GPU met 2x displayport?

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-01 18:42
Tweakers (m/v),

Mijn vraag is kort. Bestaan er grafische kaarten (prijsklasse +/- €300,-) die 2x displayport hebben? Ik kan ze niet vinden. Bestaat dit überhaupt?

Groet,
Jordi

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vaak zijn dit de wat meer speciale kaarten, tijd terug had je bijv. de HD5870 Eyefinity, die had er zelfs 6 :*)

De pricewatch: Gainward GeForce GTX 970 4GB en pricewatch: Gainward GeForce GTX 970 4GB Phantom hebben iig 2 mini DP's.

pricewatch: Gigabyte GV-R939WF2-8GD is slecht verkrijgbaar, maar heeft wel meerdere normale DP's

People as things, that’s where it starts.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je kunt displayport 1.2 toch gewoon daisychainen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• JP-tjuh
Toevallig vind ik een kaart met meerdere (mini) displayports. Wel de hoofdprijs betaal je dan omdat het een high-end GPU heeft.

Daisy chainen is doorlussen?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

De meeste 970 van gigabyte kunnen dit wel

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• JP-tjuh
Ik zie het ja, bedankt. Daar is optie 1 :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JP-tjuh schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:46:
Toevallig vind ik een kaart met meerdere (mini) displayports. Wel de hoofdprijs betaal je dan omdat het een high-end GPU heeft.

Daisy chainen is doorlussen?
Daisy chainen is inderdaad doorlussen. Zo kun je met éen displayport 1.2 aansluiting meerdere monitoren aansturen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft ontzettend lastig... Schopje naar CAA.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-02 21:38
970 of misschien in v&a een mooi kaartje vinden? Heb je wat meer power voor je geld als je dat wilt inleveren voor wat kortere garantie

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54

Verwijderd

Je geeft niet aan waar je de kaart voor gaat gebruiken. Voor 2xdp is helemaal geen €300,- nodig. Een pricewatch: MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G heeft er zelfs 3.

• JP-tjuh
De kaart moet wel 2 schermen aan sturen met een resolutie van 2560x1440. Heb wel een beetje power nodig. (oa gamen)

Als je door lust, krijg je dan geen vorm van lag? Al zal het misschien minimaal zijn....

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54
JP-tjuh schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:51:
De kaart moet wel 2 schermen aan sturen met een resolutie van 2560x1440. Heb wel een beetje power nodig. (oa gamen)

Als je door lust, krijg je dan geen vorm van lag? Al zal het misschien minimaal zijn....
Ja dag, je hebt al antwoord op zoals jij aangeeft: je korte vraag:
JP-tjuh schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:14:
Tweakers (m/v),

Mijn vraag is kort. Bestaan er grafische kaarten (prijsklasse +/- €300,-) die 2x displayport hebben? Ik kan ze niet vinden. Bestaat dit überhaupt?

Groet,
Jordi
Ja, die zijn er en je bent er ook op gewezen welke dat zijn.

Je bent al op het beleid gewezen en dat is er niet voor niets:
Doe dat eerst eens, je gaat nu namelijk allerlei andere vragen stellen en geeft nauwelijks informatie.

Moet wel een beetje power hebben, want het is voor gamen: Welke games, Patience, Battlefield?

Doe zelf eens wat moeite door het beleid te volgen, dat is er niet voor niets en is er dus ook voor jou!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bijna alle GTX 960's hebben 3x displayport. Voor een GTX 970 moet je even zoeken maar ze zijn er wel. Ik wilde per se een MSI en die heb ik nu.
Het opvallende is dat het reference design van de GTX 970 wel 3x displayport heeft, maar dat leveranciers vaak daarvan afwijken, ten gunste van een extra dvi- of hdmi-aansluiting.
Ga je verder kijken naar de GTX 980, dan kom je weer bijna standaard 3x displayport tegen.

Over AMD kan ik weinig vertellen en mijn conclusies ove GeForce-kaarten zijn vooral gebaseerd op het aanbod van MSI.

edit
Ik heb deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 14-11-2015 13:02 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• JP-tjuh
@Canaria, Dat was mij ook opgevallen. De 980 gaat te ver qua budget. De 960 zal voor nu wel ok zijn voor de nieuwere games maar ik vraag me af (Gezien de benchmarks) voor hoe lang en de resolutie die ik zal gaan spelen. Een R9 390 is ook een optie maar ook daar hetzelfde verhaal als bij een 970. Vnl Gigabyte gebruikt meerdere displayports. Mijn voorkeur gaat niet echt uit naar dit merk maar ik ben bang dat het anders lastig wordt. Iig bedankt voor het meedenken.

@ACB, Had jouw reactie niet gezien. Ik speel allerlei games. Van World of tanks tot Anno XXX. Geen videobewerking, wel foto maar dat kan met iedere kaart :)

@White feather, Wat een nerd ben jij zeg. Ze hebben pillen voor mensen als jij, daar al eens naar gekeken?

• legendareN
  • Laatst online: 14-02 20:59
Zoo op een tech forum mensen voor nerf uitschelden (überhaupt al iemand uitschelden). Vooral mensen die überhaupt moeite doen om een stukje te typen. Ben je het er niet mee eens? Negeer het dan.

[ Voor 9% gewijzigd door legendareN op 15-11-2015 02:45 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:56

Bolletje

Moderator Harde Waren
JP-tjuh schreef op zondag 15 november 2015 @ 01:07:
@White feather, Wat een nerd ben jij zeg. Ze hebben pillen voor mensen als jij, daar al eens naar gekeken?
En daarmee eindigt ook gelijk dit topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.