Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Ik heb een Lumia 620 maar deze wordt toch wel erg langzaam, en de accu loopt nogal snel leeg. Plus, de sensor die bepaalt of het scherm landscape of portrait informatie moet tonen lijkt het te hebben begeven. Zeer vervelend met Here Drive!

Maar goed, ik zoek een nieuwe smartphone.

Een van de meest gewaardeerde eigenschappen van de L620 is toch wel de cameraknop. Althans, voor mij. En nu de vraag - welke gangbare toestellen hebben dat? Ik kan alleen de 830 vinden, en misschien de 950. Maar mijn budget is zo'n 200 Euro dus die laatste is nogal overdreven.

Je zou snel zeggen dat ik meer onderzoek moet doen voordat ik dit topic opende. Maar: het is zeker niet triviaal. Pricewatch biedt geen filter op deze functie. En ik ken geen andere websites die wel zo'n filter hebben. Het is een collectief zwart gat van smartphone reviewers: een hele pagina en tien foto's over het uiterlijk, nog een pagina over de cameraprestaties, maar opmerken dat er een cameraknop op zit, dat is teveel gevraagd.

Mijn vraag: welke vergelijkingssite biedt een filter op cameraknop? Of, welke gangbare toestellen tot ca. 200 Euro bieden een cameraknop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 04:53
Dedicated camerabutton.
Om ff wat te noemen
520, 1520, 1320, 830, 930, en nog een stuk of wat.
Kijk eens op bijv. Bol.com daar hebben ze leuke afbeeldingen staan waar je de knoppen goed kunt zien.
Ook ik zweer bij een dergelijke knop.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:45
Alleen jammer dat de 520 bijna niet meer te krijgen is, 1520 over budget gaat - geldt ook voor de 830 en 930.

Met andere woorden, enige wat nu verkrijgbaar is onder de 200 euro met cameraknop en dat Windows draait is de 1320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bij Lumia's is het vanaf de x30 serie dat de 8xx serie en hoger een cameraknop heeft. Daarvoor had iedere Lumia ze.

Zo rond de 200 euro, dan is een tweedehands 930 erg interessant, zeker als over een week of 2-3 er wat meer op de markt komen omdat de 950 dan gereleased is. Genoeg te vinden die dan ongeveer een jaar oud zijn, en dus nog een prima accu + garantie hebben.

Ook kun je kijken naar een refurb als volledig tweedehands niet je ding is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
ShitHappens schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:56:

Met andere woorden, enige wat nu verkrijgbaar is onder de 200 euro met cameraknop en dat Windows draait is de 1320
Ik heb zelf de 1320, vindt het vanaf dag 1 al een dijk van een toestel.
Alleen de camera is niet je van het, maar voor huis tuin en keuken plaatjes voldoet ie prima.
Heb mezelf nu eerst in de pauze gezet voor een eventuele opvolger.
Wil niet graag naar een kleiner scherm maar 700,- voor die 950 xl neerleggen kan ik mij niet voor verantwoorden bij moeder de vrouw....en gelijk heeft ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19
Ik zou 50 bijleggen en voor de 830 gaan. Dijk van een toestel met een goede camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan bevestigen dat de 830 inderdaad een heel mooi en goed toestel is mét cameraknop..

Maar.. Ben ik de enige die de knop niet gebruikt omdat je toch weer het toestel laat bewegen bij het indrukken? Of ik doe het weer eens verkeerd :) kan natuurijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:07
De Sony Xperia Z toestellen hebben een cameraknop. Wellicht de goedkopere Xperia toestellen ook?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 14:13
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:36:
Kan bevestigen dat de 830 inderdaad een heel mooi en goed toestel is mét cameraknop..

