Subwoofer kabel connector verwijderen en weer plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Magyku30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Hi,

ik heb onlangs de volgende subwoofer kabel gekocht:
Monster Cable 400SW

Nu is het zo dat ik deze kabel door een muur moet trekken via een pijp met behulp van een trekveer. Helaas is de plug te groot. De kabel is flexibel en bestaat uit 2 koperen kernen (dus geen harde kern als coax). :?

Kan ik deze plug verwijderen en een nieuwe plaatsen? Hoe kan ik dat het beste doen?

Alvast dank! :)

Groet,
Magyku

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je doen, met een soldeerbout kom je een heel eind. Of je dan nog een high end kabel overhoudt is vraag twee ;)
Vraag is ook of je plug te groot is, of je pijp te klein :P En uiteraard welke andere mogelijkheden je nog hebt. Groter gat boren? om de muur heen? Licht je situatie eens toe, waarom wil je dit?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Magyku30
M'n subwoofer staat in de hoek van de kamer (B&W PV1D) en ik heb een tweetal loze leidingen laten aanbrengen tijdens de bouw van het huis (nieuwbouw, net opgeleverd). Afstand=3 meter tot aan mijn receiver (Marantz SR6008). Ik denk dat je wel kunt stellen dat de leidingen te krap zijn, vooral bij de inbouwdoos. Ik zit dus nu met de situatie dat ik 2 van bovenstaande kabels heb aangeschaft en dat ze niet door de pijp passen.

Alternatief zou dus wellicht een andere kabel met dunnere plug kunnen zijn... Wat is jouw ervaring hiermee? Tips?

• Eddie001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09-2025
Ik zou in dit geval gewoon een goede coax pakken met losse connectors. voordeel dat het door de buis gaat en dat je precies de gewenste lengte kan afknippen zodat je niet ergens nog een rol kabel hebt.

• Magyku30
Thanks! Maakt dat dan niet uit? Ik heb uit dit filmpje geleerd dat er verschil zit tussen coax kabel en twisted pair kabel. Ik weet alleen niet wat mijn versterker het fijnst vindt...
YouTube: Truth about RCA signal cables

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-01 19:10
Stukje Tasker kabel met 2 nette Neutrik of Rean conectoren eraan? Weet alleen niet precies welk type.
RCA stekkertje kost 1.88 bij bax: http://www.bax-shop.nl/rc...ls.html#productinformatie
Kabel van Tasker of ander goed merk zal een euro of anderhalve euro per meter kosten, je moet alleen zelf nog wel solderen.

Gaat het filmpje niet over gebalanceerde kabels? Dat is weer wat anders.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tussen mijn sub (Klipsch SUB-10) en mijn receiver (Denon AVR2311) loopt gewoon een vetertje van 5 meter dat ik bij allekabels.nl oid besteld heb. Is simpel een analoog en onversterkt signaal, dus zolang er geen storingsbronnen in de buurt zijn voldoet dat prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Magyku30
Thanks all!!!
Pagina: 1