Videokaart, monitor en behuizing

Pagina: 1
Acties:

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:44
Ik zoek een?
Nieuwe videokaart, monitor en computerbehuizing.
- Videokaart omdat ik toch weer wat wil gaan gamen, mn laatste echte videokaart had het na hard werk begeven. nu gebruik ik er eentje die nog rond slingerde.
- Monitor heeft een update nodig. Jaren geleden een 27" en die staat er nu nog steeds.
Ik wil gewoon weer een beetje met de tijd mee. ik zit in de hoek van 27"/28", dus geen 24" of kleiner.
- Behuizing is dringend nodig ivm geluidsproductie en stof. ik dacht dat het leuk zou zijn om een open kast te hebben, maar daar kom ik nu hard op terug.

Wat is je budget?
Videokaart, +/- 300 - 400 euro, ik wil een degelijke maar state-of-the-art kaarten vanaf 600 euro begin ik niet aan.
Monitor, ik weet eerlijk gezegd niet goed wanneer je waar krijgt voor je geld. 500 euro een goede inschatting?
Behuizing, +/- 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Videokaart
NVidia is een must. Verder heb ik altijd een zwak gehad voor EVGA, dus ik zat naar deze te kijken:
EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0
maar deze schijnt de meest verkochte te zijn, maakt het elkaar veel?
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
los van deze 2: moet ik misschien stapje verder kijken naar 980? of gaan de 970's prima mee?

Monitor
Iiyama vond ik altijd fijne monitoren, al hoor ik wel geluiden dat ze niet meer voorop lopen in de technologie. Dan toch:
Iiyama ProLite B2888UHSU-B1 Zwart
en anders een Asus, wat ik ook wel een prettig merk vind:
Asus PB287Q Zwart
Zit ik in de goede hoek te zoeken? Merken als LG is simpelweg niet mijn smaak/geen goede ervaringen mee.

Behuizing
Ik wil een beetje een fatsoenlijke kast, omdat ik gepruts op de vierkante millimeter irritant vind.
Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window
Deze leek me wel wat, omdat de binnenkant ook netjes is meegenomen qua kleur.
Fractal schijnt goed te zijn voor airflow en geluid, wat ik heb gehoord dan. Kan iemand dat bevestigen?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuissysteem waar ook op gegamed wordt.
momenteel een ASRock Z97 moederbord, i5 4670k (op 4GHz), 8GB geheugen (eventueel ook uit te breiden, maar leek me niet nodig), SSD en dan 700W voeding.
Over dat laatste trouwens: ga ik het met 700W aan voeding redden ivm videokaart?

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-02 16:35
Ik neem aan dat je je realiseert dat je twee 4k monitoren geselecteerd hebt. Een 970 is te zwak om die met wat hogere settings @60Hz aan te sturen. Dan heb je eigenlijk een 980Ti of fury nodig en dan blijft het nog behelpen. Wellicht beter kijken voor een 1440p monitor?

• antonvdijk
  • Laatst online: 21:44
toen responsetijd van een monitor nog een issue was, heb ik mn laatste monitor gekocht.
hoe zoek ik op een 1440p monitor?

• loki504
  • Laatst online: 07:24
http://tweakers.net/categ...czzQaPJlgr3fV-1K5HqTXz1r4

kan je nog wat sliders aan en uit zetten. 21:9 schermen zijn erg mooi voor gaming. maar de 1440p variant is erg duur. 1080p varianten zijn wel leuk gesprijst.