V&A reply op mail komt niet aan

Pagina: 1
Acties:

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:52

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Vorige week kreeg ik een mail via tweakers op mijn LG G4. Gelijk op gereageerd via reply in Windows Mail (Windows 10) maar geen antwoord terug. Na 2 pogingen ben ik gaan zoeken of ik de verzender toch kon achterhalen (en dat is gelukt) en hem vervolgens een DM gestuurd. Deze tweaker melde dat hij beide mails niet ontvangen had...vreemd.

Gisteren gebeurde hetzelfde, via een andere advertentie (gezocht Moto G 2015) een mail via tweakers ontvangen. Gelijk weer een reply gedaan via Windows Mail maar geen reactie. Uiteindelijk via outlook zijn werkelijke adres weten te achterhalen en maar direct een mail gestuurd naar zijn gmail account. Toch ook wel een beetje vreemd dat dit zo makkelijk te achterhalen is....

Vanmorgen 2 mail delivery failures in mijn postvak in

Reporting-MTA: dns; adonis.tweakers.net
X-Postfix-Queue-ID: CAC83180C4A
X-Postfix-Sender: rfc822; (mijn email adres)@outlook.com
Arrival-Date: Sat, 14 Nov 2015 19:54:22 +0100 (CET)

Final-Recipient: rfc822; devnull@tweakers.net
Original-Recipient: rfc822;noreply@tweakers.net
Action: delayed
Status: 4.3.0
Remote-MTA: dns; adonis.tweakers.net
Diagnostic-Code: smtp; 451 4.3.0 <devnull@tweakers.net> Temporary internal
error
Will-Retry-Until: Thu, 19 Nov 2015 19:54:22 +0100 (CET)

beeldaandemuur

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"noreply@tweakers.net"

Zit je daartoe te mailen? Dan kan het wel kloppen dat het niet werkt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 15-11-2015 12:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Geen idee, wat ik doe is een reply in Windows mail... dat zou toch moeten werken?

beeldaandemuur

Verwijderd

Nope. Natuurlijk niet als het recipient adres noreply@tweakers.net is. Wat snap je dan niet aan noreply?

Wat staat er precies in die mail?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Om het maar even samen te vatten, je kunt niet op die mail reageren. De mail is slechts een notificatie van een noreply adres ("Original-Recipient: rfc822;noreply@tweakers.net"), je moet via DM reageren wil iemand het bericht ook daadwerkelijk ontvangen.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
ThomasXIV schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:28:
Om het maar even samen te vatten, je kunt niet op die mail reageren. De mail is slechts een notificatie van een noreply adres ("Original-Recipient: rfc822;noreply@tweakers.net"), je moet via DM reageren wil iemand het bericht ook daadwerkelijk ontvangen.
Dus ik krijg een mail van iemand (via tweakers) en daar kan ik niet op reageren? Ik heb namelijk geen idee wie ik een DM zou moeten sturen...dat staat namelijk niet in de mail. Sorry hoor, ik begrijp het even niet...

beeldaandemuur

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:16:
Nope. Natuurlijk niet als het recipient adres noreply@tweakers.net is. Wat snap je dan niet aan noreply?

Wat staat er precies in die mail?
De afzender van deze e-mail is vanwege technische redenen 'noreply@tweakers.net'. Elk modern mailprogramma zal echter bij het versturen van een antwoord op dit mailtje de mail verzenden naar de 'echte' afzender.

En dat werkt dus niet...

beeldaandemuur

Verwijderd

Dat is maar een gedeelte van de mail.

Ik vermoed dat er bovenaan de mail staat dat het een kopie is of iets dergelijks. Nogmaals, wat staat er precies in de mail?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:56:
Dat is maar een gedeelte van de mail.

Ik vermoed dat er bovenaan de mail staat dat het een kopie is of iets dergelijks. Nogmaals, wat staat er precies in de mail?
Beste KL643,

Onderstaand bericht is een reactie op 'Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart' (V&A gevraagd: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart. Het is via Tweakers Vraag & Aanbod door JonaVre verstuurd op 14-11-2015 @ 19:30 vanaf IP: XX.255.36.201.

De afzender van deze e-mail is vanwege technische redenen 'noreply@tweakers.net'. Elk modern mailprogramma zal echter bij het versturen van een antwoord op dit mailtje de mail verzenden naar de 'echte' afzender.

----------

Hallo,

bla bla bla bla

Mvg XXXX

----------

Met vriendelijke groet,
Tweakers

beeldaandemuur

Verwijderd

Die zou inderdaad gewoon bij de originele afzender terecht moeten komen.

Ik vermoed dat de devv'ers in het weekend niet echt actief zijn in dit topic. Even het afwachten tot er een voorbij komt en anders een modje van dit forum een dm sturen.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:18:
Die zou inderdaad gewoon bij de originele afzender terecht moeten komen.

Ik vermoed dat de devv'ers in het weekend niet echt actief zijn in dit topic. Even het afwachten tot er een voorbij komt en anders een modje van dit forum een dm sturen.
Dank voor het meedenken :) even afwachten dus...

beeldaandemuur

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De tweaker die je dan zou kunnen DM'en omdat mailen niet werkt kan je lezen in de mail hoor ;)
Het is via Tweakers Vraag & Aanbod door JonaVre verstuurd op 14-11-2015 @ 19:30 vanaf IP: XX.255.36.201.
Goed en wel, het lijkt er dus op dat tweakers niet het mailadres van JonaVre als reply-adres in de mail heeft opgenomen. Maar dat zal je zelf even moeten controleren. Want als die daar wel staat, ligt het aan je mailprogramma.

Ey!! Macarena \o/

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:20:
De tweaker die je dan zou kunnen DM'en omdat mailen niet werkt kan je lezen in de mail hoor ;)

[...]

Goed en wel, het lijkt er dus op dat tweakers niet het mailadres van JonaVre als reply-adres in de mail heeft opgenomen. Maar dat zal je zelf even moeten controleren. Want als die daar wel staat, ligt het aan je mailprogramma.
ik had al gezocht op JonaVre maar niets gevonden (of ik heb niet goed gekeken) daarnaast zie OP, had ik zijn gmail adres gevonden en is het gelukt om contact te krijgen :)

[ Voor 8% gewijzigd door KL643 op 15-11-2015 13:26 ]

beeldaandemuur

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat laatste dus: http://tweakers.net/gallery/jonavre

Lijkt me dus slim om dan toch even een DM te sturen omdat mail niet werkt.

Edit:
En misschien ten overvloede, user is pas 1 dag lid, dus gebruik je verstand ;)

[ Voor 25% gewijzigd door RaZ op 15-11-2015 13:28 ]

Ey!! Macarena \o/

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:26:
Dat laatste dus: http://tweakers.net/gallery/jonavre

Lijkt me dus slim om dan toch even een DM te sturen omdat mail niet werkt.
Hoe vindt je die zo snel als ik vragen mag, leer ik ook nog wat zo op de zondag ;)

beeldaandemuur

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In je browser tikken: tweakers.net/gallery/$naam-van-user

Ey!! Macarena \o/

• KL643

KL643