• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 16:52

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb afgelopen week besloten mijn 8 jaar oude Q6600 te verruilen voor een 6600k. Hierbij heb ik een nieuwe moederbord (http://tweakers.net/price...gabyte-ga-z170xp-sli.html) en nieuw geheugen gekocht (http://tweakers.net/price...port-bls2c4g4d240fsa.html).

Deze kwamen allemaal keurig binnen en na even pielen had ik alles in elkaar gezet. Helaas geeft hij bij het aanzetten meerdere lange piepen, wat volgens de Gigabyte website betekent dat de ram er niet goed in zit. Na veel proberen kwam ik er achter dat hij met 1 van de 2 uit de kit wel kon starten. Ik moest helaas wel alles terugsturen, kan gebeuren.

Ik kreeg een paar dagen later een nieuwe kit binnen, maar met deze lijkt hij het op geen enkele manier te doen. Ik krijg elke keer de lange piep, welke ram-configuratie ik ook probeer.

Denken jullie dat deze bankjes weer stuk zijn? Of is er nog een truukje dat ik kan proberen? Ik heb al CMOS gereset en dus elk bankje afzonderlijk in elk slot geprobeerd.

Ik hoop dat jullie misschien nog wat tips kunnen geven!

edit:
Ik heb helaas geen toegang tot een ander DDR4-moederbord of geheugen waarvan ik zeker weet dat het werkt, dus op die manier kan ik het niet uitsluiten :(

[ Voor 6% gewijzigd door Joran op 14-11-2015 18:08 ]

Send me your gameboys

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Allereerst zet je PC componenten + OS gespecificeerd bij de OT. Daarna ook het merk en type geheugen wat je gekocht hebt.

Als 2e zet in de OT wat je allemaal hebt gedaan of gezocht.

Dus eerst nog even zelf aan de slag om te zien of je geheugen wel wordt ondersteunt door Gigabyte mobo.

Succes.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
De bankjes moeten in in kanaal 1 en 2 of 3 en 4. Die zitten niet naast elkaar. Dus alles in de zwarte sleuven of alles in de grijze.
Ik maak er uit op dat je alleen het geheugen hebt teruggestuurd, fout kan net zo goed in moederbord of cpu zitten.

Nadat je de bankjes erin hebt geprikt moet je ze even heen en weer wiebelen. Zelf heb ik nog wel eens ondervonden dat na dit bewegen het geheugen ineens wel contact maakt.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Joran

Joran

<3 natalee

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Tray€ 272,-€ 272,-
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)€ 0,-€ 0,-
5WD Blue SATA 3 Gb/s, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 54,-€ 54,-
1Cooler Master Extreme Power 650W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,90

Dit geheugen staat met dit typenummer op de QVL van het moederbord.

Ik heb de bankjes stuk voor stuk geprobeerd in elke geheugenslot.
Ik heb ze ook samen in de juiste dual channel opstellingen geprobeerd.

1 bankje uit de eerste set deed het dus wel, maar ik moest de hele set terug sturen.

Ik zal zo nog eens ze proberen te wiebelen.

Send me your gameboys

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:02
Wiebelen? Er valt als het goed is heel weinig te wiebelen! Want DDR zit redelijk strak in zijn slot. Weet je echt zeker dat je het er goed hard ingeduwd hebt? Totdat de clipjes aan de zijkant terugklikken?

Verwijderd

Controleer de pinnetjes van de cpu socket ook even, zijn ze misschien verbogen?

• Joran

Joran

<3 natalee

Topicstarter
Na een uurtje eruit halen, erin stoppen, klagen, boos worden en wiebelen pakt hij ze opeens...

Bedankt voor de input!

Send me your gameboys

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:02
Klinkt niet echt als een long-term solution. Kans dat als je nu een keer je kast een stukje verplaatst dat het hele feest opnieuw begint. Maar goed, het werkt nu in ieder geval.
Pagina: 1