Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Clevergyno
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo, ik ben een telefoon aan het zoeken om naar te upgraden, ik zou graag een phablet willen maar het is niet noodzakelijk.

Ik zou niet weten welke premium smartphone zou kiezen. (Prijs maakt niet uit) en of ik zou wachten voor de S7 of M10.

Enige suggesties/hulp? Ik gebruik nu een S5 en ik vind de spieker te matig vergeleken met een m8.
Ik ben een redelijke poweruser.

Alvast bedankt.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:33
Is moeilijk want wat vind je belangrijk.

De S6 is een van de beste smartphones die je kan krijgen en niet duur.
Maar zo zijn er nog wel meer zoals de Nexus 6p, iPhone 6s, LG V10, Z5 enz..

Kortom maak een lijst van punten van wat jij belangrijk vind zoals camera, beeldscherm, accuduur, extern geheugen, allerlei andere features, enzovoorts.

Ik heb op dit moment een S6 met custom rom en dat loopt als een trein. Ik hou van het design, amoled beeldscherm, camera en snelheid.
Maar geen front speakers, sd kaart, waterdicht, stock Android of grote accu.

• Clevergyno
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Garret1410 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:16:
Is moeilijk want wat vind je belangrijk.

De S6 is een van de beste smartphones die je kan krijgen en niet duur.
Maar zo zijn er nog wel meer zoals de Nexus 6p, iPhone 6s, LG V10, Z5 enz..

Kortom maak een lijst van punten van wat jij belangrijk vind zoals camera, beeldscherm, accuduur, extern geheugen, allerlei andere features, enzovoorts.

Ik heb op dit moment een S6 met custom rom en dat loopt als een trein. Ik hou van het design, amoled beeldscherm, camera en snelheid.
Maar geen front speakers, sd kaart, waterdicht, stock Android of grote accu.
Oke ik zal het inderdaad even wat duidelijker zeggen. (zat eerst op de S5 :P )

Iphone kunnen we sowieso weghalen om mee te beginnen.
Het beeldscherm zou eigenlijk qhd moeten zijn voor een flagship voor vind ik. LCD en Amoled heb ik geen grote voorkeur maar Amoled is altijd mooi.

De camera vindt ik belangrijk maar als hij alsnog even goed is als de S5 zal ik niet klagen. Beter is altijd mooi meegenomen.
De accuduur vind ik heel belangrijk, omdat ik een heavy video kijker ben. Dat is ook het meeste wat ermee zal gedaan worden.

Extern geheugen hoef ik niet persee, maar als het erbij zit is het goed. Maar het is niet nodig.
IR Blaster of NFC is ook niet noodzakelijk.
Vinger scanner zou er eigenlijk wel bij moeten, maar dat hebben ze allemaal tegenwoordig volgens mij.

Spiekers vind ik dan wel belangrijk, maar misschien zal ik niet klagen omdat ik ook nooit verwend ben met front speakers.

Snelheid is natuurlijk logisch, ik heb vooral lagg gevonden bij het multitasken bij de S5.

Ik heb alleen touchwiz gebruikt tot nu toe, dus hierbij kan ik niks zeggen. Is touchwiz echt zo slecht?
Dit is het wel denk ik. :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-11 19:29

13art

Moderator Mobile
Schopje naar MAA

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:33
Clevergyno schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:38:
[...]

Oke ik zal het inderdaad even wat duidelijker zeggen. (zat eerst op de S5 :P )

Iphone kunnen we sowieso weghalen om mee te beginnen.
Het beeldscherm zou eigenlijk qhd moeten zijn voor een flagship voor vind ik. LCD en Amoled heb ik geen grote voorkeur maar Amoled is altijd mooi.

De camera vindt ik belangrijk maar als hij alsnog even goed is als de S5 zal ik niet klagen. Beter is altijd mooi meegenomen.
De accuduur vind ik heel belangrijk, omdat ik een heavy video kijker ben. Dat is ook het meeste wat ermee zal gedaan worden.

Extern geheugen hoef ik niet persee, maar als het erbij zit is het goed. Maar het is niet nodig.
IR Blaster of NFC is ook niet noodzakelijk.
Vinger scanner zou er eigenlijk wel bij moeten, maar dat hebben ze allemaal tegenwoordig volgens mij.

Spiekers vind ik dan wel belangrijk, maar misschien zal ik niet klagen omdat ik ook nooit verwend ben met front speakers.

Snelheid is natuurlijk logisch, ik heb vooral lagg gevonden bij het multitasken bij de S5.

Ik heb alleen touchwiz gebruikt tot nu toe, dus hierbij kan ik niks zeggen. Is touchwiz echt zo slecht?
Dit is het wel denk ik. :)
Als ik het zo lees dan blijft het lastig. Als de grootte geen probleem is dan is de nexus 6p misschien wel een optie. Grote accu, goed geluid, mooi beeldscherm, goede camera en stock Android.

De S6 voldoet in principe ook. Accuduur bij video kijken is erg goed, alleen bij web browsen weer wat minder.
Geluid is redelijk maar wel stuk beter dan S5.
Camera is de beste in z'n klasse met optische stabilisatie.
Multi tasken is met stock rom wat minder wat ik zo lees. Met de laatste update moet het wel wat beter zijn geworden. Geen probleem qua snelheid zoals de S5 maar apps worden wat sneller op de achtergrond afgesloten.
De look van Touchwiz is met een stock Android thema te veranderen

De Sony Z5 is ook een optie. Goed geluid en accuduur. Persoonlijk vind ik hem tov de S6 te duur.

De S6 is eigenlijk best goedkoop voor zo'n goed toestel. Stuk sneller dan de S5 die je hebt. Heb zelf ook een S5 gehad dus weet hoe die was.