Zal de bd drive het nu gewoon doen?

Pagina: 1
Acties:

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-02 20:42
Hallo ik heb op het moment een HTPC met CH08LS10 http://www.lg.com/ca_en/support-product/lg-CH08LS10. Stel deze pc begeeft het en ik wil een kleine compacte pc waar alleen een slim line dvd drive in gaat. Zou ik dan gewoon zo'n kabel kunnen gebruiken http://www.replacedirect....87-4455-BA2E-E68131C808C4
en wordt hij dan herkent als een blu-ray speler?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Hoe is de br-speler aangesloten? Vermoed dat hij gewoon via sata is aangesloten. En met sata aansluiting via de voeding stroom krijgt. Als je dan een kast neemt waar een slim-line in past. Maar je kan ze voor 20-50 euro gewoon kopen voor je nieuwe pc.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
Je vraagstelling is heel onduidelijk... Het zou voor ons ook veel aangenamer zijn als je linkt naar producten op Pricewatch en niet naar externe sites met onduidelijke foto's.

Als ik het dus goed begrijp, je hebt deze pricewatch: LG CH08LS10 (8x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail) BD drive. (de foto op de website van LG gaf me totaal geen idee hoe dik dat ding nu is).

Om te beginnen zie ik daar een dikke BD drive, niet slimline, dus in een behuizing die alleen slimline ondersteunt, past die drive niet.

Ten tweede dient dat kabeltje waar jij naar linkt voor slimline drives, dat past niet op een dikke. Je zou zo'n kabel wel nodig hebben, als je je huidige drive vervangt door een slimline. Ik zou dan trouwens eerder zoiets als dit pricewatch: Delock Cable SATA Slimline male + 2pin power 5V > SATA nemen (want SATA en oprolbaar dat gaat volgens mij niet goed samen, totaal overbodig ook), maar nogmaals, die past niet op jouw BD drive.

Of wat was de bedoeling eigenlijk, wou je je huidige BD drive als externe speler gebruiken? Dan neem je best een behuizing met USB aansluiting zoals dit pricewatch: Sabrent EC-ST5B 5.25" USB 2.0 SATA CD/DVD Behuizing.

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-02 20:42
Het is nog lang niet van toepassing. Maar ik wil dit vragen.
Nu heb ik een HTPC met de lg bluray speler in.
Straks als de HTPC het niet meer doet wil ik een zeer stille pc en deze https://www.dragoncompute...tille-PCs/stille182241124 lijkt me wel wat hij is zeer klein en stil.
Aangezien ik de blu ray bijna niet gebruik wil ik hem af en toe kunnen aansluiten als externe drive op de dan kleine pc zodat ik hem alleen hoef aan te sluiten als ik hem gebruik is dit mogelijk?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41

Tazzios

..

Ja dat kan:
pricewatch: LC-Power EH-525B-PS
of deze met USB 2.0 snel genoeg voor Blu ray is durf ik niet te zeggen. USB 3.0 (of eSATA Pc die je linkt heeft dat echter niet))

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
Je HTPC kan mogelijk nog jaren werken dus. Tegen dat die kapot gaat, is de pc waar je nu naar linkt waarschijnlijk niet eens meer te koop. De configuratie van die winkel kan trouwens niet kloppen, dat moederbord (µATX) past niet in die behuizing (mITX). Er bestaat wel een mITX variant, mogelijk gebruiken ze dan die. Is ook wat gedateerd, er zijn modernere passief gekoelde moederborden met ingebouwde processor dus ze mogen die eens updaten. En dan is die ook nog eens enorm duur, ik kan zelf die configuratie samenstellen voor +- €200, dus dragoncomputers rekent €100 voor het bouwen + eigen winst, terwijl daar meestal €50 voor wordt gevraagd. Op dat budget vind ik dat een enorme marge, zo zetten zich tegenover een Intel NUC die een stuk beter is.

Ik had ook gelinkt naar een externe DVD enclosure, ook met USB 2.0. USB 2.0 is trouwens net snel genoeg, een 8x Blu-ray speler kan schrijven aan 288 Mbit/s, de praktische maximumsnelheid van USB 2.0 is 280 Mbit/s (theoretisch 480). Dat is een limiet die je alleen bij het schrijven hebt, of als je een Blu-ray disc gebruikt voor data. Voor het afspelen van een film is 54Mbit/s voldoende en kom je dus met een USB 2.0 behuizing ruim toe.

Moest je toch geen limiet willen, kun je er op letten dat je nieuwe HTPC eSATA of USB 3.0 heeft (en je ook zo'n enclosure vindt).
Pagina: 1