problemen met raidcontroller/hdd - Ubuntu Server

Pagina: 1
Acties:

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
EDIT:
Ik heb niet goed gekeken. zeer waarschijnlijk licht het aan de dawicontrol, deze kan niet goed overweg met linux. heb inmiddels een Highpoint Rocket 640L bestelt. die schijnt wel zijn werk te doen...

EDIT2:
De Highpoint Rocket 640L geinstalleerd en deze werkt top! zonder in te stellen wordt de hardeschijf zichtbaar in ubuntu. (gewoon individiueel dus)
Topic mag weg, had gewoon beter mijn huiswerk moeten doen.

Ik heb een vraag wat betreft een probleempje waar ik niet over uit kan komen.
Ik heb vandaag een nieuwe Hardeschijf toegevoegd aan mijn server via een DawiControl DC-610e Raid controller (alle 4 de sata aansluiting op moederbord zijn al gebruik)
Nadat bios is geladen krijg ik de mogelijkheid om de raid controller in te stellen.
Deze ziet de Hardeschijf wel (WD Green 3TB, WD30EZRX)
Deze heb ik ingesteld als een JBOD (ik gebruik geen RAID, alle schijven werken gewoon individueel, en dat wil ik graag zou houden.)

nu krijg ik alleen in Ubuntu Server 14.04 via de commando "fdisk -l" niet de nieuwe hardeschijf te zien.
Wel krijg ik via de commando 'lspci' de raidcontroller te zien (02:00.0 RAID bus controller: Marvell Technology Group Ltd. Device 9170 (rev 13)

Nu is de vraag dus; hoe krijg ik deze nieuwe hardeschijf zichtbaar en bruikbaar in ubuntu?
(op de schijf heb ik al een GPT partitietabel en een 3tb EXT4 bestandsysteem)
het lieft gewoon ook als individueel, zeker als er in de toekomst waarchijndelijk nog een hdd bijkomt.

specs van de server:
behuizing: Silverstone Legacy SG02B-F
moederbord: P5g41t-mlx
cpu: Intel Xeon E5430 (aangepast naar S775)
ram: 8GB
overige hardeschijven: 2x wd green WD10EZRX, 1x WD Green WD20EZRX, 1x WD Blue WD10JPVX 2.5"

[ Voor 11% gewijzigd door geenwindows op 14-11-2015 15:08 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.