Facebook verplicht registratie en kopie ID.

Pagina: 1
Acties:
  • 9.281 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beijington
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Heb al vele jaren 2 FB accounts, vorige week kreeg ik opeens bij aanmelden het bericht dat ik niet eerder op mijn account kon, dan na invullen registratieformulier en insturen kopie van ID met foto of ander bewijs van naam , geboortedatum en foto.;
zie hier; https://www.facebook.com/...40gmail.com%26lloc%3Dlogo

Facebook-aanmelding
Je moet je aanmelden om verder te gaan.
Meld je aan als:

Ton Yixuan
os.beijington -apastaartteken- gmail com
Ben je niet Ton?
Wachtwoord:
••••••••••
Aangemeld blijven
Aanmelden of Registreer je bij Facebook

Bevestig je gegevens
Je account is vergrendeld omdat we je gegevens moeten verifiëren. Vul het onderstaande formulier binnen 14 dagen in om weer toegang te krijgen tot je account. Vergeet niet dat je je niet kunt aanmelden bij je account zonder deze stappen te voltooien.
Voornaam

Bijv.: Peter
Achternaam

Bijvoorbeeld: Smit
Geboortedatum
Jaar toevoegen
Verstrek een identiteitsbewijs in waarop de te bevestigen naam staat. Meer informatie over waarom we vragen om je identiteitsbewijs en de verschillende soorten identiteitsbewijzen die we accepteren.
Welke soorten identificatie accepteert Facebook?
Welke soorten identificatie accepteert Facebook?
Je kunt je identiteit op een van de drie manieren bevestigen. Maak persoonlijke gegevens die we niet nodig hebben om je identiteit te verifiëren, onleesbaar wanneer je documentatie verzendt (bijvoorbeeld je creditcardnummer of burgerservicenummer). We versleutelen de verbinding die mensen maken met Facebook standaard, inclusief de identiteitsbewijzen die je naar ons stuurt. We verwijderen je identiteitsbewijsgegevens nadat de verificatie is voltooid.

Optie 1: Officieel identiteitsbewijs

Een officieel identiteitsbewijs met je naam en geboortedatum, of je naam en foto. Voorbeelden hiervan zijn:

Paspoort
Stemkaart
Rijbewijs
Geboortebewijs
Huwelijksakte
Officiële documenten voor naamswijzigingen
Bewijs van stamidentiteit of status
Bewijs van autoverzekering of persoonlijke verzekering
Verblijfsvergunning
Een officieel identiteitsbewijs anders dan een rijbewijs (bijvoorbeeld een gehandicaptenkaart of een identiteitskaart)===

Hoe upload ik mijn identiteitsbewijs naar Facebook?
Waarom wordt mij gevraagd een identiteitsbewijs te uploaden?
Wat gebeurt er met mijn identiteitsbewijs nadat ik het heb geüpload?
Je id('s)
Opgeslagen als JPEG-bestanden, indien mogelijk. Je kunt maximaal 3 bestanden toevoegen.
Bestanden kiezen
:( :?

Peins er niet over, ,ze hebben al mijn gegevens, en ga zeker geen ID,rijbewijs of ander bewijs insturen.
Graag jullie mening!

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 15-11-2015 09:26 . Reden: scheelt je weer wat spam ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet je zéker dat deze mail van Facebook kwam? Klinkt als phishing.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, je kunt er weinig tegen doen. Het is hun platform, ze mogen je weigeren. Ze zijn doorgaans nogal strict om 'natuurpersonen' (mensen, bedrijven) hun eigen naam te laten gebruiken IPV nicknames/aliassen; om het concept "vrienden" ook echt te houden. Er wordt wel eens door mensen gerapporteerd als ze iemand zien met een nickname; en facebook scant zelf ook hier op.

Hoe zeer ik ook pro privacy ben, snap ik eigenlijk wel wat de 'essentie' van hun platform is, en waarom ze zeker willen weten hoe/wat. Als de mail echt is (je hebt geen headers gepost of URL bestemmingen in code tags... en zet het bericht en headers in quote tags), snap ik waarom ze het vragen. En dat mogen ze; zolang ze het niet opslaan; en zolang jij je kopie inscant terwijl je het sofi nummer e.d. weglaat.

Nogmaals, klinkt lullig, maar je kan er ook voor kiezen om Facebook niet te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zou een klachtsturen naar de Nederlandse vestiging van facebook met deze links !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beijington
Op het moment van openen FB krijg ik de melding, de header heb ik net toegevoegd, daar kunnen jullie het hele verhaal zelf lezen.Ik ben trouwens niet de enige, heb van vrienden zelfde verhaal gehoord. En het is de officieële FB site.En de naam die ik voor FB gebruik,sinds 2007 ,is combi van mijn voornaam en die van mijn echtgenote.En de foto op mijn pagina, is van mij met mijn zoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ze hebben het ook op de FAQ staan: https://nl-nl.facebook.com/help/182439941814828
En zie ook: https://nl-nl.facebook.com/help/159096464162185

Bizar bedrijf dat ze "echte" naamgegevens vereisen. Ik heb wel een account maar die bevat zeker geen echte gegevens van mij. Ik ben er echter al geen jaren meer geweest.

