Toon posts:

Zelfbouw Game PC geeft op random momenten zwartbeeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb vorige week een nieuwe game pc samen gesteld alleen ik zit met volgende probleem zodra ik met wat bezig ben krijg ik opeens zwart beeld!! En moet de aan en uitknop ingedrukt houden en hem opnieuw opstarten tot dat hij het weer doet. Moment als ik de aan en uit knop 1 keer indruk gebeurt er helemaal niks. Dit doet hij op random momenten wat zou het kunnen zijn?

Setup:

Asus Crosshair v Formula Z
AMD FX 9590 4,7/5 GHZ Octacore
16GB RAM DDR3 1866MHZ Kingston Fury
Apdata 265GB SSD
Bequiet! 1000Watt powerzone
Club 3d R9 290 Royalace 4gb
Coolmaster neptom 240M
Seagate 1TB HDD

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 21:56
Zou het te maken kunnen hebben met dat je moederbord eigenlijk rated is voor max. 140w CPU's en je er nu een 220w cpu op draait? Op de CPU ondersteuningslijst van Asus op hun website staat ook dit:
Due to the high TDP, please be noted there are limitations while using this CPU(i.e. special thermal required..)
Wat het inhoudt weet ik niet, maar ik weet wel dat bepaalde CPU's van AMD meer fases nodig kunnen hebben dan een bord kan leveren. Gezien het type bord had ik verwacht dat dit geen issue zou zijn, maar gezien de waarschuwing plus wat ik nu zie dat ze zelf zeggen max 140w te ondersteunen gok ik dat je probleem hier zou kunnen liggen.

Tevens; Wat zijn de temperaturen gedurende normaal gebruik? En wanneer valt hij precies echt uit, is dat alleen in games of ook zodra je gewoon aan 't browsen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Merethil,

Het probleem gebeurd echter op random momenten, als voorbeeld gisteravond heb ik zo'n 5 uur lang gegamed zonder enige problemen. Vandaag start ik mijn pc op en internet ik een paar minuten en krijg een zwart beeld en hij loopt vast.

Ik heb op Asus site gekeken en de cpu wordt ondersteunt vanaf bios 14xx, momenteel staat er bios 2201 (laatste bios update) op.

De temperatuur blijft stabiel rond de 30 a 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Prime95 gerund alle cpu's 100% voor 5 minuten lang en hij blijft stabiel op 45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 21:56
Dan zou het eventueel nog kunnen zijn dat je videokaart teveel stroom trekt op één lijn, maar dat lijkt me ook stug. Check je geheugen ook even met een memcheck, misschien dat daar een balkje van stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:13
zou ook wel willen weten wat voor beeldscherm je hebt en of het ook bij een ander beeldscherm gebeurd. En of t gebeurd bij een andere videokaart.

T kan ook zijn dat t komt doordat er abrupt veel stroom getrokken wordt. Dit heb ik zelf ervaren bij een philips LCD TV. Deze ging voor enkele seconden op zwart wanneer de hifi installatie aan werd gezet.
Pagina: 1