Toon posts:

Power supply 8-14-volt-500-watt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 stuks voedingen die 8 tot 14 V bij zo'n 40 Amp kan leveren.

De gevevens hiervan kan ik echter niet terug vinden.
Wel dat dat type voeding ook in servers is gebruikt.
Orgineel type nummer is HS0720 , bij hitachi ook wel bekend onder 5529220-A USP-V DKC Power Supply.

Volgens het type plaatje heeft deze voeding 2 uitgangen.
12,3 V 40,7 A en 12,3 V 18 A.
Via de connector werkt de 12,3 V 18 A wel.
De andere uitgang welke ik wil toepassen niet,, ik meet wel de spanning maar de stroom levering niet.

Ik vermoedt dat er via de kleine pinbezetting misschien wel wat kleine doorverbindingen gemaakt moeten worden ?
Gezien het zoekwerk hier en daar op wat sites dat hier mogelijk ook een accu set bij betrokken is.

Wie kan me wat verder helpen of weet de oplossing hiervoor.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XzzyxgDzWsKdYO1HvhgSh90K/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wQby3i9kR6WnL8ma61QZdAPB/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:00
Hoe meet je de "stroom levering"? Als je je spanning wel meet is het goed toch? Die stroom is afhankelijk van je belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De belasting heb ik simpelweg met behulp van een paar setjes 12 volt halogeen lampen en 2 autolampen getest.
Dit kwam in de buurt van zo'n 22 Amp. ( gemeten met een amperetang )
En die voedingssectie storte dus qua spanning in,, de ventilatoren gingen ook lager in toerental.
Toen de 20 W halogeenlampjes gaan verminderen richting de 18 A,, ,, de spanning was toen weer stabiel.

De andere voedingslijn heb ik belast met een klein 12 V / 5 W lampje ,, gaat niet branden helaas.

Waar ik uiteraard naar toe wil is natuurlijk de 40 A sectie werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He jammer

Niemand die me wat op weg kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:25

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor 25 euro worden er voedingen van DELL en HP aangeboden van 47 en 56A waar diverse RC forums vol over staan.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1292514

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ja dat klopt.
Ik heb er 1 van hp draaien en dat werkt als een speer.
Maar heb deze ook liggen en ben nog naarstig op zoek om dit werkend te krijgen.

Bedankt voor je reply

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 09:35
Aangezien de voeding al draait ben je al een heel eind, zeker weten dat er niet nog een connector is die +12V levert?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas.
Ik heb dehele pcb uit de blikken doos gehaald en de grote contacten zijn opgebouwd met 2x min en 1 x plus.
Dit is dubbel uitgevoerd vandaar de 6 terminals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Ik heb ook even gezocht en kan van deze voeding niet vinden wat de pinout is.

Ik zou beginnen met in kaart brengen:
- Welke van de pinnen zijn ground (uit, piepstand tussen behuizing en pinnen)?
- Wat voor spanning staat er op de niet-ground pinnen als de voeding aanstaat.
- Met een 1kOhm weerstand, op welke pinnen veranderd de spanning als ik deze weerstand tussen de pin en ground hang.

Als je deze info eens uitzoekt kan je daarna kijken welke van de ingangen (de pinnen die flink van spanning veranderen) iets doen.
Dat zing dingen als de snelheid van de ventilator regelen, de voeding aan/uit zetten (soms op meerdere manieren).

Vaak moet je meerdere ingangen tegelijk bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 09:52
Heb je anders ook een detail foto van beide zijden van de PCB? Ik vermoed dat er ergens nog "sense-lijnen" zitten. Het kan ook zijn dat beide uitgangen belast horen te worden. Met een foto van de opbouw praat het iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede tips , ik ga hier mee aan de slag.
En zal tevens een paar foto's maken van de pcb zijde en de comp zijde.

Ik ga in ieder geval mijn best doen om nog wat meer info te verzamelen.
Ik kom er op terug.

pcb zijde

comp zijde

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 18:37 . Reden: foto toevoeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
Zou je ook nog wat detail foto's (scherp) kunnen maken van de uitgangskant van de PCB (beide zijden)? Het liefst zo dat de sporen zichtbaar zijn? En het opstaande printje mag ook wel (opdruk van IC leesbaar?).
Helaas kan ik van deze foto niet veel meer zeggen dan dat het een voeding is met 2 vermogens uitgangen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, weer wat foto's gemaakt in de hoop dat het gaat lukken allemaal.
Een klein stapje verder ben ik inmiddels, via pen 2 en de min via een weerstand een verbinding gemaakt en 2e channel actief.

Op verzoek een paar foto's extra bij gevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/K3GWLQYwybsUoRd9fail2jto/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xVPEZpOefEzWn8RDPeVshine/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LIW93MxUIKOsBfuaARz31UzH/medium.jpg

En wat ik aan info gevonden heb zou dit idd een voeding zijn met 2 vermogens uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
Goed dat je nu een stapje verder bent, maar misschien begrijp ik het verkeerd. Je hebt nu je 2e channel actief. Dan ben je toch al klaar? Mocht je nog nieuwsgierig zijn; de "sense-lijnen" worden bij de print afgetakt en niet via de connector. Het zijn de dunne spoortjes (2x) die van de diodes afkomen (de grote 3-poot zwarte dingen aan de heatsink).
Edit: Het zijn waarschijnlijk de "sense-lijnen"... Durf ik natuurlijk niet met zekerheid te zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Righthere op 04-12-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja , 2e channel is actief, dat kan ik zien aan de led aan de voorzijde.
Echter de spanning is aanwezig , gemeten 12,3 V , op het moment dat ik er een lampje van 12 V / 5W aan sluit,, gaat dat toch niet branden.
Dat blijft het vreemde van deze voeding.

Als ik de kans heb ga ik vandaag wel weer even hieraan werken,, met 2 nieuwsgierige katten in de buurt blijft dat wel lastig...

Verwijderd

Hoi Kenwood!

Ik heb hier zelf exact zo een zelfde voeding liggen.. Maar nog niet gebruikt.
Ben jij er al achter hoe je de 40amp kan je aansturen?

Ik heb wel gelezen in het rcforums verhaal dat er interlock contacten op kunnen zitten en
Een pin voor ps_enable en ps_kill die laag getrokken zouden moeten worden naar ground.

Daarnaast zijn er ok io pins die de status van de voeding digitaal kunnen uitlezen maar dat is geloof ik niet zo belangrijk.

Het is mij nog een raadsel wat de juiste pinout is.. Erg vreemd want het barst van deze units in de handel.

Ik ben van plan binnenkort eens te gaan meten
Groet Frank

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
heb je meer foto's ik kan slechtn zien waar nou die pinnen allemaal heen gaan.
zelf bouw ik heel veel server voedingen om voor projecten(Eigen gebruik)
maar ook als test voeiding op mijn werk, dara hebben we 20 server supply's in serie staan en parralel

Ben niet slim, maar wel dom

Pagina: 1