Kaart voor een flinke boost na radeon 6950 1gb

Pagina: 1
Acties:

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi,

Recentelijk mijn pc geupgrade van dual core naar quad core i5 4460, videokaart (6950 1gb) heb ik overgeplaatst in het nieuwe systeem.
Tevreden over het systeem alleen ben ik nu wat minder tevreden over mijn videokaart :-( lol.

Dus je raad het al, ik wil een nieuwe videokaart voor mijn nieuwe systeem.
Ben aan die conclusie gekomen na het spelen van Fallout4, liep niet zo goed als ik verwacht had en dat komt denk ik voornamelijk door mijn oude videokaart met slecht 1gb geheugen.

Zoals die titel aangeeft zoek ik een kaart die echt een stuk beter als wat ik al had.
Waar zouden jullie aan denken? Budget is rond de 300 euro maar ik kan hoger gaan voor extra kwaliteit en/of performance.

Wat zouden jullie me aanraden?

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-02 09:19
Afgezien dat we niet weten wat voor voeding je hebt en wat voor resolutie je speelt.

Fallout is een redelijk zwaar spel met Gameworks(NVidia geoptimaliseerd). Dan is een: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Leuke en stevige kaart waar je vrijwel elk spel op ultra mee kan spelen(1080p).

Een goede AMD variant:
pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming

• King_linT
1080p beeldscherm, voeding is 700 watt

Die kaarten zijn echt veel beter? Als ik zo naar de klokfrequenties kijk lijkt het namelijk niet zoveel.
800 mhz tov 1100 mhz ongeveer.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

King_linT schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:47:

Die kaarten zijn echt veel beter? Als ik zo naar de klokfrequenties kijk lijkt het namelijk niet zoveel.
700 watt zegt niets. Wat is het merk en het typenummer?

Hoi!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

700 watt van wie? Seasonic of ms-tech?

300 euro is momenteel een niet best budget. De gtx 970 en R9 390 zijn zeker 50 euro duurder, maar wel lekker snel.

Voor minder geld heb je de R9 380 4GB, qua prijs prestatie zelfs wat beter dan de duurdere kaarten, en ik denk voor Fallout al snel zat.

Gameworks zegt niet perse alles, zodra AMD een patch uitbrengt zal de performance wel weer behoorlijk gelijk zijn.

People as things, that’s where it starts.

• King_linT
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
Deze voeding heb ik,

Is het echt zo dat die patch zoveel gaat schelen? Lijkt een beetje op een marketing praatje.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-02 09:19
King_linT schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:47:

YouTube: GTX 970 4gb upgrade from Radeon 6950 1gb

Zoals je kan zien is de 970 gtx ~ 3x sneller.

Staar je niet blind op klocksnelheden. Een vergelijking: Een pentium 5 van 4ghz wordt toch ook vernietigd door een pentium 3ghz van nu? :9

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

King_linT schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:55:
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
Deze voeding heb ik,

Is het echt zo dat die patch zoveel gaat schelen? Lijkt een beetje op een marketing praatje.
Kijk naar het verleden zou ik zeggen.

Patches geven over het algemeen flink veel performanceboost, bij zowel Nvidia als AMD, dat komt omdat DX11 nogal een rommeltje is, en AMD en Nvidia moeten het maar werkend zien te krijgen :+

FC4 en TW3 waren bij launch ook beter speelbaar op Nvidia, maar AMD liep na 1 of 2 patches al weer op hetzelfde niveau. Sterker nog, bij AMD kon je eerder de idiote 64x tesselation bij TW3 naar beneden schroeven, waardoor AMD even betere performance had dan Nvidia :+

De voeding is volgens mij niet geweldig, maar zou het nog wel even moeten overleven.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft ontzettend lastig. Schopje naar CAA.

• King_linT
Sorry &
Bedankt voor het advies. Nu nog beslissen tussen een 290x, 390, 390x en een 970.

Verwijderd

RobinHood schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:41:
[...]

Patches geven over het algemeen flink veel performanceboost, bij zowel Nvidia als AMD, dat komt omdat DX11 nogal een rommeltje is, en AMD en Nvidia moeten het maar werkend zien te krijgen :+
DX 11 is geen rommel, het is de programmeurs en management van de verschillende games die er een bende van maken, vandaar dat het vaak ook opgelost kan worden met patches. Probleem is gewoon dat veel games uit worden gebracht terwijl ze nog in het alpha of bèta stadium zijn. DX12 gaat dat echt niet oplossen, is toch echt aan de bedrijven zelf om eerst een game af te maken voordat die gelanceerd wordt.
Pagina: 1