W10 bad_system_config_info

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pleefan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10-2021
Beste Tweakers,
Twee dagen geleden kreeg ik een BSOD met foutcode bad_system_config_info. Stop code was volgens mij 0x00000074d. Laptop opnieuw opgestart, zonder resultaat. W10 begon daarna gelijk met het voorbereiden van Automatic Repair om vervolgens aan te geven dat de PC niet correct is gestart. Via Advanced options heb ik al geprobeerd om de laptop te resetten en Startup repair uit te voeren, beide mislukte. Daarna geprobeerd om via een USB'tje Windows 10 opnieuw te installeren, maar ik kan niet eens van de USB booten. Een externe DVD-drive met Windows 7 initialiseerd wel, maar blijft vervolgens hangen. BIOS settings om eerst vanaf de USB te booten staan goed, Secure boot staat uit. BIOS heb ik ook al gereset, zonder resultaat. Meerdere malen Checkdisk laten draaien, zonder errors. Uiteraard heb ik Google al doorgenomen, maar hier komt niets uit.

TL;DR: Windows 10 start niet meer op, booten vanaf USB of DVD werkt niet.

Wie kan mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
"Daarna geprobeerd om via een USB'tje Windows 10 opnieuw te installeren, maar ik kan niet eens van de USB booten. Een externe DVD-drive met Windows 7 initialiseerd wel, maar blijft vervolgens hangen. "

Wellicht een idee om je RAM eens te controleren op fouten. Zit meestal in je BIOS een tooltje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pleefan
Kan in mijn BIOS niets ontdekken waarmee ik het RAM kan checken (Phoenix SecureCore Tiano bios op een Samsung laptop). Ik heb zojuist wel de RAM-sticks om en om eruit gehaald en de laptop gestart, maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Kan je tijdens opstarten van windows F8 indrukken, en dan "last know good configuration" kiezen?

Zie ook --> http://windows.microsoft....nfiguration#1TC=windows-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pleefan
Nope, werkt ook niet. Ik kom ook niet in safe mode trouwens.

EDIT: Na wat gekloot in m'n BIOS is het gelukt om met de dvd van W7 de SSD te formatteren en met het USB'tje W10 weer te installeren. Bedankt voor het meedenken Bart.

[ Voor 58% gewijzigd door Pleefan op 13-11-2015 16:41 ]