Draadloos 1/0 signaal versturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey mensen,

Voor een hobby projectje zijn we aan het brainstormen.
Voor een vriend willen we 2 voet pedalen maken, voor het bedienen van 2 van de xbox controller knoppen.

We willen graag 2 input signalen van punt A naar punt B brengen.
Het gaat om een digitale input die alleen 1 of 0 kan zijn.

Met een kabel is dit super eenvoudig, pedaal met schakelaar en dan door bekabelen naar de controller.
Maar we willen het geheel draadloos maken, omdat een kabel aan je controller niet fijn speelt.

Omdat het gaat om gamen is de bedoeling dat het zo responsive mogelijk is.
Input lag moet zo minimaal mogelijk zijn.
We hebben na gedacht over 2 WifiDuino's op te zetten en deze met elkaar te laten communiceren.
Echt een out of the box oplossing hebben we niet kunnen vinden.

Ik ben vooral benieuwd of jullie suggesties hebben voor het idee. Of dat we een enorm simpele oplossing over het hoofd zien ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 16:48

basvdijk1647

aka Osiris

Ik heb ooit een draadloos weerstation gemaakt: https://github.com/basvdijk/arduino-weather-wireless via de virtual wire library kon ik toen de temperatuur data draadloos verzenden. Op Github staat ook de code dus wellicht dat je hier iets mee kunt.

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Waar neem je geen draadloze controller? Anders: een RC remote (hobbyking) met ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Gewoon 2 NRFjes pakken als het over niet al te grote afstand gaat. Kost geen drol, zijn genoeg Arduino library's voor verkrijgbaar, wat wil je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Pizza_Boom schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:49:
Gewoon 2 NRFjes pakken als het over niet al te grote afstand gaat. Kost geen drol, zijn genoeg Arduino library's voor verkrijgbaar, wat wil je nog meer.
Dit lijkt tot nu toe de beste optie. Heb je ervaring met de lag tussen sender <-> reciver?
Ze spreken op internet over 2ms per node. dus dan zou de lag op 4ms komen. dat is snel genoeg. maar ik ben wel benieuwd of het in de praktijk ook zo snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Lag zit hem deels in je instellingen en de verwerkingssnelheid van het systeem. Als je consequent, meerdere seconden, de maximale bandbreedte gebruikt, loopt je buffer vol (althans, dat vermoed ik) en gaat het stotteren. Maar dat kan ook in mijn programma zitten (of het feit dat ik goedkope China made NRFjes heb :P )

RobV is er ook mee bezig geweest:

[ Voor 29% gewijzigd door Pizza_Boom op 17-11-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:08
Heb een keer voor een schoolproject een afstandsbesbuurbare auto omgebouwd met een draadloze camera en te besturen met een oud computer stuurtje / pedalen. Hier die NRFS voor gebruikt. Er is geen lag merkbaar, dus prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Armageddon_2k schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:16:
[...] Ze spreken op internet over 2ms per node. dus dan zou de lag op 4ms komen. dat is snel genoeg. maar ik ben wel benieuwd of het in de praktijk ook zo snel werkt.
Wat denk je wat Logitech voor hun draadloze spul gebruikt? If it's good enough for them...

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Armageddon_2k schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:16:
[...]

Dit lijkt tot nu toe de beste optie. Heb je ervaring met de lag tussen sender <-> reciver?
Ze spreken op internet over 2ms per node. dus dan zou de lag op 4ms komen. dat is snel genoeg. maar ik ben wel benieuwd of het in de praktijk ook zo snel werkt.
De refreshrate van de usb bus in windows is 125Hz (8milliseconden)
nuff sad denk ik ?

Iperf

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
sweebee schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:22:
Heb een keer voor een schoolproject een afstandsbesbuurbare auto omgebouwd met een draadloze camera en te besturen met een oud computer stuurtje / pedalen. Hier die NRFS voor gebruikt. Er is geen lag merkbaar, dus prima te doen.
Aight, NRF it is.
kELAL schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:30:
[...]

Wat denk je wat Logitech voor hun draadloze spul gebruikt? If it's good enough for them...
Dat wist ik niet, goede motivator om het ook te gebruiken idd.
Ik zal me er eens verder in verdiepen.
Fish schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:50:
[...]

De refreshrate van de usb bus in windows is 125Hz (8milliseconden)
nuff sad denk ik ?
Uhm.... nee? Want het gaat niet om een usb bus en het gaat niet om windows.
Het gaat om een draadloos signaal van A naar B versturen met zo weinig mogelijk lag.

[ Voor 51% gewijzigd door Armageddon_2k op 19-11-2015 07:49 ]

Pagina: 1