedehands.
Nieuw, dan heb je met een 640 al of niet xl toch al iets leuks in de hand.

Futureproof?
Ze worden iig wel meegenomen in de win 10 update.

Tweedehands, dan kan je bijv kijken naar een 830/930 maar voor dat budget is goed en strategisch bieden wel een must.
Daar ze in de tweedehands markt ook wel aan de prijs zijn, maar je kan geluk hebben.
nieuw heeft mijn voorkeur, tweedehands kan natuurlijk ook. wel vind ik de nieuwe 550 erg mooi met een prijs van 130 euro, die volgende maand uitkomt, maar is een snapdragon 210 wel redelijk snel?

640 zat ik idd al aan te denken,

ik zag net op smart2buy.nl 2e hands toestellen staan van nokia, en 820 8gb voor 100 euro?

[Voor 6% gewijzigd door robydevries op 15-11-2015 14:58]

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 05-12 10:55
ik zou de toestellen met de "20" aanduiding links laten liggen.
Zoals de 520/620/720/ enz.... allemaal veroudert.
Ze zijn wel prima verder maar hoe het met de verdere ondersteuning gaat lopen in de toekomst???
Geen idee.

Qua processor/hardware moet je op een andere manier gaan kijken.
Het is geen Android die overdreven zwaar leunt op hardware/specs om fatsoenlijk te kunnen werken hetzelfde verhaal gaat ook op voor Apple's Ios ook deze kan goed uit de voeten met minder specs.
Vandaar dat je specs los moet zien van het besturingsysteem, behalve....juist ja Android.

Op mijn 1320 kom ik zo nu en dan wel eens dat resuming tegen, maar storend vindt ik dat niet.
Want zodra de applicatie weer draait dan reageert alles zoals het moet zijn.
Ik heb heel wat slechtere ervaringen met Android, waarbij de applicatie zelf ook traag en schokkerig bleef reageren.

De 830 ( niet de 820 ) is ook een prima toestel met dito camera,
maar hoe deze zal gaan presteren onder Windows 10 blijft koffiedik kijken.
Maar dat is met alle huidige toestellen hetzelfde verhaal daar Windows 10 nog volop in ontwikkeling is.
Ik ben zelf van 10 weer teruggegaan naar 8.1 omdat bepaalde zaken voor mijn gebruik nog niet goed werkten.
Voor wat navigatie betreft ( zeker in combinatie met here drive ) voldoen ze allemaal prima.
Een maat van mij is onlangs van een 520 overgestapt naar een 640 en daar heb ik nog geen negatieve dingen van vernomen ( al is hij wel een lichte gebruiker, naast het bellen alleen whatsapp Facebook en navigatie ).

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• robydevries
@amadeus1966

oh oke,ik zit nu een beetje te twijfelen om aankomende maand een lumia 640 te halen idd, of eerst even kijken naar de 550. maar de 210 baart mij wel zorgen, aangezien de 200 toch wel voor erg low end phones was. en ik niet echt een low end user ben, ik schaar mezelf eerder tussen mid en high end in.als de 550 niks is, en de 640 beter bij mijn wensen komt, dan neem ik deze.maar anders zal ik toch nog even twijfelen tussen de 920/820 en de 640, 640 is quadcore en 920 dualcore, beide 1gb ram.scherm van de 920 vond ik erg mooi.u heeft zelf dus een 1320, deze is ook met een snapdragon 400 dualcore, met 1gb ram. als u zegt dat deze nog erg smooth werkt, dan zal ik mijn oog vooral richten op een 640 of 735. harstikke bedankt in ieder geval

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-05 22:54
Een gebruikte 820 zou ik idd niet doen, dan nog liever een 920, even oud, maar met betere specs.
Idd is het scherm van de 920 erg mooi (heb 'm zelf ook, inmiddels in de la, als reserve ;) ), volgens mij mooier dan dat van de 640, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
De 640 is te koop bij T-Mobile voor €129 (+ €4,24 thuiskopieheffing):
https://shop.t-mobile.nl/...mmil640pzw.html?ab_agid=3

Volgens mede-tweakers, die hem hebben, is dit toestel simlockvrij. Lees het topic over de 640 er maar eens op na. Voor deze prijs natuurlijk héél veel telefoon voor je geld. En dan heb je een nieuw toestel, met garantie, dat heeft toch wel voordelen.

De 735 heeft natuurlijk de beste 'selfie'-camera en is ook verder een fijne telefoon. De 830 tenslotte, heb ik ook zelf gehad, uitstekend toestel, met bovengemiddeld goede camera, bij weinig licht soms zelfs nog beter, dan die van de 930. Dus zowel met 735, als 830 zul je geen miskoop doen, maar bij je budget kom je natuurlijk bij tweedehands telefoons uit en dan hangt 't uiteraard van de conditie af.

[Voor 6% gewijzigd door Marly op 16-11-2015 02:42. Reden: linkje toegevoegd]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee