Nieuwe videokaart ivm stuk gaan vorige.

Pagina: 1
Acties:

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-01 07:36
Beste Tweakers,

Mijn computer is recent opeens uitgevallen tijdens het gamen.
De computer ging vervolgens niet meer aan.
Mijn gedachten gingen er gelijk van uit dat het de videokaart was. (XFX 7970 ghz edition). De kaart maakte namelijk al een tijdje wat meer herrie als normaal.

Ik heb de kaart verwijderd uit het systeem en toen kon ik de computer wel gewoon opstarten en de computer doet het ook weer gewoon normaal.

Na een aantal dingen geprobeerd te hebben om er zeker van de zijn dat het de videokaart was, o.a. Het plaatsen van de videokaart in een andere pci slot.
Kwam er opeens een steekvlam uit de kaart en kan nu wel zeker zijn dat de videokaart kapot is. Echter weet ik niet 100% zeker of een van de andere componenten ervoor gezorgd heeft dat mijn videokaart is te komen overlijden. (Hier heb ik zelf ook onvoldoende verstand van op het gebied van spanning meten en dergelijke).

Kan ik een nieuwe kaart plaatsen in mijn systeem, zonder het risico dat deze kaart ook kapot kan gaan door o.a een defect aan mijn mobo of psu?

Ik ben er vrijwel zeker van dat de andere componenten gewoon in orde zijn, de computer functioneert op het moment gewoon prima zonder gpu.

Ik heb net even een duw in de rug nodig van een tweaker die weet waar hij over praat. Ik hoop z.s.m. op een reactie. :)

Met vriendelijke groet,

Stefan Barra

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zou je PCI-E slot even bekijken voor je er een nieuwe kaart in stopt. Als er verder niks zichtbaar kapot/zwart is dan is er waarschijnlijk niks aan de hand.
Maar let op, het kan ook goed zijn dat je voeding je kaart om zeep heeft geholpen en dat als je er een nieuwe kaart in stopt deze ook binnen de kortste keren een steekvlam laat zien :P.

Dus plaats even je volledige setup (niet alleen mobo en psu) dan kunnen we je verder helpen.

• Alphacell
Hey bedankt voor je reactie.
Maar de oorzaak zou toch de psu geweest kunnen zijn? Mijn pc draait nu gewoon prima dus lijkt mij onwaarschijnlijk? Maar het kan dus ook dat een deel van de psu niet goed funtioneert?

Specs:

I5 3570k
Asus Maximus V Formula Z77
16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz
XFX 7970 GHz edition
Samsung evo 840 250 gb ssd
2TB Seagate hdd 7200rpm
EVGA Supernova G2 1000watt gold
Corsair Obsidian 450D

Verwijderd

Alphacell schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:39:
Hey bedankt voor je reactie.
Maar de oorzaak zou toch de psu geweest kunnen zijn? Mijn pc draait nu gewoon prima dus lijkt mij onwaarschijnlijk? Maar het kan dus ook dat een deel van de psu niet goed funtioneert?

Specs:

I5 3570k
Asus Maximus V Formula Z77
16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz
XFX 7970 GHz edition
Samsung evo 840 250 gb ssd
2TB Seagate hdd 7200rpm
EVGA Supernova G2 1000watt gold
Corsair Obsidian 450D
De broodrooster uuh voeding moet dit niet hebben kunnen gedaan! Deze PC gebruikt bij langer na niet eens 40% van deze voeding!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:36:
[...]

De broodrooster uuh voeding moet dit niet hebben kunnen gedaan! Deze PC gebruikt bij langer na niet eens 40% van deze voeding!
Understatement :+.

Voeding is het dus niet. Controlleer je moederbord nog even goed, als die optisch in orde lijkt te zijn dan is het dus je videokaart.
Heb je nog garantie op de kaart, want dan zou je deze kunnen RMA'en. Overigens grote kans dat het de VRM's zijn van je videokaart, de XFX koeler koelde deze niet goed dacht ik.

• Alphacell
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:53:
[...]

Understatement :+.

Voeding is het dus niet. Controlleer je moederbord nog even goed, als die optisch in orde lijkt te zijn dan is het dus je videokaart.
Heb je nog garantie op de kaart, want dan zou je deze kunnen RMA'en. Overigens grote kans dat het de VRM's zijn van je videokaart, de XFX koeler koelde deze niet goed dacht ik.
Bedankt voor de reactie,

Ik ga even alles uit mijn kast halen, inspecteren en reseaten...

Het was ook op de plek van de vrm's als ik me niet vergis zegmaar tegenover de p.e.g connectoren aan de achterkant van de kaart kwam de vlam er uit.

Garantie heb ik niet meer maar heb al een MSI R9 390 besteld als vervanger _/-\o_

Met vriendelijke groet,

Stefan

[ Voor 5% gewijzigd door Alphacell op 16-11-2015 16:04 ]

Pagina: 1