Maar.. Ben ik de enige die de knop niet gebruikt omdat je toch weer het toestel laat bewegen bij het indrukken? Of ik doe het weer eens verkeerd :) kan natuurijk ook :)
Dan druk je wel heel hard ;)
Ik gebruik de knop meestal om de cam te activeren, en soms de onscreen knop en soms de hardware knop om de foto te schieten.
De 830 is zeker een aanrader qua foto's naar mijn idee, voor een redelijk budget.

Anderzijds, de 640xl lijkt me ook wel wat, qua hardware gelijk aan de 830, behalve t geheugen en de knoppen(?).

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Die heeft geen dedicated cameraknop nee,en ik mis hem persoonlijk ook.

Grote voordeel was dat je "blind" de camera kon activeren, dat gaat nu niet meer.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Wild Chocolate schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:20:
De Sony Xperia Z toestellen hebben een cameraknop. Wellicht de goedkopere Xperia toestellen ook?
Die draaien echter niet op Windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:07
ShitHappens schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:11:
[...]

Die draaien echter niet op Windows ;)
Gelukkig niet >:)

Sorry, topic stond tussen de actuele topics, had niet gezien dat dit onder Windows Phone stond :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Iedereen bedankt!
  • Dank voor de suggestie van Lumia 1320. Helaas eis ik dat smartphones in mijn kontzak moeten passen en dan valt hij af. Ik heb meer eisen dan ik op het eerste moment dacht...
  • Bol.com heeft inderdaad heldere foto's, maar ik kan niet filteren op cameraknop. En bij sommige foto's zie ik helemaal geen knoppen.
  • Gebruikte toestellen: Ik vind telefoons een hygieneproduct, als je sommige mensen ziet moet je er niet aan denken om hun telefoon over te nemen. Maar refurbished is een interessante optie.
  • 830 - Ik zie hem niet voor minder dan 270 Euro. En 70 Euro voor één knopje...
  • Sony: Ik houd van out-of-the-box denken, maar dit is wel heel ver uit mijn comfortzone!
Wat nu? RobinHood liet weten dat door de 950 veel gebruikte toestellen op de markt komen. Ik kan me voorstellen dat dan ook oudere toestellen in prijs zullen zakken. Ik denk dat ik nog even moet wachten, misschien wordt de 830 ook goedkoper na de feestdagen. In de tussentijd ga ik uitzoeken waar je refurbished toestellen kan vinden.

Als er nog andere ideeën zijn hoor ik het graag. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Coolblue heeft volgens mij regelmatig refurbs in de aanbieding.

Tijd terug een 1020 voor een goede prijs [200 als ik het me goed herinner] gekocht voor mijn moeder daar, maar er waren wat problemen mee, dus teruggestuurd.

http://link.marktplaats.nl/m980963189

Is een Lumia 1020 voor nog geen 200 euro.

Nee, niet dezelfde als mijn moeder had, die was Nokia-geel :P

[ Voor 25% gewijzigd door RobinHood op 15-11-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Zou je inderdaad even moeten kijken op Marktplaats, zoeken naar Cool Blue Tweedekansjes. Dit zijn in het algemeen producten die in de 14 dagen WKOA terug zijn gestuurd. Deze mogen dus maar heel beperkt gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:52
Een iPhone?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ga je even de startpost lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Volledig. Een iPhone voldoet.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
En sinds wanneer draaien die Windows Phone en kosten onder de €200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Heb je zelf de startpost wel gelezen? Is Windows een vereiste dan? Er is genoeg te koop voor <€200.

http://tweakers.net/aanbo...pNTfRMrlKyMENzMPKCsqUEtAA

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Napsju schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:04:
Heb je zelf de startpost wel gelezen? Is Windows een vereiste dan? Er is genoeg te koop voor <€200.

http://tweakers.net/aanbo...pNTfRMrlKyMENzMPKCsqUEtAA
Sinds wanneer hebben iPhones een cameraknop?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Altijd al :? ? Gewoon de volumeknop indrukken om een foto te maken.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dit forum staat in de WP-gedeelte, TS praat alleen maar over Lumia's en zegt zelf "Sony: Ik houd van out-of-the-box denken, maar dit is wel heel ver uit mijn comfortzone!"

Dus ik denk dat je er wel zeker van kan zijn dat TS sowieso een WP wil, en dan kom je in Europa automagisch bij Lumia's uit.

CB heeft dus een leuke Lumia 1020 voor weinig geld, nog behoorlijk rap, mooi cameraknopje en natuurlijk een monster van een camera. Anders een 830/930 tweedehands,
Hygiëne, tja, het is allemaal polycarbonaat, als je de griezels hebt van een telefoon, kun je 'm gewoon afnemen met een doekje gedrenkt in het een of ander, of gewoon een nieuwe achterkant erop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Je zou ook zeggen van ik spaar nog even door voor betere alternatieven.
Of gokken dat de prijzen gaan dalen van de oudere modellen zodra de nieuwe badge mainstream worden.

Ikzelf ben ook wel nieuwsgierig naar wat andere fabrikanten op de markt gaan gooien.
Acer zou ook met een dergelijk toestel komen.
http://www.cnet.com/products/acer-jade-primo/#!

Maar als ze allemaal de cameraknop in ere houden,
dat is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik denk, dat gezien z'n prijs, de 830 nog 't eerste zakt tot de prijsklasse van TS en dat is een uitstekend toestel, mét fysieke cameraknop en een camera, die bovengemiddeld goed presteert. Misschien die ook bij de Coolblue Tweedekansjes nog eens in de gaten houden, momenteel staat er helaas geen bij.

Wanneer ik de advertentie lees, van de 1020, die nu bij Coolblue als Tweedekansje te koop is voor €200, zie ik, dat hij goed werkt, maar krassen op scherm en behuizing heeft, vandaar ook de prijs, zou ik zelf niet doen.
Vorige week hadden ze een krasvrij exemplaar, maar die was ook meteen bijna honderd euro duurder.

Hou voor refurbished toestellen ook Smart2have eens in de gaten: http://www.smart2have.com/nl/
Een vriend van ons heeft er laatst een zeer mooie 1520 gekocht, met 12 maanden garantie. Toen hadden ze ook een 830, maar momenteel niet, ik heb al even gekeken voor je :)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Free rider schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:41:
Iedereen bedankt!
  • Dank voor de suggestie van Lumia 1320. Helaas eis ik dat smartphones in mijn kontzak moeten passen en dan valt hij af. Ik heb meer eisen dan ik op het eerste moment dacht...
  • Bol.com heeft inderdaad heldere foto's, maar ik kan niet filteren op cameraknop. En bij sommige foto's zie ik helemaal geen knoppen.
  • Gebruikte toestellen: Ik vind telefoons een hygieneproduct, als je sommige mensen ziet moet je er niet aan denken om hun telefoon over te nemen. Maar refurbished is een interessante optie.
  • 830 - Ik zie hem niet voor minder dan 270 Euro. En 70 Euro voor één knopje...
  • Sony: Ik houd van out-of-the-box denken, maar dit is wel heel ver uit mijn comfortzone!
Wat nu? RobinHood liet weten dat door de 950 veel gebruikte toestellen op de markt komen. Ik kan me voorstellen dat dan ook oudere toestellen in prijs zullen zakken. Ik denk dat ik nog even moet wachten, misschien wordt de 830 ook goedkoper na de feestdagen. In de tussentijd ga ik uitzoeken waar je refurbished toestellen kan vinden.

Als er nog andere ideeën zijn hoor ik het graag. Nogmaals dank!
Misschien is dit iets voor je?
V&A aangeboden: Nokia Lumia 830 Wit

[ Voor 2% gewijzigd door Marly op 19-11-2015 14:38 . Reden: linkfix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19
En om je nog even van die keuze te overtuigen, een mooi artikel van Steve Litchfield: http://allaboutwindowspho..._830_its_the_Lumia_95.php
Pagina: 1