MSI AMD 280X crashed bij gamen

Pagina: 1
Acties:

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Hallo,

Ik ben remote aan het proberen te troubleshooten voor mijn vriendin waarom haar videokaart sinds vanavond crashed. We waren de Blade and Soul beta samen aan het spelen en toen gebeurde dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aAI5E0c.jpg

Als dit gebeurd lijkt de rest van de computer nog gewoon te werken aangezien we nog via TeamSpeak kunnen praten. Bij Tera Online en Blade & Soul doet dit probleem zich meteen voor na het splashscreen (zodra er iets 3D gerendered zou moeten worden). Bij Heroes of the Storm werkt voor een korte tijd voordat dit gebeurd, tijdens het crashen was de GPU 67°c dus hitte lijkt het probleem niet te zijn.

Iemand nog ideeën met wat getest kan worden / in de gaten kan worden gehouden omdat erachter te komen wat het probleem is? Alvast bedankt :)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 21:32

Nemesizz

Untouchable

Kaart even 'underclocken' , heel vaak zijn die 280X kaarten factory overclocked, en het is al een rebrand kaart (dus een overclocked overclocked kaart, zie je heel vaak bij die 280 en 280x).

• Xthemes.us
Bedankt, ik zal haar doorheen proberen te praten en we zullen zien of het werkt. Ik had hetzelfde probleem op mijn eigen 970 GTX (met een BSOD ter gevolg).
Moet zeggen dat het wel vreemd zou zijn dat dit nu pas een probleem vormt, de PC heeft namelijk al meer dan een jaar stabiel gedraait.

Nog wat verder aanvullende informatie, er draait windows 10 op en de hardware is als volgt:
MoederbordAsrock H97 Pro4 Intel
CPUIntel Core i5-4690
RAMIntel Core i5-4690
VideokaartMSI Radeon R9 280X Twin Frozr
OpslagSeagate 1TB Desktop SSHD
VoedingXFX P1-550G-TS3X

[edit]
Underclocken helpt niet, -100MHz op zowel memory als GPU toegepast maar hetzelfde probleem blijft zich voordoen.

[ Voor 7% gewijzigd door Xthemes.us op 14-11-2015 17:10 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat zijn de temps?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Xthemes.us
Temparatuur lijkt rond de 70°c te hangen.
Het probleem is sinds gister erger geworden, videokaart opnieuw ingeplugd verhielp het probleem ook niet.
En sinds vandaag gebeurt het probleem blijkbaar ook bij normaal desktop gebruik.

Ik heb ondertussen een warranty claim bij MSI ingediend, hopelijk zorgen zij voor vervanging/reparatie. De bon is helaas kwijtgeraakt maar volgens het serienummer is de kaart van Maart 2014 wat betekend dat deze nog onder garantie zou moeten vallen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 21:32

Nemesizz

Untouchable

Probeer eens met 1 scherm ipv 2 (ja, dat kan uitmaken).

En zorg ook dat er geen browser of mediaplayer op de achtergrond draait (die gebruiken tegenwoordig ook de videokaart voor hardwareversnelling, en bij sommige kaarten veroorzaakt dat ook problemen).

• Xthemes.us
Enkel of dual-screen maakt helaas ook geen verschil. De kaart is nu zover heen dat hij uit het systeem is verwijderd want hij gaf helemaal geen beeld meer.
Wonder boven wonder lijkt Blade and Soul niet geheel beroerd te draaien op de Intel HD 4600 graphics.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Gaf de kaart ook geen beeld meer in de bios en bij het booten (dus zeg maar tot Windows)?

Ik zie dat je bent overgegaan op Win10, zijn de problemen sinds die tijd ontstaan?
Pagina: 1