Hallo allemaal!
Op het moment is dit mijn PC:"
Zoals je kunt zien is mijn PSU een CM GX 550W, aangeschaft zomer 2011.
Op het moment heb ik geen problemen met mijn PC, behalve een wat lange opstarttijd van mijn PC maar hoop dit te verhelpen door een herinstallatie.
Nu ben ik even gaan kijken wat mijn huidige PC ongeveer verbruikt aan wattage op http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Daaruit kwam het volgende resultaat:

Mijn CPU is overgeclockt naar 4,2GHz.
Nu vroeg ik mij af wanneer het tijd is om mijn PSU te vervangen voordat er wellicht een keer iets gebeurd? Zoals ik al eerder zei heb ik op het moment geen problemen, maar die kunnen wellicht wel opspringen? Heb namelijk misschien het gevoel dat de PSU de performance een beetje tegenhoud tijdens gamen. Hopelijk zit ik niet op een tijdbom..
Stel dat ik binnenkort nog een SSD schijf wil toevoegen, is dan 550W nog voldoende?
Graag jullie mening/advies wat jullie zouden doen!
Alvast bedankt!
Op het moment is dit mijn PC:"
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 132,90 | € 132,90 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3 | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 60,16 | € 60,16 |
| 1 | Samsung Syncmaster P2270HD Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Z323 | € 38,90 | € 38,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech MX518 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/8GX | € 244,42 | € 244,42 |
| 1 | Plantronics GameCom 367 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | LG GH22NS30 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master GX 550W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 1000GB HDD | -- | -- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 566,37 | |
Zoals je kunt zien is mijn PSU een CM GX 550W, aangeschaft zomer 2011.
Op het moment heb ik geen problemen met mijn PC, behalve een wat lange opstarttijd van mijn PC maar hoop dit te verhelpen door een herinstallatie.
Nu ben ik even gaan kijken wat mijn huidige PC ongeveer verbruikt aan wattage op http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Daaruit kwam het volgende resultaat:

Mijn CPU is overgeclockt naar 4,2GHz.
Nu vroeg ik mij af wanneer het tijd is om mijn PSU te vervangen voordat er wellicht een keer iets gebeurd? Zoals ik al eerder zei heb ik op het moment geen problemen, maar die kunnen wellicht wel opspringen? Heb namelijk misschien het gevoel dat de PSU de performance een beetje tegenhoud tijdens gamen. Hopelijk zit ik niet op een tijdbom..
Stel dat ik binnenkort nog een SSD schijf wil toevoegen, is dan 550W nog voldoende?
Graag jullie mening/advies wat jullie zouden doen!
Alvast bedankt!