Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop monitoring software (scherm zien/overnemen)

Pagina: 1
Acties:

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 14:04
Een kennis van mij heeft een call center. De supervisors luisteren vaak met de call agents mee als ze aan het bellen zijn. Nu kwam de vraag bij mij of het ook mogelijk was om de computer schermen te zien tijdens de calls. De agents moeten vaak diverse data invoeren tijdens de calls en de supervisors willen mee kijken of dit goed gaat.

Waar ze eigenlijk naar op zoek zijn is dus een stukje software (client) welke op de computers van de agents wordt geinstalleerd en bij de supervisor moet er een stukje software komen met een overzicht van alle computers die hij mag bekijken. Een soort dashboard met het overzicht van alle computers van de agents.

Heeft iemand ervaring met zulke software? Is er een die je aanbeveelt?

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

TeamViewer of een dergelijke client? Wat heb je al zelf gevonden?

[ Voor 28% gewijzigd door Salmon op 13-11-2015 16:12 ]

• WRT54G
Het gaat erom dat er een dashboard bij zit met een overview van alle computer schermen.
Ook moet de software "silent" zijn. Oftewel er moet zonder medeweten van de agents mee gekeken kunnen worden. Of dit mag binnen de NL wet hou ik in het midden..

Teamviewer valt dus af.

Ik stel de vraag of iemand er ervaring mee heeft. Zelf kwam ik LANVisor tegen en Employee Desktop Live Viewer.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
RDP? Is ingebouwd, alleen nog even shadowing aanzetten en dialoogvenster voor bevestiging uit en je kan lekker meekijken.

Alternatief: VNC, je installeert op elke computer een VNC server, en daarna kan je op een andere computer verbinding maken en meekijken. Ik zou aanraden om view-only te gebruiken zodat je niet per ongeluk op dingen gaat klikken van de te-bekijken computer.

Zaken zoals Dameware's mini remote of TeamViewer zijn in dit geval waarschijnlijk niet de beste keuze. De meeste andere betaalde opties werken niet echt goed, zijn duur of zijn zwaar voor de computer of het netwerk.

Als je graag een 'dashboard' wil, dan moet je kijken naar een multi-VNC of multi-RDP viewer, of anders iets als Guacamole waarbij je een gateway server moet opzetten.

[ Voor 22% gewijzigd door johnkeates op 13-11-2015 16:18 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
LANVisor is inderdaad een geschikte hiervoor. Heb ik meerdere malen prima zien werken in onderwijs omgevingen.

• WRT54G
Dank allen voor de antwoorden.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit ook mogelijk was met VNC.
LANvisor ziet er wel ok uit, maar is natuurlijk wel betaald. Als VNC (en wellicht multi-vnc) dit ook doet dan denk ik dat daar de voorkeur wel gaat liggen.

• WRT54G
Verder nog iemand suggesties?

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-11 18:17
iTalc
http://italc.sourceforge.net/

Gebruiken wij in de onderwijs omgeving.

[ Voor 35% gewijzigd door durkp op 16-11-2015 09:52 ]

• WRT54G
Dat ziet er veel belovend uit! Dank voor de link. Hier ga ik eens mee "spelen".
:D

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Marcel_EA schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:15:
Of dit mag binnen de NL wet hou ik in het midden..
Eeehm. Nee. Dat zou stap 1 moeten zijn (met hooguit stap 0: kan het, anders is de regelgeving uitzoeken niet nodig).

Waarom zou je (laat staan: waarom zouden wij) helpen willens en wetens dergelijke privacy-wetgeving te overtreden? Advies: zoek dit goed uit of laat het uitzoeken (laat je niet afschepen met een mondeling 'tuurlijk' of 'zeur niet'). Beginnetjes: spreken met de ondernemingsraad, en iets als http://www.iusmentis.com/internetten/prive-ophetwerk/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Er zijn 2 dingen die hierbij van toepassing zijn waar je zeker even naar zal moeten kijken.

Bestaat er een mogelijkheid dat er privacy gevoelige informatie van de medewerkers of van de klanten zichtbaar wordt? Dan moet, net als het vermelden dat een telefoongesprek opgenomen kan worden, aan zowel klant als agent zijde een ondubbelzinnige melding (en bij voorkeur een vraag) dat deze zaken kunnen gebeuren.

Daarnaast, als er sprake is van het opnemen van de schermen waar mogelijk persoonsgegevens op staan, moet er ook melding bij het CBP gedaan worden ivm het verwerken van persoonsgevoelige informatie. Zie https://cbpweb.nl/nl/meld...rwerking-persoonsgegevens.
Pagina: 1