De laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik na aan het denken ben over een tweede scherm. Op dit moment heb ik ook de middelen om deze stap te maken, maar ik twijfel nog over welke schermen ik wil gaan halen. Mijn Acer V236HLbd is pas een jaar oud en bevalt nog steeds erg goed. Ik zit er dus aan te denken om een tweede Acer V236HLbd te gaan halen. Gezien de vrij dikke bezels wil ik ook verder kijken naar andere schermen met dunnere bezels, ik zou wel graag twee dezelfde schermen hebben.
Ik zoek een?
Ik zoek twee IPS-schermen met een grootte van ongeveer 24 inch (tussen 23 en 25 inch) met een minimale resolutie van 1920x1080, een hogere resolutie is binnen dit budget helaas niet mogelijk. Belangrijk is dat ze te monteren zijn met een VESA-mount. De bezel mag aan de onderkant wel dikker zijn, maar aan de zijkant vind ik een dunne bezel wel belangrijk.
Ik ga nog even de exacte bezel-afmetingen van mijn huidige scherm opzoeken, uiteraard wil ik graag dunnere bezels dan mijn huidige scherm.
Wat is je budget?
Ongeveer 250 euro, mag wel wat tientjes afwijken, maar dit is wel het streefbedrag. Ik gok dat ik mijn huidige scherm (1 jaar oud, ziet eruit als nieuw) voor nog ongeveer 80 euro kan verkopen, dit komt dan bovenop de gestelde 250 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar ik ben wel erg gecharmeerd van een bepaald type scherm. Ik weet niet hoe deze 'stijl' heet, maar dit is het soort scherm wat ik bedoel: Dunne bezels aan de zijkant en onderaan wat dikker. Het lijkt me mooi om twee van zulke schermen naast elkaar te hebben.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De schermen komen in het midden van mijn bureau/eettafel naast elkaar te hangen. Ik heb er ook over nagedacht om de huidige positie van het scherm te houden en een ander scherm erboven te monteren, naast elkaar lijkt me echter meer praktisch. Ik zal niet op twee schermen gaan gamen, het is puur om mee te werken omdat ik de extra ruimte soms mis.
Dit systeem zal de twee schermen aan gaan sturen:
Ik heb dus de volgende opties:
Alvast bedankt!
DaLucovic
Ik zoek een?
Ik zoek twee IPS-schermen met een grootte van ongeveer 24 inch (tussen 23 en 25 inch) met een minimale resolutie van 1920x1080, een hogere resolutie is binnen dit budget helaas niet mogelijk. Belangrijk is dat ze te monteren zijn met een VESA-mount. De bezel mag aan de onderkant wel dikker zijn, maar aan de zijkant vind ik een dunne bezel wel belangrijk.
Ik ga nog even de exacte bezel-afmetingen van mijn huidige scherm opzoeken, uiteraard wil ik graag dunnere bezels dan mijn huidige scherm.
Wat is je budget?
Ongeveer 250 euro, mag wel wat tientjes afwijken, maar dit is wel het streefbedrag. Ik gok dat ik mijn huidige scherm (1 jaar oud, ziet eruit als nieuw) voor nog ongeveer 80 euro kan verkopen, dit komt dan bovenop de gestelde 250 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar ik ben wel erg gecharmeerd van een bepaald type scherm. Ik weet niet hoe deze 'stijl' heet, maar dit is het soort scherm wat ik bedoel: Dunne bezels aan de zijkant en onderaan wat dikker. Het lijkt me mooi om twee van zulke schermen naast elkaar te hebben.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De schermen komen in het midden van mijn bureau/eettafel naast elkaar te hangen. Ik heb er ook over nagedacht om de huidige positie van het scherm te houden en een ander scherm erboven te monteren, naast elkaar lijkt me echter meer praktisch. Ik zal niet op twee schermen gaan gamen, het is puur om mee te werken omdat ik de extra ruimte soms mis.
Dit systeem zal de twee schermen aan gaan sturen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,- | € 180,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 299,95 | € 299,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Acer V236HLbd Zwart | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Steelseries Siberia Headphone (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,90 | € 27,90 |
| 1 | Steelseries 6Gv2 (Qwerty) | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Steelseries Rival Zwart | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 45,50 | € 45,50 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 118,- | € 118,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.177,25 | |
Ik heb dus de volgende opties:
- Een tweede Acer V236HLbd halen en voor ongeveer 139 euro klaar zijn.
- Mijn huidige monitor verkopen voor ongeveer 80 euro en met een budget van ongeveer 325 euro gaan kijken naar twee nieuwe schermen in dezelfde stijl als de LG en Asus die ik hierboven heb vermeld.
Alvast bedankt!
DaLucovic
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic