[Windows 10] Start menu, config scherm e.d. werken niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySoldier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 14:41
Goedenavond,

Ik was Fallout 4 aan het spelen, toen mijn computer ineens opnieuw ging opstarten. Geen BSOD o.i.d.
Vervolgens was de achtergrond van Windows 10 zwart, en sindsdien zijn o.a. het start menu en het instellingen menu niet meer volledig functioneel. De icoontjes en tekst zijn door elkaar of gewoon niet meer zichtbaar. Windows verkenner daarentegen werkt nog wél goed, dus ik kan gewoon bij al mijn bestanden op al mijn schijven.

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/vy6mj35gj/fout_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/5arp2wh1h/fout_2.jpg

Op internet kon ik er bar weinig van vinden, één topic op een andere site ging waarschijnlijk ook over hetzelfde probleem, maar daar was geen oplossing gevonden.

Ik heb het volgende geprobeerd:
Commandline -> sfc / scannow
Niks gevonden

Opstarten veilige modus
Het start menu werkt dan wél goed! Ik heb alle opstart services bekeken, zat niks ongewoons tussen. Ik heb er ook eerder niks aan veranderd.

Ik snap er eerlijk gezegd niet veel van. Windows zelf werkt in feite prima, ik typ dit tenslotte van dezelfde PC af.

Specs
ASRock Z77 extreme6
Core i5 2500K
GTX 660 SLI
Windows 10 64 bit

Bij voorbaat dank voor het lezen en de eventuele hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Grafische issues misschien? Deinstalleer je nvidia driver eens en reboot, is dan wel alles normaal? Herinstalleer dan de nieuwste driver eens?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat geeft het Windows logboek aan? Neem aan, dat daarin wel het een en ander geregistreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySoldier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 14:41
Ik heb de videokaart drivers opnieuw geïnstalleerd. Dat bleek blijkbaar de boosdoener te zijn. Hartstikke bedankt! Er mag een slotje op.