Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Topicstarter
Het lijkt erop dat er aan/onder de linkerkant van de spatietoets van mijn Lenovo Z70-80 laptop iets ontbreekt: Een dingetje wat de ervoor zorgt dat de toets daar ook wat in de lucht staat met een contactje.

Hij ligt er ook schuin in, zodat hij aan de linkerkant bijna helemaal plat gelijk ligt met de bodem. De toets doet het ook pas vanaf het midden t/m rechts.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EVBvQ2L.jpg

Is dit normaal of ontbreekt er iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Lijkt mij niet normaal. Of er iets aan te repareren valt weet ik niet. Als je erg handig bent krijg je het mss met wat "prulwerk" voor elkaar. Veel kans geef ik je niet. Anders wordt het een nieuw toetsenbord.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Wat je bij sommige keyboards kan doen is met een creditcard een toets voorzichtig eraf wippen. Iemand die handig is kan het er ook weer terug in klikken. Ik denk dat er wat etensresten of stof onder de spatie toets zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ donderdraak: Etensresten of stof aan de rechterkant van de toets lijkt me eigenlijk niet. Want dit is al vanaf het begin dat ik hem ontving. Okee, de foto was even schrikken omdat er door de filts opeens best veel stof te zien is, wat ik eerst niet zag. :) Maar dit is dus al sinds het begin. Het lijkt echt voor er aan de linkerkant een steuntje mist ofzo. Maar ik denk dat ik je tip toch maar eens ga proberen, om hem eraf te wippen. Maar dan vervalt misschien wel mijn garantie als ik hem niet meer terug erop krijg...

Misschien toch wat Veng7 zegt een nieuw toetsenbord, ik zal eerst eerst maar eens contact opnemen met Lenovo hiervoor. Want ik had hem rechtstreeks via hun gekocht. Ziet er wel ingewikkeld uit met allemaal online formulieren doorworstelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 426269 schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:48:
Misschien toch wat Veng7 zegt een nieuw toetsenbord, ik zal eerst eerst maar eens contact opnemen met Lenovo hiervoor. Want ik had hem rechtstreeks via hun gekocht. Ziet er wel ingewikkeld uit met allemaal online formulieren doorworstelen. :(
Dat viel voor mijn toetsenbord wel mee. Vanaf het begin viel er al een toets van af wanneer deze licht werd aangeraakt. Vervolgens een nieuw toetsenbord opgestuurd gekregen om zelf te vervangen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
redfoxert schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:50:
[...]

Dat viel voor mijn toetsenbord wel mee. Vanaf het begin viel er al een toets van af wanneer deze licht werd aangeraakt. Vervolgens een nieuw toetsenbord opgestuurd gekregen om zelf te vervangen.
Aha okee, goed om te horen. Welke Lenovo laptop heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 426269 schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:57:
[...]

Aha okee, goed om te horen. Welke Lenovo laptop heb jij?
Een W540

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Lenovo bellen en vragen of ze een nieuw toetsenbord opsturen. Vraag meteen om de servicemanual, zodat je niet eerst door de hele website hoeft te worstelen.

En als je lui bent dan vraag je er een monteur bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Hoe lang heb je die Lenovo? Blijkbaar was dit vanaf het begin. Dan zeker garantie claimen als dat nog kan. Had je eigenlijk direct moeten doen. Ik kan me echter voorstellen dat zo'n klein hoogteverschil niet direct opvalt.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem sinds 17 april 2015. Ik dacht eerst "jammer, maar zal wel normaal zijn / af en toe gebeuren". En ik werk meestal vanaf mijn externe grote toetsenbord, dus ik had er niet zoveel moeite mee. Maar als ik mobiel ben, gaat het nu toch wel irriteren. En als ik hem ooit nog wil verkopen gaat iemand daar ook over vallen.

Okee, ik zal ze morgen gaan bellen. Bedankt allen voor de tips!
Pagina: 1