Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(Ik heb hier een nieuw account voor aangemaakt, maar ik ben al jaren actief op Tweakers met mijn andere account).

Ik heb al tijden de ambitie om een deel van mijn tijd te investeren in het helpen van mensen die hulpbehoevend zijn en essentiële basis benodigdheden als zorg, voedsel, mentale en fysieke gezondheid en sociale zekerheid niet of nauwelijks krijgen. Daarbij wil ik graag zo veel mogelijk mensen bereiken met mijn hulp, en mijn focus ligt dan om iets te doen waarbij mijn inspanningen zo veel mogelijk uitvergroot worden. Recent kwam ik op het idee om filantropische denktank op te richten, maar daar aan een unieke draai te geven. Een denktank is traditioneel gezien een adviserende organisatie of orgaan waarbij de leden samenkomen om een advies te formuleren voor het oplossen van problemen. Nu wil ik ook de hedendaagse problemen oplossen met de denktank vanuit een filantropisch oogpunt, maar dan vervolgens kijken of samen met de leden ook voor de realisatie van de oplossing kunnen zorgen. Daarbij zat ik te denken om de focus te leggen op Wetenschap en Technologie.

Ik heb dit idee verder nog niet concreet gemaakt. Maar ik zat wel te denken om dan avonden te organiseren waarbij de leden samenkomen om dan problemen uit te zoeken en vervolgens ook een oplossing zoeken en zorg dragen voor de realisatie. Dit kan dan eventueel gedaan worden in samenwerking met scholen of organisaties. Dit laatste is echter slechts een hersenspeling. Het punt is nu wel dat ik mensen zoek die mij willen helpen met het concreter maken van het idee en eventueel de organisatie.

Tot mijn beschikking heb ik een locatie in Rotterdam waar wij ruimschoots gebruik van kunnen maken voor vergaderingen / bijeenkomsten. Het zou super zijn als eventuele vrijwilligers ook in staat zijn om daar naar toe te komen. Alternatieven zijn ook mogelijk natuurlijk. Ik hoor graag jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:22:
(Ik heb hier een nieuw account voor aangemaakt, maar ik ben al jaren actief op Tweakers met mijn andere account)...
En na al die jaren weet je nog steeds niet dat dat verboden is...? :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik stel voor dat je inderdaad alleen gebruik maakt van je 'echte' account. (Sterker nog: deze account ga ik sluiten).

Neem ajb ook eerst even contact op met de lokale moderators van Wetenschap & Levensbeschouwing - dit lijkt immers meer werving dan iets anders en dat kan zeker niet zonder toestemming vooraf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn collega hierboven geeft het goed weer: het forum is er niet voor werving. Het is goedbedoeld maar je zult dan toch andere kanalen moeten vinden. Het heeft ook niet echt met W&L te maken.

Een discussie over hoe je doelen te bereiken zou eventueel kunnen; beste plek hangt af van de insteek. Dat moet dan echter geen wervend doel/karakter hebben :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.