Sorry, maar ik zou gewoon wat pasjes in elkaar shoppen, zeker van die niet-officiële opties kunnen ze nauwelijks controleren.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 15-11-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Toch heeft de overheid zelfs een app ontwikkeld om juist voor dit soort zaken je ID te kunnen kopiëren op een manier dat het gecensureerd genoeg is maar toch geldig:

https://www.rijksoverheid...ntiteitsbewijs-moeilijker

Overigens zal ik malware nog steeds niet uitsluiten. Pas als je het met dezelfde account op een andere device ook ziet...

Nogmaals, ik blijf bij het punt: je moet dit op een gegeven moment als een soort 'privéclub' zien. De toegang mag je geweigerd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De eenvoudigste oplossing lijkt mij om Facebook niet meer te gebruiken. Als alle gebruikers dat deden was deze flauwekul snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als Ton in Beijing zit kan het ook zijn dat hij tegen striktere regels en controles aan loopt die voor IP adressen uit china gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beijington
Johnkeates, Beijington is mijn gmail-account, mijn echtgenote is Chinees van geboorte,en ik gebruik os.beijington sinds de Olympische Spelen in Beijing, dus 2008.Maar ik ben gewoon een [Noord-]Hollander . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
Ziet er nogal fake uit, ik zou het niet doen. Kijken of ze er over een week op terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ik de Facebook FAQ lees, dan was de andere optie om d.m.v. je mobiele nummer te verifieren wie je bent. Is dat een idee?

En anders met 1 account verder.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:47
Wat een idioot gedoe. Ik ga mijn Facebook maar helemaal strippen. Als ze dan met dat soort geintjes komen kunnen ze naar mij als gebruiker fluiten.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Dit komt wel eens voor en kan door facebook zelf geiniteerd worden of is een manier van trollen. Iemand kan anoniem je profiel aanmerken als fake.

http://www.wired.com/2015...eal-name-policy-problems/

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Facebook is er gewoon terecht achter gekomen dat je een kloontje had, terwijl dat niet mag van de sitebeheerders. Gewoon bekennen en voortaan met je ene account verder gaan ;)

offtopic:
Ik ben zo vrij geweest om je mailadres niet meer zo duidelijk in de startpost te zetten, scheelt je misschien weer wat spam.

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 15-11-2015 09:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Dit verzoek is niet onbekend, helaas.

Er ligt een copyright op Nederlandse identiteitsbewijzen. Het is niet toegestaan een kopie te maken van het identiteitsbewijs, tenzij daar een wettelijke basis voor bestaat.

Facebook zal vervolgens zeggen dat zij je in beginsel niets verplicht zijn. Algemene voorwaarden. Etc.

Facebook is love. Facebook is life. Dit soort verzoeken zijn vaak slikken of stikken. Als je er aan denkt dit te doen, is het wel verstandig langs een ander kanaal contact te zoeken met Facebook om dit verzoek te verifiëren. Het enige dat je kan doen is melding maken op cpbweb.nl, omdat dit verzoek volgens mij niet strookt met Nederlandse wetgeving...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Helixes schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:50:
Dit verzoek is niet onbekend, helaas.

Er ligt een copyright op Nederlandse identiteitsbewijzen. Het is niet toegestaan een kopie te maken van het identiteitsbewijs, tenzij daar een wettelijke basis voor bestaat.

[...]
We waren er inmiddels al achter (Room42 in "Facebook verplicht registratie en kopie ID.") dat Facebook het woordje "ID" redelijk breed interpreteert: Welke soorten identificatie accepteert Facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brain75
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 22:13
Ik begrijp je terughoudendheid. Het ding met Facebook is dat hun verdienmodel reclame en/of data-mining is. Het leveren van een ID-bewijs is dan wel een ding om je even goed op je hoofd te krabben.

Zelf heb ik geen Facebook: niet omdat ik het concept niet leuk vind, maar door het verdienmodel erachter. Ik zou gelijk beginnen met Facebook als ze een betaald model zou introduceren waarmee ik gevrijwaard word van het genoemde verdienmodel. En als je eenmaal betaalt, dan is dat ID vragen door Facebook ook niet meer nodig. Mensen die betaald een fake-account openen zijn meestal met een lampje te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat hele gedoe voor sociale media nogal bullshit als het over stricte ID regels gaat, er zijn genoeg mensen waarmee ik al gewerkt heb en die ik ken in mijn omgeving waar er iets mis is gegaan op het gemeentehuis bij de geboorteakte en de naamgeving of die liever een afkorting van hun echte naam horen of hun tweede naam gebruiken, met zo een echt strict systeem gun je die mensen geen vrijheid meer daarin en dat is dan erg jammer en dan is dat weer een heel gedoe met de legitimatie ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Ironisch dat 10 jaar geleden iedereen zei dat je nooit je volledige naam, laat staan adres, op internet achter moet laten. Tegenwoordig word je verplicht dit te doen door de meest vooraanstaande websites.

Ik heb een half jaar geleden al al mijn Google hits stuk voor stuk verwijderd, en m'n Facebook profiel bungelt al een tijdje half over de afgrond. Heerlijk terug naar de onbekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ravage-webzine...moet-schuilnaam-toestaan/

Word tijd dat Nederland zich ook voor hun burgers gaat inzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Loze kick = ding dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.