Kabel internet afstand tussen muur en modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:26
Hey allemaal,

Nou heb ik voor iemand een ziggo modem/router aangesloten. Het is in een appartement.
Probleem is dat de kabel in de woonkamer binnen komt en daar nu de router zit. Als ik dan de gang in loop halveert de snelheid. In de keuken valt de verbinding meteen weg. Gewoon totaal geen signaal meer.
Feit is dat er wel veel wifi netwerken in de buurt zijn die voor de nodige ruis zorgen, echter heb ik op straat 30 meter verderop nog steeds ontvangst. Binnen de woning door de dikke muren valt het weg.

Ik heb lopen spelen met de instellingen maar dat mocht niet baten. Hiervoor ook hetzelfde probleem gehad met een ADSL Fritzbox die zeer slecht wifi signaal gaf.

Dit wil ik gaan doen:

Ik ben van plan om de modem te verplaatsen naar de gang. Hiervoor zou ik 10 meter kabel moeten gebruiken tussen de muur en modem.

Bij ADSL modems mag de afstand tussen de modem en muur max 1.5 meter zijn.

Kan ik bij een kabel internet de afstand tussen de muur en modem vergroten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Laat de modem lekker staan, schakel WiFi daarop uit, koop een goed routertje met WiFi die je als AP instelt (DHCP uitzetten) en verbind deze met die 10 meter kabel

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 15:01
Breezers schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:13:
Laat de modem lekker staan, schakel WiFi daarop uit, koop een goed routertje met WiFi die je als AP instelt (DHCP uitzetten) en verbind deze met die 10 meter kabel
Of bridge de modem/Router en koop een nieuwe router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Breezers schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:13:
Je advies is passend, op één punt na: schakel de wifi niet uit. Je wilt in die woonkamer tenslotte ook ontvangst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Best kans dat iets anders dan wifi op die frequentie stoort. Zoals een wireless camera of babyfoon.. of een draadloze video extender. Deze hebben vaak straal antennes waardoor je zeer plaatselijk geen ontvangst hebt. Beste zou zijn om een spectrum analyse te doen.

[ Voor 45% gewijzigd door DukeBox op 14-11-2015 11:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou voor een POE AP gaan, scheelt een hoop gedoe en je hoeft geen stroom punt te hebben waar je de AP wilt hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

com2,1ghz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:03:

Ik ben van plan om de modem te verplaatsen naar de gang. Hiervoor zou ik 10 meter kabel moeten gebruiken tussen de muur en modem.

Bij ADSL modems mag de afstand tussen de modem en muur max 1.5 meter zijn.

Kan ik bij een kabel internet de afstand tussen de muur en modem vergroten?
Mits goede kwaliteit connectors en kabel. is de kabel 10m verlengen echt geen punt.
Maar of het je oplossing is is een 2e.

Zet hem eens gewoon neer daar zonder inet, en kijk eens hoe je ontvangst dan is in de keuken.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 14:26
Ja het kutte is dat je op straat wel internet hebt maar binnen niet door de muren.
Ik heb nog een Draytek 2130n staan die ik ga aansluiten. Die Ziggo modem heeft niet eens externe antennes. Ook kan ik niet 5ghz en 2.4 ghz tegelijk uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Je kunt je horizon 7401 ook gebruiken als AP, die is ook dualband. Mocht je die hebben natuurlijk.
Voor de thuisgebruiker modem verplaatsen is het beste te doen door koka799 te kopen, kan tot 20m, 2 Technetix IEC connectoren, hiervoor de coax 10-10mm kern-haartjes aansnijden en 2 F-IEC koppelstukjes. Een F connector erop \persen\ kan ook maar hier heb je wel een tang voor nodig en is lastiger. Ga niet met die draai F connectoren werken dit geeft vrijwel altijd problemen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Jim423 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:53:
Ga niet met die draai F connectoren werken dit geeft vrijwel altijd problemen.
Heb er anders nooit problemen mee en gebruik ze al vanaf mijn eerste coax netwerkje f/bnc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:23
DukeBox schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:48:
[...]

Heb er anders nooit problemen mee en gebruik ze al vanaf mijn eerste coax netwerkje f/bnc.
Hij heeft wel gelijk door die opschroef connectoren niet te gebruiken. Die zijn niet signaal dicht en hebben nog wel eens wat verlies hier en daar of ze passen niet goed op de kabel, omdat het verkeerde maatje genomen is.
Jim423 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:53:
Je kunt je horizon 7401 ook gebruiken als AP, die is ook dualband. Mocht je die hebben natuurlijk.
Voor de thuisgebruiker modem verplaatsen is het beste te doen door koka799 te kopen, kan tot 20m, 2 Technetix IEC connectoren, hiervoor de coax 10-10mm kern-haartjes aansnijden en 2 F-IEC koppelstukjes. Een F connector erop \persen\ kan ook maar hier heb je wel een tang voor nodig en is lastiger. Ga niet met die draai F connectoren werken dit geeft vrijwel altijd problemen.
De 7400 werkt ook prima als AP, kan ook nergens terug lezen dat hij een 7401 heeft. Daarbij kun je het beste KOKA 9TS nemen. KOKA 799 is het oudere broertje en minder goed afgeschermd. Tot 20 meter kan soms zelfs tot 40 maar ook soms maar 5. En goed zoeken je kunt ook kabels met f-connectoren erop geperst krijgen. IEC connectoren bij een modem? Het kan maar is absoluut geen aanrader. Daarbij is een f-connector erop persen simpeler dan een IEC connector monteren. Je moet alleen wel het gereedschap hebben wat kostbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

MediaZoo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:02:
...omdat het verkeerde maatje genomen is.
Dat is de oorzaak van beide genoemde argumenten. Heeft in wezen niets te maken met de type connector zelf. Persoonlijk net als jullie de voorkeur voor knijpen maar daar kan ook prutswerk geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
DukeBox schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:47:
[...]

