Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fatsoenlijke Flash onmogelijk op P4 2.40?

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik ben voor een vriend van me aan het klooien om een Compaq evo d510 geschikt te maken om aan een overgebleven televisie te hangen. Voornaamste doel is wat foxsports en andere streams te tonen.

Dacht dat wel eventjes te doen.
Gestart met Lubuntu, aangezien het apparaat in een winkel komt te staan (op kantoor, dat wel), en een legaal OS wilde.
Hierbij via chrome geprobeerd om o.a. foxsports te bekijken, maar dat hapert echt heel erg.

Vervolgens toch maar XP Pro SP3 geinstalleerd, om te kijken of dat beter ging.
Maar ook hier loopt flash content voor geen meter. CPU gaat naar 100%, en het is absoluut niet werkbaar.

Het zou mijns inziens toch mogelijk moeten zijn om op een P4 2.4ghz met 768mb Ram een simpele flash stream te bekijken? Of vergis ik mij hierin, en moet het ding de kliko in?
Heb zowel Chrome als Firefox als Chromium geprobeerd. No luck so far :(

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2015 13:47 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zelfs een simpele dualcore Atom doet het volgens mij al stukken beter dan die antieke P4 en ook nog eens voor een fractie van het stroomverbruik. Mijn tip? Vervang die P4 door een moderne budget dualcore processor, dat is al een vooruitgang.

Zijn die streams in 720p/1080p/4K? Probeer de resolutie eens lager te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 15-11-2015 14:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Helaas staat foxsports niet toe om de stream zelf van kwaliteit te veranderen. Lijkt wel een automatisch mechanisme in te zitten, maar ik heb het idee dat die alleen naar de verbinding kijkt.

Zou het nog zin hebben om win7 te proberen?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:49
Niet als je bij 768 MB Ram blijft, Windows 7 heeft 1 GB als minimum ;) Je kunt beter naar een kringloopwinkel en daar voor een prikkie nét iets beters halen of gewoon iets nieuws aanschaffen voor weinig. Volgens mij is een Raspberry Pi al krachter dan wat je nu gebruikt :+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MikeyMan schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:34:
Helaas staat foxsports niet toe om de stream zelf van kwaliteit te veranderen. Lijkt wel een automatisch mechanisme in te zitten, maar ik heb het idee dat die alleen naar de verbinding kijkt.

Zou het nog zin hebben om win7 te proberen?
Nee, dat gaat geen nut hebben. Afgezien van het feit dat je met zo weinig intern geheugen Windows niet eens fatsoenlijk kan draaien, je hebt gewoon veel te weinig processorkracht en geen videokaart die hardware acceleratie ondersteund.
Carpento schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:37:
Niet als je bij 768 MB Ram blijft, Windows 7 heeft 1 GB als minimum ;) Je kunt beter naar een kringloopwinkel en daar voor een prikkie nét iets beters halen of gewoon iets nieuws aanschaffen voor weinig. Volgens mij is een Raspberry Pi al krachter dan wat je nu gebruikt :+
De Pi2 wel ja :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Carpento schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:37:
Snap dat het ding traag is, maar ook vroeger hadden we toch Flash op websites en YouTube e.d.? Of begin ik inmiddels ook oud te worden? Zou toch geen hele grote uitdaging moeten zijn om een streampje te laten zien? :(

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2015 14:41 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vroeger had je nog geen hd-streams, of internetverbindingen met voldoende bandbreedte daarvoor.

Resolutie terzijde, Flash vereist ongeacht wat het doet behoorlijk wat processorkracht en anno 2015 kunnen alle videokaarten denk ik wel aan hardware acceleratie doen om de processor te ontlasten. Zo'n oude P4 is hier gewoon niet geschikt voor.

Dus lang verhaal kort: Neem iets moderns zoals een Raspberry Pi model 2, of (mits het Windows moet draaien) een Intel NUC, de NUC hoeft niet de meest moderne te zijn.

[ Voor 80% gewijzigd door Raven op 15-11-2015 15:04 ]

Oscar Wilde

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:49
MikeyMan schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:40:
[...]

Snap dat het ding traag is, maar ook vroeger hadden we toch Flash op websites en YouTube e.d.?
Vroeger waren webpagina's veel minder zwaar en dat geldt ook voor Flash: naast het feit dat streams nogal wat throughput vragen (vermoedelijk veel meer dan vroeger) vrees ik dat er meer speelt. De rekenkracht van een gemiddeld systeem waar een websitemaker rekening mee houdt ligt tegenwoordig véél hoger dan wat jouw antiquiteit te bieden heeft.

Verder biedt je systeem -zoals Raven ook opmerkt- geen hardwareacceleratie en/of -optimalisatie die een ontwikkelaar wel verwacht (en misschien ook wel verwachten mág ?) als hij een Flash-object in elkaar knutselt.

Kort gezegd: de eisen en basisvoorwaarden zijn veranderd, en de P4 is hetzelfde gebleven :P

[ Voor 7% gewijzigd door Carpento op 15-11-2015 15:08 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Jammer maar helaas. Ik heb m'n best gedaan. We gaan iets anders verzinnen.
Thanks 4 the support!
Pagina: 1