Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik wil op een Raspberry Pi meerdere kleine schermen aansluiten (vier of vijf). Het is de bedoeling dat deze schermen allemaal tussen de 7 en 12 inch zijn (groter mag eventueel ook). Omdat het meerdere schermen zijn moet ik op één of andere manier dus van één HDMI kabel het signaal splitsen of moeten de schermen middels USB aan te sturen zijn. De schermen worden in een project verwerkt en hebben expliciet geen touch mogelijkheden nodig.

Omdat ik niet zo thuis ben in deze markt bij deze de vraag hoe ik dit het beste en goedkoopste aan kan pakken. Ik kan eventueel dit in China bestellen, ik heb de tijd om daar op te wachten.
Als ik op eBay zoek krijg ik alleen maar kleine touchscreens te zien.

Het gaat om Raspberry Pi 2 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als ze alle vijf hetzelfde beeld moeten geven, kom je weg met een HDMI-splitter van 150 tot 200 €uro.
Alternatief werk je met 5 rPi's; 1 master, 4 slaves

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Zó duur zijn zijn HDMI-splitters ook niet meer.
En als ieder scherm iets anders weer moet geven (of een flinke afstand tussen de schermen), dan is één computerbordje per scherm veel handiger. Als je dan een Chinese RPi-kloon gebruikt, hoeft dat niet eens zoveel te kosten.

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk, wist ik niet eens dat er chinese RPI klonen bestaan :D
werken ze verder goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GWTommy schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:05:
Ik wil op een Raspberry Pi meerdere kleine schermen aansluiten (vier of vijf). Het is de bedoeling dat deze schermen allemaal tussen de 7 en 12 inch zijn (groter mag eventueel ook). Omdat het meerdere schermen zijn moet ik op één of andere manier dus van één HDMI kabel het signaal splitsen of moeten de schermen middels USB aan te sturen zijn. De schermen worden in een project verwerkt en hebben expliciet geen touch mogelijkheden nodig.

Omdat ik niet zo thuis ben in deze markt bij deze de vraag hoe ik dit het beste en goedkoopste aan kan pakken. Ik kan eventueel dit in China bestellen, ik heb de tijd om daar op te wachten.
Als ik op eBay zoek krijg ik alleen maar kleine touchscreens te zien.

Het gaat om Raspberry Pi 2 overigens.
wat moet er op afgebeeld worden.. snelle graphics of simpele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Simpele data. Refresh rate van 1 seconde zou al prima zijn. Het komt achter een one way mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan de vraag die keLAL ook stelde.. alles schermen dezelfde weergave tegelijk of individueel kunnen aansturen ?
ik denk, omdat je het over hdmi splitsen had, alles hetzelfde

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Excuses, op mijn telefoon heb ik niet alle berichten gezien en dus niet op de anderen gereageerd.

Het gaat om verschillende schermen met verschillende weergave.
Nadruk ligt ook op welke schermen hiervoor in aanmerking komen.

[ Voor 6% gewijzigd door GWTommy op 15-11-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Een beetje zonde om iets met een behuizing te kopen, als je die tóch niet gaat gebruiken want:
GWTommy schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:26:
[..] Het komt achter een one way mirror.
Dan is een los display + losse controllerprint voordeliger.

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Pagina: 1