Google analytics in Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 19:58
Een klant van mij heeft een Duitse website en wil o.a. producten gaan verkopen op Dawanda (een grote Duitse marktplaats-achtige website, maar wel anders). Dawanda stelt een aantal eisen aan je website, voordat je daar producten mag verkopen.

Nu hebben zij (de klant) zelf veel onderzoek gedaan naar het correct maken van de site voor de Duitse markt. Alle algemene voorwaarden, privacy wetgeving etc. Nu komen zij bij mij met de vraag om Google Analytics in te stellen voor de Duitse markt. Daar zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden.

Die heb ik doorgevoerd (IP-adres anonimiseren, gegevens niet met Google delen, etc. ) Maar nu hebben ze ook een compleet contract wat zij moeten ondertekenen, opsturen naar Google, wat Google dan zou moeten gaan ondertekenen en weer terug gaat sturen. Zij geven aan dat dit 'moet' om geheel te voldoen aan de Duitse wetgeving. Ik kan hier echter niets over vinden (in Engels of Nederlands, ik kan niet echt Duits).

Mijn vraag:
Wie heeft hier ervaring mee? Is dit wettelijk verplicht in Duitsland? Mij lijkt het namelijk overdreven om een compleet contract moeten laten ondertekenen door Google.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-04 20:26

Koenvh

Hier tekenen: ______

Geen ervaring, maar wat ik zo op internet lees is het wel verplicht:
https://blog.fastbill.com/google-analytics-datenschutz/

"Übersenden des Vertrags zur Auftragsdatenverarbeitung an Google

Mit der IP-Anonymisierung sind noch nicht alle Schritte für den Datenschutz in Ihrem Google Analytics getan: Webseitenbetreiber treten bei der Nutzung von Google Analytics als Auftraggeber gegenüber Google auf. Daher müssen Sie eine schriftliche Auftragsdatenvereinbarung mit Google eingehen. Das Verfahren ist dabei von Google größtmöglich vereinfacht worden. Den Vertrag finden Sie zum Ausfüllen in der PDF in diesem Link. In der PDF ist ebenfalls erläutert, welche die weiteren Schritte sind."

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Klopt, ook in het Engels hier te vinden: http://www.iubenda.com/bl...google-analytics-germany/

Vergeleken met veel andere landen is het vrij heftig, maar zo is het nu eenmaal in Duitsland :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 19:58
Bedankt voor de replies, bij nader inzien had ik het dus wel zelf kunnen vinden. Maar bedankt voor de hulp! Wel interessant om te weten, omdat ik meer klanten heb die Duitse websites hebben.