Videokaart overleden, lost cause of nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• Zero
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-07-2025
Hallo,

Mijn videokaart had te laatste paar dagen bij intensieve games zoals GTA na 3 uur gamen een whitescreen wat irritant begon te worden, na een paar dagen gebeurde dit steeds vaker en ook bij lichtere games. Nu zie ik dit als ik mijn PC opstart: YouTube: Video

Mijn PC specs zijn:
I5 3570k
ASrock B75 Pro3-M
Corsair valueselect 8GB
XFXHD 7970 Ghz edition
CM M2 620W
CM Storm Enforcer

Laatst keek ik ook naar mijn temps en mijn CPU en GPU waren bij heavy load 75-80 graden, ik heb van beiden de thermal paste vervangen en ze zitten nu rond de 50 onder heavy load.

Nu vraag ik me af of hij echt dood is en of hij niet meer te redden valt (23.04.2013 gekocht dus geen garantie meer) en als hij dood is, wat voor videokaart raden jullie aan als een goede vervanging?

TLDR: Krijg vaak whitescreens, PC start niet meer op. GPU waarschijnlijk kapot en wil weten wat een goeie vervanging voor mijn GPU is.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat heb je zelf al geprobeert om dit op te lossen? Het is waarschijnlijk je videokaart maar het kan geen kwaad om eerst vast te stellen dat dat inderdaad zo is.

Haal je kaart er eens uit en sluit de boel aan op je igp. Lost dit het op dan is het redelijk duidelijk dat het de videokaart is. Blijft het probleem, ga dan je geheugen, cpu en moederbord controleren. Gebruik hiervoor memtestx86+ en voor je cpu prime95/OCCT.

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 16:03
Het zouden de capacitors van je videokaart kunnen zijn als ik je video bekijk. Zie ook
YouTube: How to Repair Video Graphic Cards with Blown Capacitors ATI, Nvidia, AMD

Deze kun je zelf vervangen als je een beetje kunt solderen en het is niet te mini op je kaart.