• richardverschoo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik heb sinds een tijdje het middelse Netflix abbo, en ben er best tevreden over.

Ik hik alleen tegen een probleem aan:
Het Full HD kijken op de TV

Hieronder een lijstje met de apparaten die ik heb en wat ik ermee bereikt heb:
De Minix Neo X8 H Plus heeft de android app, is niet approved door Netflix, en streamt dus maar SD kwaliteit
De HTC One M8 heeft de android app is niet approved door Netflix, en streamt dus maar SD kwaliteit

De PC kan via bijvoorbeeld Edge Netflix in HD 1080p streamen naar mijn Chromecast , maar ik vind het dus zonde om daar de PC voor aan te moeten laten
De laptop kan via bijvoorbeeld Edge Netflix in HD 1080p streamen naar mijn Chromecast , maar ik vind het dus zonde om daar de laptop voor aan te moeten laten

De minix, PC, Laptop en TV gaan voorlopig nog niet weg, de HTC One M8 zou ik eventueel wel in willen ruilen voor een Motorola Moto G of X
Eventueel kan ik nog een Blurayspeler kopen, ik heb nu niet eens een dvd-speler!

Iemand nog suggesties (waarvan men zeker weet dat ze 1080p Beeld opleveren), rechtstreeks aan de TV, of op de minix, of via de Chromecast?
Op de site van Netflix wordt je ook niet veel wijzer, een deel van de lijsten voor de merken slaat gewoon HD over en geeft alleen 4K lijsten van apparaten,
een deel van de lijsten voor merken geeft geen specifieke HD lijst, en het merendeel van de vernoemde apparaten is een apparaat uit de VS!

Ik ben benieuwd naar de suggesties!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:16
Op android krijg je nooit full HD.
Als je een goedkope oplossing wilt kom je automatisch bij de chromecast uit.
Je streamt niet naar een chromecast maar de chromecast haalt zelf de stream op, bediening kan ook met een telefoon bijvoorbeeld.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Netflix op een Chromecast zou gewoon moeten werken op 1080p. Zoals ASW1 al zegt haalt een chromecast zelf de videolocatie op met de hoogst mogelijke kwaliteit, afhankelijk van je wifi-verbinding.

Je kunt ook kijken naar een pricewatch: Apple TV (2012)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• richardverschoo
Daar hebben jullie gelijk in.
Het probleem is dat mijn HTC maar sd doorgeeft, en ik liever niet de pc of laptop gebruik om fullhd te streamen

• ASW1
Je HTC geeft niets door behalve het commando aan de chromecast welke film je wilt zien. De chromecast haalt dan zelf over het internet 1080 op.
Je moet wel vanuit de netflix app zelf casten, en niet een schermcast van je HTC naar de chromecast sturen.

• richardverschoo
Ik snap wat julie zeggen, maar ik merk toch duidelijk een mindere kwaliteit van de stream als ik het doe vanaf mijn HTC One M8.
Ik kan ook nergens terug vinden dat de Chromecast de kwaliteit van de stream bepaalt, ik ben toch wel heel benieuwd waar dat omschreven staat.
Het is sowieso irritant dat je in de Netflix app niet kunt zien wat er in HD aangeboden wordt.
Ik ga het nu nog eens proberen, en zal de stream tien minuten laten lopen, dan moet de wifi-snelheid toch wel bepaald zijn.
Ook zal ik kijken of er verschil zit tussen de losse Netflix app op mijn HTC, en de Netflix app in het Chromecast menu op de telefoon, alhoewel ik denk dat dat een en dezelfde zijn.

Anders denk ik toch dat het een Apple TV gaat worden, en kan de Chromecast de deur uit, daar heb ik dan niks aan.

In ieder geval bedankt voor de reacties tot dusverre...

EDIT: Ik heb zojuist contact gehad met Google support, en zij weten zker dat de Chromecast niks anders doet als de stream oppikken en weergeven, m.a.w., de Chromecast haalt niet zelf de maximale kwaliteit op.

[ Voor 11% gewijzigd door richardverschoo op 15-11-2015 15:00 ]

• ASW1
Vraag het anders eens in het chromecast topic hoe dat zit..

• mathelicious
  • Laatst online: 19:43
Je chromecast regelt dat zelf... Telefoon doet niet aan streamen, dat is het mooie ervan. Ik kijk vaak zat zo netflix en altijd hd.

Verwijderd

Gewoon netflix-app op je telefoon openen, cast-icoontje selecteren, de juiste chromecast selecteren en je telefoon als afstandbediening gebruiken.

Als hij dan nog steeds slechte kwaliteit toont zou ik beginnen kijken of je chromecast wel goede wifi-verbinding heeft
Pagina: 1