windows 7 schone instal op ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.sebregts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-06 08:45
Ik probeer een ssd in te bouwen. Ik had gehoopt vanaf de herstelpartitie naar de nieuwe schijf te kunnen installeren, helaas lukt dat niet. Nu heb ik alles geprobeerd wat ik kon bedenken. Herstelpartitie clonen naar usb en naar de ssd. Werkt niet! Een opstartbare usb met een windows 7 iso bestand. Lukt ook niet.
Ik wil per sé een schone installatie doen op de ssd.
Het verst wat ik kom is vanaf de geclonede herstelpartitie op usb. Na klikken op installeren krijg ik de melding dat er geen apparaatstuurprogramma's te vinden zijn. En ik krijg ze ook nergens gevonden. Wie kan me helpen? Ik ben wanhopig!
Het gaat om een asus N75s. ik heb 2 slots voor harde schijven. De ssd is een samsung 850 evo 120 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.sebregts
uehhh excuses. FF verder gescrolld in het forum en gezien dat het niet lukt vanaf usb 3 poort.
Are you ff-ing kidding me. In usb-2 poort geduwd en voila. Lopen maar!!
Mag dus op slot. Binnen 20 min. Nieuw record mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Ik zie dat er uitvoeringen van de Asus N75SF-V2G zijn met USB 3.0 poorten.
De Windows 7 installatie heeft idd problemen met USB 3.0, maar goed dat het opgelost is.

Topic hoeft overigens niet op slot als het probleem opgelost is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.sebregts
Het blijkt ook dat ik er nog niet ben. Er zijn geen drivers en stuurprogramma's mee geinstalleerd. Dus nog maar n keer de recovery partitie aan de gang proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.sebregts
nou het werkt dus nog voor geen meter.
Krijg op geen manier de herstelpartitie op de ssd of usb. Is dan echt de enig optie gewoon de oude schijf herstellen en dan een herstel dvd maken?
Iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Drivers downloaden bij je vendor (Asus) of anders van de losse componenten bij de fabrikanten (Intel, nVidia, AMD etc etc) en die installeren nadat je Windows vanaf USB hebt geinstalleerd.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.sebregts
Beste redfoxert, dat wilde ik eigenlijk precies voorkomen. Vind het belachelijk dat er een optie is om een 2e schijf bij te zetten, maar niet om de herstelpartitie te gebruiken voor de 2e schijf, zonder allerlei capriolen te moeten uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan zou ik me wenden tot Asus als ik jou was :) Met die herstel optie van Asus krijg je waarschijnlijk ook geen schone installatie maar eentje die vol zit met de standaard Asus meuk die ze meeleveren. Je krijgt dus je laptop terug zoals die uit de fabriek kwam, verre van schoon.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.sebregts
Die extra asus bagage bij de herstel installatie vind ik nog niet zo erg. Ik hoop maar dat iemand de gouden tip heeft om heel simpel te herstellen naar de ssd schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
b.sebregts schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:17:
Ik probeer een ssd in te bouwen. Ik had gehoopt vanaf de herstelpartitie naar de nieuwe schijf te kunnen installeren, helaas lukt dat niet. Nu heb ik alles geprobeerd wat ik kon bedenken. Herstelpartitie clonen naar usb en naar de ssd. Werkt niet! Een opstartbare usb met een windows 7 iso bestand. Lukt ook niet.
Ik wil per sé een schone installatie doen op de ssd.
b.sebregts schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:03:
Die extra asus bagage bij de herstel installatie vind ik nog niet zo erg. Ik hoop maar dat iemand de gouden tip heeft om heel simpel te herstellen naar de ssd schijf.
Je hoeft niet per se een Windows installatie te doen vanaf een herstel media of partitie,
zeker als je die "extra asus bagage" toch niet hoeft.

Je kan ook gewoon een clean install doen met de Media Creation Tool.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/home

Anders kan je met Asus Backtracker de herstelpartitie backuppen naar een USB-stick.
• Asus: Backtracker - Hoe maak ik een backup van de recovery partitie?

Ook kan je in Windows 8 en 10 zelf een herstelmedia maken
• Asus: Hoe kan ik herstelmedia aanmaken voor een toestel die geleverd is met een voorgeinstalleerde versie van Windows 10?
http://windows.microsoft....create-usb-recovery-drive
http://windows.microsoft....0/create-a-recovery-drive

Eenmaal je een recovery media maakt op een USB-stick of DVD (en optioneel een ISO van bewaard) is er weinig reden meer om een herstelpartitie over te zetten naar een andere drive, dan wel te behouden.

Het is juist handig dat er meer ruimte overblijft voor de SSD ipv dat die bezet wordt door een herstelpartitie :)

In het geval dat je een gratis upgrade doet naar Windows 10 wordt sowieso de originele OEM herstelpartitie verwijderd, Windows 10 gebruikt ipv daarvan een eigen 450 MB herstelpartitie.

http://superuser.com/ques...nstallation-of-windows-10
http://windows.microsoft....ndows-10-recovery-options

Daarnaast is er Windows.old om binnen een maand een rollback te kunnen doen mocht het niet bevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ketho op 14-11-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.sebregts
Ik had deze beide opties al geprobeerd. Media creation tool kan helaas niet omdat ik meegeleverde windows heb. Wordt niet ondersteund. Backtracker van asus is alleen voor windows 8/8.1.
Ideaal zou zijn om een image van de herstelpartitie op een bootable usb te zetten, Maar het is me niet gelukt van de herstelpartitie een iso te maken, zodat ik met de windows 7 usb dvd download tool de bootable usb kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
b.sebregts schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:01:
Media creation tool kan helaas niet omdat ik meegeleverde windows heb. Wordt niet ondersteund.
Maar je hebt dus wel de Windows 7 OEM licentie key?
Die zou ergens op een COA sticker moeten staan.

Anders moet je een MSDN iso zoeken op internet (wel de SHA-1 hash controleren).
Of via de mirror van digitalrivercontent.

En dan een bootable USB maken met Rufus of diskpart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.sebregts
:-) ook dat had ik gedaan, maar ik miste drivers en stuurprogramma's. Ik kon niet eens op internet.
MAAR, ik heb nu net de disc gevonden van asus met driver & utility. Dus dat nog eens proberen met de schone windows instal. Anders is mijn laatste idee toch maar de oude harddisk herstellen (als die nog gezien wordt, want dat ging eerder ook al mis) en dan maak ik herstel dvd's. Met die dvd's probeerd ik dan de instal op de ssd. Flinke omweg, maar hopelijk gaat dat werken. Wat een gedoe om een ssd in te bouwen. Dacht dat is zo gepiept :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je plannen hebt om naar Windows 10 te gaan, kan je ook altijd nog de HDD installatie upgraden en dan een verse installatie op de SSD uitvoeren. Je zal hoe dan ook wat drivers moeten downloaden om de boel optimaal te laten werken. Houd er ook rekening mee dat de drivers die je voorgeïnstalleerd kreeg van de fabriek niet de beste performance kunnen geven. Nieuwere drivers hebben vaak verbeteringen en fixes die je toch wel graag wilt hebben. Denk aan drivers voor je videokaart.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het probleem van de herstel partitie is....dat dit een herstel partitie is. Als het nu een windows-install partitie was, dat zou beter voor je zijn. Maar dat is het dus niet.

De herstel partitie zal de computer herstellen, precies naar wat die was. Hij zal dus naar de HDD gaan herstellen. Zit daar plots een SSD? Jammer dan.

Verder, een dergelijk oude herstel van Asus, dat wil je toch echt niet?
Pagina: 1