Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-08 20:26
Ik heb in de woonkamer een media pc staan waar ik net ander moederbord in gezet heb ivm defect bord.
Natuurlijk gelijk nieuwe schone installatie van Win 7.

Toen alles mooi en goed draaide mijn VGA kaart er weer terug in. Ook dat werkt mooi. Maar na het installeren na de driver wil windows niet meer starten.
Krijg enkel de achtergrond te zien en verder niks. Ctrl+Alt+ Del resulteert in een zwart scherm.

Krijg het weer goed door in veilige modus terug te gaan met systeemherstel.

Wat ik al geprobeerd heb.

-Driver vanaf de AMD site. Automatisch laten detecteren.
-Driver via de originele CD
-Via apparaat beheer enkel de kale driver vanaf de CD laten installeren.

Dit geeft allemaal het zelfde resultaat.
Ik heb ook al eens na installeren van de driver opgestart en dan in MSconfig alle opstart gebeuren van AMD uit gevinkt maar dat helpt ook niet

Kan ik er van uitgaan dat mijn VGA kaart defect is?

Systeem:

Asus H81M-E moederbord
Intel I3 -4150
4 GB Kingston geheugen
Asus Ati 5450 silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Je zegt zelf dat de VGA goed werkt, maar pas na de installatie van de driver rakt de boel van slag.

Ik denk de de fout in de driver zit, kun je ook zonder driverupgrade?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
Zonder de driver word hij gezien als een standaard VGA adapter. Dus dat is geheel niet ideaal. Juiste HD resolutie kiezen kan niet en HDMI werkt ook niet.

Voorheen had ik nooit problemen met deze kaart. Was dan wel een ander moederbord. Toen gewoon op de laatste driver van de AMD site. (is al wel paar jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
Nu even de 8800 GTS van mijn desktop ingebouwd en dat gaat prima na install van de driver.

dat word opzoek naar een andere kaart. de 8800 past echt net dus moet dan iets hebben wat zeker niet groter is maar toch ook wel wat games aan kan.
zo speelde ik met mijn oude kaart (5450) wel geregeld GTA SA maar zou leuk zijn als GTA 4 ook zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iGPU van je i3 4150 is sterker dan een hd 5450, dus die kun je ook gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:34:
De iGPU van je i3 4150 is sterker dan een hd 5450, dus die kun je ook gewoon gebruiken.
Is de AMD kaart niet beter in het afspelen van media of heeft Intel eindelijk een inhaalsprong gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Alleen een achtergrond en bij ctrl+alt+delete een zwart scherm klinkt bijna alsof er een 2e scherm ergens gedetecteerd word en dat als primair aangemerkt wordt. Eventueel proberen of je rechtermuisknop > resolutie aanpassen op bureaublad nog selecteerbaar is, als dat zo is kan je met windowstoets + pijltjestoetsen naar links en rechts het scherm tevoorschijn proberen te toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:47:
[...]

Is de AMD kaart niet beter in het afspelen van media of heeft Intel eindelijk een inhaalsprong gemaakt?
Weet het niet precies, maar een Intel HD 4400 of 4600 heeft in ieder geval geen moeite met 1080p films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:12:
[...]

Weet het niet precies, maar een Intel HD 4400 of 4600 heeft in ieder geval geen moeite met 1080p films.
Dat is waar, ik doelde eigenlijk op de extra's zoals pulldown detection etc :P.

Blijkbaar heeft Intel eindelijk het gat gedicht en loopt zelfs wat voor op de oude kaarten van AMD (en waarschijnlijk Nv).
http://www.anandtech.com/...dge-an-htpc-perspective/3

Ik kan overigens geen nieuwere test vinden dan deze :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
Heb zowel Tv als beamer aangesloten op de kaart. De ene met HDMI en de ander met een dvi naar hdmi converter.

Dus extra kaart is wel nodig...

Met testen had ik enkel 1 scherm aangesloten maar wat sleepkever zegt ga ik nog even na kijken.
Pagina: 1