Dat is de oorzaak van beide genoemde argumenten. Heeft in wezen niets te maken met de type connector zelf. Persoonlijk net als jullie de voorkeur voor knijpen maar daar kan ook prutswerk geleverd worden.
Dat er met knijp/pers connectoren prutswerk geleverd kan worden kan ik absoluut beamen. Als je naar de technische opbouw van de connectoren op zich kijkt dan zie je dan een opdraai connector een compleet andere opbouw heeft als een knijp/pers connector. De mantel wordt niet geheel afgesloten bij opdraai connectoren en daardoor kan het signaal in de connector komen. Met het blote oog zie je dit niet en denk je al snel dat het goed dicht zit. Echter zeggen metingen helaas anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
DukeBox schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:47:
[...]

Ook met een goed maatje is de massa matig, voor analoog prima voor digitaal meh. Je kunt er nog voor kiezen om het vlechtwerk over de kabel zelf achterover te gooien en hem daaroverheen draaien maar dan draai je ook de helft stuk. Vind het niks die draaidingen gewoon knijpen. Wat betreft die KOKA9TS heb je gelijk, misser van mij :9 Modem achter IEC connectoren is prima hoor, in feite zit in de horizon ook een docsis 3.0 modem en deze zit ook gewoon achter IEC connectoren. Een IEC verbinding is ook vele malen meer solide dan een verbinding met een F connector, zowel mechanisch als RF. Wordt niet voor niets hogerop in het netwerk alleen maar gebruikt. De 7400 kun je als AP gebruiken alleen de WiFi is niet zo goed, ik zou in dat geval voor een ded. AP gaan, de 7401 heeft wel weer top WiFi.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Jim423 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:31:
[...]

Ook met een goed maatje is de massa matig, voor analoog prima voor digitaal meh. Je kunt er nog voor kiezen om het vlechtwerk over de kabel zelf achterover te gooien en hem daaroverheen draaien maar dan draai je ook de helft stuk. Vind het niks die draaidingen gewoon knijpen. Wat betreft die KOKA9TS heb je gelijk, misser van mij :9 Modem achter IEC connectoren is prima hoor, in feite zit in de horizon ook een docsis 3.0 modem en deze zit ook gewoon achter IEC connectoren. Een IEC verbinding is ook vele malen meer solide dan een verbinding met een F connector, zowel mechanisch als RF. Wordt niet voor niets hogerop in het netwerk alleen maar gebruikt. De 7400 kun je als AP gebruiken alleen de WiFi is niet zo goed, ik zou in dat geval voor een ded. AP gaan, de 7401 heeft wel weer top WiFi.
Je slaat de spijker op zijn kop met het kapot draaien van de massa. IEC connectoren zijn altijd minder stabiel dan een f-connector. IEC connectoren zijn draaibaar, als je hem vaak genoeg draait ontstaan er slijtage plekken en op zowel de connector als de de ingang en het verruimen en niet goed aansluiten van de female kant met overslag tot gevolg. Overslag is een van de veroorzakers van ruis. Een f-connector zet je vast, draai je vast en is bij goede montage niet te bewegen daarna. Dus zowel mechanisch als RF technisch is een f-connector altijd beter. Het is niet voor niets dan in het buitennetwerk voor f-connectoren is gekozen. De duurzaamheid van deze connectoren is vele malen groter. Nog niet eens over de montage gesproken waarbij je met een IEC connector een extra verbinding maakt tussen de kern van een kabel en de connector, waar bij een f-connector de kern de connector is. Dat een Horizon een docsis 3.0 modem heeft weer ik, ik heb er genoeg in mijn handen gehad door de jaren heen. Een 7400 en 7401 heeft alleen als verschil het AC netwerk. (Op het gebied van wifi dan he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Haha nee man op de multitaps na is alles IEC. Wel zit er nog een moer overheen zodat de aansluiting niet eruit kan vallen of kan draaien. En als je hem zoveel draait dat je een sleepspoor in die stekker krijgt krijg ik een f connector ook wel stuk ;) De haakjes waar de kern van de coax in valt bij een f connector geven veel sneller problemen met overslag dan het ''buisje'' waar de iec connector in schuift. De extra overgang is geen issue het zit hem echt in het contact waar de 2 verschillende delen in elkaar schuiven. Mede omdat dit het punt is wat regelmatig wordt losgekoppeld/aangekoppeld. Intern zit het gewoon stil. Het 2.4Ghz netwerk van de 7401 heeft bij mij wel een beter bereik, dus ik denk niet dat die 2 identiek zijn aan elkaar maar kan ook aan de interne antenne liggen dat zou ik niet weten.

Pagina: 1