Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op VWO in klas 2
Ik wil een soort gelijke onderneming als google, ik wil veel met technology dus iets nieuws ontwerpen voor anderen het maakt mijn niet uit hoe ver de universiteit is.
het moet wel in de top 10 beste universiteiten zitten (http://www.topuniversitie(...)+stars=false+search=)

Ik heb hier een enquete voor als jullie het willen gebruiken:
http://strawpoll.me/6002138 :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je in VWO 2e klas zit, dan ben je wat vroeg. Maar als je nu al niet eens zelf een keuze kan maken, en er niet voor aan de slag gaat, waarom denk je dan wel succesvol te kunnen zijn? :)

De universiteit hangt ook van de studie af, en het is trouwens ook wat je er zelf van maakt. Een slechte student op een goede universiteit is nog steeds een slechte student.

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 14-11-2015 14:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Kom over vier jaar maar eens terug als je dan inderdaad in zes vwo zit met uitmuntende cijfers...

Qua vakken zou ik me vooral richten op wiskunde, economische vakken en talen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Sowieso is succes niet gegarandeerd op een topuniversiteit. Een eigen bedrijf of een groot technologiebedrijf opzetten is al helemaal een stap verder. Je hebt aan een goed plan, een visie en een diploma van een Nederlandse universiteit heel veel meer dan aan slechts een diploma van een topuniversiteit. Genoeg succesvolle start-ups die van Nederlandse bodem komen ook :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:04
Als je een leidende technische universiteit zoekt die sterk verbonden is met technologie-startups en IT bedrijven dan is er maar één antwoord. Stanford.edu

Goed dat je op tijd begint met plannen. Je moet een solide academische record neerleggen voor je toelating en je hebt nog even om de financiële planning rond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Als je een eigen onderneming wil starten, dan hoef je niet naar een universiteit. :)

Mocht je willen werken bij bedrijven als Google, Microsoft, Amazon, AMSL e.d., dan is een universiteit wel aan te raden.

[ Voor 6% gewijzigd door _vision op 14-11-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
t_captain schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:42:
Als je een leidende technische universiteit zoekt die sterk verbonden is met technologie-startups en IT bedrijven dan is er maar één antwoord. Stanford.edu
MIT is in de VS ook nauwe verbonden met technologische ontwikkelingen. California Institute of Technology zou ook nog kunnen.

Er is niet direct een goed of fout hier. Waarom zou de eerst volgende grote technologie reus niet begonnen zijn bij een Nederlandse technische universiteit?

De volgende Google zijn (of Microsoft, Facebook, Apple etc. etc.) is ook een kwestie van geluk, juiste tijd en juiste plaats.
Goed dat je op tijd begint met plannen. Je moet een solide academische record neerleggen voor je toelating en je hebt nog even om de financiële planning rond te krijgen.
Verdiep je al maar vroeg in de toelatingseisen en kosten van dat soort universiteiten. Ze krijgen genoeg aanmeldingen per jaar uit de hele wereld, ze hebben het echt voor het uitkiezen qua studenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:02:
Kom over vier jaar maar eens terug als je dan inderdaad in zes vwo zit met uitmuntende cijfers...

Qua vakken zou ik me vooral richten op wiskunde, economische vakken en talen...
Het ligt er een beetje aan wat hij wil doen, maar als het echt technologisch is zou ik eerder je beta vakken hard oefenen. (Waarbij ik bijvoorbeeld een Uber niet echt technologisch vind, het is een leuke app natuurlijk, maar het technische gedeelte erachter is niet bijzonder fascinerend).

Overigens is TS denk ik niet de enige die miljardair wil worden, maar er worden het niet heel veel :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 14-11-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:23
Als je niet eens "Campbridge" juist kan spellen in de poll, er geen Nederlandse universiteiten tussen staan en de URL niet eens juist kan posten, verbaast het me dat je het tot 2 VWO hebt geschopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinkedIn heeft daarvoor een mooi tool voor ontwikkeld: https://www.linkedin.com/edu/rankings/us/undergraduate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me een grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:04
Welke keuze het ook wordt, toelating gaat het best met een goede motivatie en stevige schoolresultaten. Zeker als er ook nog financial aid nodig is, wil men graag een tot op het bot gemotiveerde kandidaat met perfecte cijfers. Voor jou tien anderen, je moet in competitie voor een schaarsr plek.

TS gaat richting het einde van junior high en heeft dus nog een freshman, sophomore en junior year voordat de sollicitatie moet worden gedaan. Drie extra vakken en geen cijfer onder de 9 gaan helpen, een extravargante score op SAT gaat helpen en een bijzondere buitenschoolse activiteit kan helpen. Als TS een opzienbarende prestatie levert door bv een heel slimme app te ontwikkelen, kan dat de belangstelling van het admissions board prikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vraag komt op mij een beetje over als 'kan ik beter bij Barcelona of bij Manchester gaan voetballen?'
Aan ambitie in ieder geval geen gebrek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hi McKaciran, welkom op GoT!

Toffe ambitie heb je, en je hebt (unlike most of your peers) in ieder geval een doel in jouw leven. Houd dat vast. :) Alle door jouw genoemde universiteiten zijn een fantastische basis voor wat dan ook, dus daar zul je geen foute keuze in maken.

Omdat dit topic weinig discussiewaarde heeft sluit ik die. Wel heb ik een goede tip: begin vooral nu al. De meeste entrepreneurs (Elon Musk, Steve Jobs, Mark Zuckerberg, maar ook Pieter Zwart) zijn stuk voor stuk drop-outs op de universiteit. Ook hadden ze stuk voor stuk al bedrijven tijdens hun studie, dus wacht daar vooral niet te lang mee. :)

Veel succes!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.