Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Vanwege problemen met mijn on-board LAN ben ik op zoek naar een goede PCI-E gigabit desktop adapter voor mijn systeem, zodat ik met zekerheid de on-board kan uitsluiten en als het inderdaad de oorzaak was dat ik dan meteen een erg goede nieuwe adapter heb.

Nou heb ik al een Intel Gigabit CT Desktop Adapter gekocht (Intel 82574 chipset), maar -mijn fout- ik kom er achteraf achter dat er geen support van Intel meer is voor deze kaart en ik het dus moet doen met de ingebouwde driver van Windows 10. En dat vind ik geen fijn idee.

Kortom, kent iemand een vergelijkbaar kwalitatief net zo goede (of betere) PCI-E gigabit netwerk adapter waar de fabrikant wèl Windows 10 ondersteuning heeft?

-- Edit: ter info, ik heb regelmatig freezes op mijn desktop en voor zover ik het kan traceren lijkt de netwerkkaart een mogelijke veroorzaker. Ik heb in Windows 10 de automatische driverupdates uitstaan en draai op de meest recente officiële driver voor de Killer E2200, maar oudere drivers maken niet echt verschil. Ik verzoek jullie daarom om alleen in te gaan op de vraag over een alternatieve adapter en niet op de problemen met de E2200 te duiken. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 13-11-2015 15:27 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hier Win10 met een Killer E2200 zonder problemen, driver 8.1.0.23 van 3/27/2014.
Je kan er wel geld tegenaan smijten en hopen dat dat het oplost, maar je kan veel beter het probleem aanpakken ;)
Verder zal die Intel ook prima werken onder W10, dus ik zou zeggen probeer die eerst maar eens voordat we je zo een nieuwe NIC aanpraten die vervolgens natuurlijk niks oplost.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb het probleem al met een compleet schone Windows 10 installatie, dus zoveel oorzaken aanpakken kan ik niet. Ik vermoed dat het echt iets met de LAN-kaart zelf is, ik had onder Windows 8.1 het probleem ook al.

Dus -- zoals ik al zei: ik zou graag in willen gaan op mijn vraag voor een alternatief en niet doorzagen over de issues waarom ik op zoek ben naar een losse ethernet adapter.

---

Na wat doorspitten bij Intel zie ik een Intel I210-T1. Valt in de vorm van een rebrand bij HP al te halen vanaf zo'n 33 euro. Lijkt me wel een goed alternatief en is officieel Windows 10 ondersteund door Intel.

Viel me hier in de pricewatch hier eerst niet op, omdat deze bij de unsorted categorie staat. Via de normale weg in de Pricewatch is er bijna niets te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 13-11-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:35

FreakNL

Well do ya punk?

Die Intel CT zit er bij mijn pa ook in met Windows 10. Niks aan de drivers gedaan, werden automatisch herkend door Win10. Geeft verder ook geen problemen, draait nu bijna 3 maanden zonder problemen?

Waarom zou je "bang" zijn voor de ingebouwde drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wildfire schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:25:
Nou heb ik al een Intel Gigabit CT Desktop Adapter gekocht (Intel 82574 chipset), maar -mijn fout- ik kom er achteraf achter dat er geen support van Intel meer is voor deze kaart en ik het dus moet doen met de ingebouwde driver van Windows 10. En dat vind ik geen fijn idee.
Ik kan ernaast zitten, maar volgens mij werken W8 drivers in W10 (zelfde drivermodel) en die voor de 85274 zijn recent: https://downloadcenter.in...ter-Driver-for-Windows-8- ;)

Maar wel jammer dat die kaart nooit een opvolger gekregen heeft, met bijv. de Intel I217.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 13-11-2015 16:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Raven schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:59:
[...]

Ik kan ernaast zitten, maar volgens mij werken W8 drivers in W10 (zelfde drivermodel) en die voor de 85274 zijn recent: https://downloadcenter.in...ter-Driver-for-Windows-8- ;)

Maar wel jammer dat die kaart nooit een opvolger gekregen heeft, met bijv. de Intel I217.
Het drivermodel is wellicht hetzelfde, maar -mede voor m'n gevoel- werk ik liever met officieel ondersteunde drivers. Ik heb daarom zojuist maar een Intel I210-T1 kaartje besteld. Is dan wel officieel een serverkaartje maar dat maakt verder niet uit. Deze is in ieder geval volledig ondersteund in Windows 10 door Intel.

Pagina: 1