Goedenavond beste Tweakers,
Dankzij jullie fantastische advies de vorige keer, kom ik wederom hier om jullie expertise over mijn selectie te laten waaien.
Ik zoek een?
Wat ik zoek is eigenlijk een mooi systeem wat ik als zelf gemaakte steam machine bij mijn TV kan plaatsen en er rete strak uit ziet. Ik heb gekeken naar de Alienware Alpha en dergelijke machines, maar kwam er al snel achter dat ik het beter zelf kon proberen in combinatie met mijn huidige componenten. Tevens wil ik mijn oude disk gebruiken in een instap model NAS. Ik denk dat ik daar voorlopig meer dan genoeg aan heb, om er kennis mee te maken en het op te zetten zoals ik wil.
Wat is je budget?
Het budget wil ik het liefst onder de €500,- houden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt dus een systeem wat ik als een console achtige machine bij mijn TV wil plaatsen. Mijn huidige desktop heb ik hier al geplaatst en daarom wil ik ook de Steam Controller straks aanschaffen om te kijken of ik ook toetsenbord en muis games kan spelen op deze bak.
De harde waren
Ik wil deze componenten, uit mijn vorige machine, opnieuw gebruiken in het nieuwe systeem. Dit zijn de componenten uit mijn bestaande systeem welke ik in de nieuwe wil gebruiken:
Dit zijn de nieuwe componenten die ik wil aanschaffen:
De synology wordt voorzien van mijn oude WD Green disk van 2TB. Ik vind dat een mooi formaat om mee te beginnen en hoef dan ook geen disk aan te schaffen. Dit wordt mijn eerste 'NAS'.
Volgens mij kan ik met deze combinatie genoeg op 1080p blijven spelen voor de komende jaren.
Daarnaast heb ik lokaal genoeg opslag voor de games terwijl ik mijn films en series op de NAS kan laten staan.
Alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes,
Wim
Dankzij jullie fantastische advies de vorige keer, kom ik wederom hier om jullie expertise over mijn selectie te laten waaien.
Ik zoek een?
Wat ik zoek is eigenlijk een mooi systeem wat ik als zelf gemaakte steam machine bij mijn TV kan plaatsen en er rete strak uit ziet. Ik heb gekeken naar de Alienware Alpha en dergelijke machines, maar kwam er al snel achter dat ik het beter zelf kon proberen in combinatie met mijn huidige componenten. Tevens wil ik mijn oude disk gebruiken in een instap model NAS. Ik denk dat ik daar voorlopig meer dan genoeg aan heb, om er kennis mee te maken en het op te zetten zoals ik wil.
Wat is je budget?
Het budget wil ik het liefst onder de €500,- houden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt dus een systeem wat ik als een console achtige machine bij mijn TV wil plaatsen. Mijn huidige desktop heb ik hier al geplaatst en daarom wil ik ook de Steam Controller straks aanschaffen om te kijken of ik ook toetsenbord en muis games kan spelen op deze bak.
De harde waren
Ik wil deze componenten, uit mijn vorige machine, opnieuw gebruiken in het nieuwe systeem. Dit zijn de componenten uit mijn bestaande systeem welke ik in de nieuwe wil gebruiken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 204,50 | € 204,50 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 358,- | € 358,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 130,95 | € 130,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,40 | |
Dit zijn de nieuwe componenten die ik wil aanschaffen:
| 1 | Fractal Design Node 202 + Integra SFX 450W PSU | € 153,31 | € 153,31 |
| 1 | Seagate Spinpoint M9T, 2TB | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | ASRock H81M-ITX | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Valve Steam Controller Zwart, PC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Xbox One Wireless Controller + draadloze adapter voor Windows | € 65,42 | € 65,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 401,58 | |
De synology wordt voorzien van mijn oude WD Green disk van 2TB. Ik vind dat een mooi formaat om mee te beginnen en hoef dan ook geen disk aan te schaffen. Dit wordt mijn eerste 'NAS'.
| 1 | WD Green HDD, 2TB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Synology DiskStation DS115j | € 84,04 | € 84,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 159,04 | |
Volgens mij kan ik met deze combinatie genoeg op 1080p blijven spelen voor de komende jaren.
Daarnaast heb ik lokaal genoeg opslag voor de games terwijl ik mijn films en series op de NAS kan laten staan.
Alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes,
Wim