Klikgeluid bij openen en sluiten van laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-02 12:34
Hallo

Als ik het beeldscherm van mijn laptop volledig open klap, en dan terug toe maakt het een 'klik'-geluid.
Ik weet ondertussen hoe dit komt.

Door een bepaalde val of zo is de case aan de rechterkant van mijn laptop een halve millimeter tot één millimeter omhoog gekomen. Ik kan het dus ook een beetje terugduwen.

Als ik mijn laptop open klap, en het rechterboven stuk induw, en daarna mijn laptop weer dicht klap, maakt het geen 'klik'-geluid.

M.a.w, het maakt enkel een klikgeluid als het rechterboven stuk een millimeter naar boven staat.
Dus als ik kan zorgen dat het weer perfect vast staat zonder (halve) millimeter spatie is het weer gefixt.

Nu vraag ik me af, hoe moet ik dat doen?
Ik was aan het denken om voorzichtig wat Superglue of secondenlijm te smeren in de spatie waar de millimeter opening is, en stevig te duwen op dat stuk voor een minuut of twee. Dan voor een kleine week wat gewone plakband op dat stuk te doen, zodat de lijm zeker goed vast zit.

Is dit een goed idee en zal het werken?
Indien niet, wat moet ik dan doen om het klikgeluid weg te krijgen?
Ik weet ook de indirecte oorzaak van het probleem, blijkbaar is het dus echt belangrijk je laptop scherm in het midden te pakken om te sluiten/openen..

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 17:53
Een foto zegt duizend woorden

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Ik kan er geen foto van nemen. Namelijk omdat het scherm in de weg zit.
De plek waar de case iets naar boven is, zie je hier:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RJzbiB5.png

Een foto zou niet helpen omdat je het echt niet ziet op foto, het is maar een halve millimeter of zo.
Buiten dat, zou ik mijn camera nooit in die positie kunnen krijgen omdat mijn scherm natuurlijk in de weg zit.

Je ziet niks fout aan m'n laptop, je hoort het alleen als ik 'm toe doe en je voelt dat je het rechtsboven een beetje kan induwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 17:53
dus als ik het goed begrijp is 1 van de haakjes die het paneel vast houdt aan het chassis kapot waardoor en op 1 plek een gleuf is onstaan. Elke keer als je je scherm op en dicht doet hoor je de klik van het paneel wat aan het chasis vast klikt en daarna weer los laat?

om welke laptop gaat het trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door aminam op 14-11-2015 16:34 ]

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
aminam schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:33:
dus als ik het goed begrijp is 1 van de haakjes die het paneel vast houdt aan het chassis kapot waardoor en op 1 plek een gleuf is onstaan. Elke keer als je je scherm op en dicht doet hoor je de klik van het paneel wat aan het chasis vast klikt en daarna weer los laat?
Niet helemaal. er is geen haakje kapot. Door het altijd aan de rechterkant vastpakken om m'n scherm te openen/sluiten is er een gleufje ontstaan.

Deze reactie op een ander forum met iemand met (ongeveer) hetzelfde probleem legt m'n probleem vrijwel goed uit:
http://forum.aorus.com/fo...n-opening?p=4694#post4694

Ik kan daar rechtsboven met m'n vinger over de case gaan, en het gaat een beetje op en neer, maar ik kan het niet inklikken. De klik die ik hoor is niet zo luid als de klik die je hoort als je je case uitklikt of terug uitklikt. Je kan het geluid vergelijken met als je zachtjes met je nagel op tafel tikt (soms wat harder, soms wat zachter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:49
Denk dat je scharnier los is geraakt of kapot is gegaan. Laptop openvijzen en de boel even inspecteren! :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Puch-Maxi schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:53:
Denk dat je scharnier los is geraakt of kapot is gegaan. Laptop openvijzen en de boel even inspecteren! :)
Nee, lees mijn vorige post. Er is niks kapot, geen schroef en geen scharnier. Alleen mijn case is verbogen of losgeraakt met 1mm of zelfs minder. Met een kapot scharnier zou de schade groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:49
Soit, je zult het toch even goed moeten bekijken :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Puch-Maxi schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:07:
Soit, je zult het toch even goed moeten bekijken :).
Maar ik heb het exacte probleem al gelokaliseerd. Ik vraag nu alleen nog of m'n voorgestelde oplossing wel zal werken. Het opendraaien van heel m'n laptop zal geen zin hebben, aangezien m'n case enkel een beetje vervormd is.
Pagina: 1