FIFA16 DVD gekocht zonder DVD-Rom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo iedereen,

Ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsen, maar dit leek mij de meest geschikte plek aangezien dit forum over software gaat. De mods zijn vrij om mijn topic uiteraard naar de juiste plek te verplaatsten als het fout zou zijn.

Ik heb een dom foutje gemaakt: Ik heb fifa 16 voor de PC gekocht. Op de site stond alleen een fifa 16 logo en verder niks. Ik ging er vanuit dat tegenwoordig alle games een downlaodcode bevatten en geen dvd meer. Ik heb fifa 16 binnengekregen en het bleek echter toch een dvd te zijn. Ik heb geen DVD speler in mijn computer. Ik ben opzoek naar een programma om een cd om te zetten naar een bootable usb(als dit al mogelijk is bij games), aangezien ik uit eigen ervaring weet dat ik dat ook bij het installeren van windows heb gedaan. Ik heb onder nog een pc staan met een dvd-rom, maar daar moet hij niet op worden geinstalleerd. Ik wil dus d.m.v. de pc die onder staat via een programma, dat hopelijk bestaat en goed werkt, dus mijn fifa op een bootbale usb zetten om vervolgens via de USB fifa op een andere computer te installeren. Natuurlijk kan ik simpelweg wat programma googlen, maar fifa zit nog in de verpakking en als ik zometeen een programma probeer en het werkt niet dan kan ik 'm niet meer retour sturen. Als er geen passende oplossing zou zijn dan stuur ik fifa gewoon retour, dus no worries.

PS: onder de ervarende, is fifa 16 wel beschiklbaar zonder dvd of bepaalt EA dat en hebben ze besloten een dvd vorm ervan te maken?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, zou geweldig zijn!

Met vriendelijke groet,

Nigel Uckerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een wat warrig verhaal, maar je zoekt "gewoon" een tool om een (ISO-)image te maken van de DVD. Bijvoorbeeld imgburn, dat je dan gebruikt op andermans PC die wel een DVD-speler heeft. (Of BluRay).

Maar dat gaat je niet helpen als er gebruik wordt gemaakt van DRM en dat lijkt me erg waarschijnlijk. Opties: spel terugsturen binnen de koop-op-afstand-termijn, weggeven / verkopen aan een ander, DVD-speler kopen (tbv. inbouw of via USB).

Of er een downloadbare DVD-versie is: geen idee, zal moeten zijn te vinden op de site van de uitgever of bijv. Steam.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maak hier eens een account en en probeer de productcode eens toe te voegen onder my account:
http://www.ea.com

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Check anders eens of er op de DVD iets staat of je het schijfje in de drive moet houden om te kunnen spelen. Zoniet, dan kan je 'm desnoods via het netwerk installeren. DVD in de computer, die delen en met de juiste computer benaderen en daar vanaf installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52

InFamous

excommunicado

FIFA heeft toch Origin nodig om te kunnen spelen? Dan kan je simpelweg de code redemen via Origin en dan downloaden.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
itsme schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:19:
Maak hier eens een account en en probeer de productcode eens toe te voegen onder my account:
http://www.ea.com
Er zit nu nog een soort "seal" om het hoesje van fifa 16. Mag ik deze eraf halen zonder dat mijn retourrecht vervalt? Op het hoesje staat btw dat er internet verbinding nodig is voor de installatie. Dit duidt dus erop dat ik een bepaalde installatiecode erbij heb gekregen. Ik denk dat ik die code ook wel op een andere manier kan gebruiken, maar weet het niet zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:45:
FIFA heeft toch Origin nodig om te kunnen spelen? Dan kan je simpelweg de code redemen via Origin en dan downloaden.
Bedoel je dan dat ik diezelfde code wat nu wss bij de cd zit kan gebruiken? Of dat er andere fifa exampleren zijn die alleen een online downloadocde bevatten?

Hero of time: Bedankt voor je reactie! Dat bedoelde ik inderdaad, maar heb er niet zoveel verstand van!

[ Voor 12% gewijzigd door N.Uckerman op 14-11-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:59
N.Uckerman schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:37:
[...]

Er zit nu nog een soort "seal" om het hoesje van fifa 16. Mag ik deze eraf halen zonder dat mijn retourrecht vervalt? Op het hoesje staat btw dat er internet verbinding nodig is voor de installatie. Dit duidt dus erop dat ik een bepaalde installatiecode erbij heb gekregen. Ik denk dat ik die code ook wel op een andere manier kan gebruiken, maar weet het niet zeker..
voor zover ik weet vervalt WKOA bij verbreken verzegeling software. (precies om de reden van eerst kopieren dan terug sturen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52

InFamous

excommunicado

N.Uckerman schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:38:
[...]

Bedoel je dan dat ik diezelfde code wat nu wss bij de cd zit kan gebruiken? Of dat er andere fifa exampleren zijn die alleen een online downloadocde bevatten?

Hero of time: Bedankt voor je reactie! Dat bedoelde ik inderdaad, maar heb er niet zoveel verstand van!
De code op je boekje/hoesje whatever kan je AFAIK gewoon redemen via Origin. Daarna kan je het spel digitaal downloaden.

https://help.ea.com/nl/ar...ur-serial-code-in-origin/

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
InFamous schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:44:
[...]

De code op je boekje/hoesje whatever kan je AFAIK gewoon redemen via Origin. Daarna kan je het spel digitaal downloaden.

https://help.ea.com/nl/ar...ur-serial-code-in-origin/
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het blijkt te gaan om de game-eigenschappen ipv algemene tools, dus ik verplaats het van CSA naar SPV :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1