Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo vrienden. Ik ben opzoek naar een nieuwe Android smartphone met een goede levensduur, en heb een budget van ongeveer €450. In de meeste testen komt de LG G4 er goed vanaf, alleen ik vraag me af of deze mobiel niet een tikkeltje (te) groot voor me is en of er geen goedkopere alternatieven zijn.

Ik zoek een?
Een degelijke en snelle mobiel, waar ik weer een jaartje of 3 mee voort kan. Accuduur en camera zijn voor mij minder van belang.

Wat is je budget?
Ik probeer meestal een goed dealtje te vinden via Marktplaats, maar laten we het op een nieuwprijs van ongeveer €450 houden. Goedkoper is geen probleem uiteraard 8)

Ik wil het apparaat gaan kopen om hem......
Vrij intensief te kunnen gebruiken. YouTube, Whatsapp, internetten, Facebook, mobiel bankieren, nieuwapps, dat soort dingen.

Wat heb je zelf al gevonden?
De LG G4 kwam zoals eerder gezegd goed uit testen, en daarnaast heb ik ook naar de Nexus 5X gekeken, omdat Nexus toestellen vaak wel lang meegaan door de frequente Android-updates. Helaas kwam deze echter wat minder uit de test.

Welke vragen heb je verder nog?
Of er ook smartphones in een goedkoper prijssegment zijn, die voor minder geld ook gewoon 3 jaar je vriendje kunnen zijn ;)

Verwijderd

Galaxy S6.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:48

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb zelf de Galaxy S6 gehad, vond het niet echt een fijn toestel. Op zn tijd traag, accuduur onder de maat en slecht scherm. Nu sinds bijna een half jaar in het bezit van de LG G4. Heel tevreden mee. Ook na een half jaar blijft het toestel erg snel en ook de accuduur en camera is goed.

Motorola Moto X Play kan ik je ook aanbevelen; hoewel die ook niet in de categorie 'klein' valt ;) maar wel lager geprijsd is en een hele goede camera/accuduur heeft!

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Verwijderd

Ik heb deze problemen totaal niet met de S6. In alle benchmarks van de G4 legt deze het dik af tegen de S6. Touchwiz is misschien niet supersnel, maar zeker niet problematisch. Slecht scherm is een interessante conclusie aangezien de Tweakers review spreekt over het beste scherm tot heden en juist de G4 van een matig scherm beticht. Idem voor de batterij.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:44:
Ik heb deze problemen totaal niet met de S6. In alle benchmarks van de G4 legt deze het dik af tegen de S6. Touchwiz is misschien niet supersnel, maar zeker niet problematisch. Slecht scherm is een interessante conclusie aangezien de Tweakers review spreekt over het beste scherm tot heden en juist de G4 van een matig scherm beticht. Idem voor de batterij.
Scherm doel ik op de weergave, heb vier verschillende exemplaren gehad. Allemaal met roze of groene gloed (de een wat erger dan de ander). Daarin is hij echt teleurstellend. De accu wordt door Tweakers anders getest dan bij consumenten vermoed ik, daarom zit er verschil in :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Verwijderd

Steeffoon schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:26:
[...]

Scherm doel ik op de weergave, heb vier verschillende exemplaren gehad. Allemaal met roze of groene gloed (de een wat erger dan de ander). Daarin is hij echt teleurstellend. De accu wordt door Tweakers anders getest dan bij consumenten vermoed ik, daarom zit er verschil in :)
Klopt, ik heb meerdere mensen gelezen met scherm problemen met de S6. Zodra je wel een goede te pakken hebt is de beeldkwaliteit gelukkig wel dik in orde, maar dat zul je ongetwijfeld met me eens zijn :)

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 11:56
Je zult in ieder geval niet teleurgesteld zijn met de G4. Ben er nog steeds erg blij mee en heb m al sinds de lancering. Ik verbaas me af en toe nog steeds wat voor geweldige foto's ik kan maken in manual mode, iets wat bij de S6 veel beperkter is omdat je geen sluitertijd kunt instellen.

Toestel is ondanks de plastic behuizing gewoon degelijk, daarnaast kun je je accu vervangen na 2 jaar mocht die dan een beetje minder presteren.

Qua updates zit je bij LG ook goed; er gaan geruchten dat zelfs de LG G2 naar Marshmallow wordt geüpdatet en die is van 2013 (waarom ook niet, broertje van de Nexus 5, maar helaas in Android-land is het vaak na 18 maanden klaar). Daarbij zal het ook niet lang meer duren voordat je kunt updaten naar Marshmallow op de G4.

De S6 is inderdaad het alternatief, maar die heb ik laten liggen door de lelijke software (die van LG is iets beter te pruimen naar mijn mening), glazen achterkant, kleiner scherm, de destijds hogere prijs en het feit dat elke huismoeder met kortpittig-kapsel er ook één heeft.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

En niet te vergeten: uitbreidbaar geheugen en verwisselbare accu bij de G4 ;)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe denkt men over de OnePlus X of de Wileyfox Storm? Deze telefoons zullen uiteraard niet zo goed zijn als een G4 of S6, maar voor het geld dat je ervoor neerlegt zijn deze ook wel het overwegen waard, toch?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Storm ziet er interessant uit, maar ik zeg altijd, eerst vasthouden , dan pas kopen.
Pagina: 1