Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:35
Hoi allemaal,

even een vraagje aan de Wacom gebruikers. Ik zit er over na te denken de nieuwe Wacom Intuos pen & touch tablet aan te schaffen, maar ben even benieuwd hoe dit werkt met twee monitoren.
Ik heb thuis dus een twee-monitor setup van twee identieke 24" monitoren.

Als je het tablet gebruikt, is het tekengebied van het tablet dan verspreid over beide monitoren of 1 monitor? Of kan je dit instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat jij wil :)
Je kan via de voorkeuren gewoon instellen op welk scherm het ding moet focussen, je kan een toets instellen om scherm te wisselen, je kan het tekengebied koppelen aan je volledige desktop (dus alle aangesloten schermen) en je kan zelfs kiezen om slechts een deel van 1 scherm te gebruiken icm het tablet.

Afbeeldingslocatie: http://www.automotiveillustrations.com/tutorials/tutorialimages/wacom-intuos-mapping-setup.jpg
Links onder op deze screenshot, en die functie zit in (voor zover ik weet) alle Wacom software.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 13-11-2015 15:08 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 18:16

Grozno

acts without consequence!

Enneh, wat heb je zelf al ondernomen om een antwoord te vinden?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dank! :)
Grozno schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:04:
Enneh, wat heb je zelf al ondernomen om een antwoord te vinden?
Nou o.a. diverse reviews bekeken op youtube en gelezen op websites, maar niemand die het dus iets over roept in die verhalen. Over button mappings vertelt men maar al te graag overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 18:16

Grozno

acts without consequence!

Na 5 seconden: http://www.lightroomfanat...tors-lightroom-photoshop/. Gezocht met "dual monitor wacom tablet". ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Grozno op 13-11-2015 15:44 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
mja, die had ik nog niet bedacht :X |:( :P
(iets met vrijdagmiddag, tijd om naar huis te gaan :Z :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zit zelf met een ouder model Wacom Bamboo en sinds ik met een dualscreen FHD setup werk heb ik er redelijk wat last van dat ik niet meer zo precies kan werken. De functie die hierboven beschreven lijkt me handig maar komt niet voor in het config panel van m'n tablet, ook niet in de laatste software versie.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YVYOklFVwYzOnta2nA1NBEea/medium.png

Iemand tips over wat ik hiervoor nog kan doen? Of rest me niets anders dan een nieuwe kopen?

Edit:
Het kan dus wel, maar alleen in Pen mode. Niet in Mouse mode die ik altijd gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door MadMarky op 16-11-2015 12:13 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Hoe is het ding minder accuraat in muismode dan? Want dan vertaalt X afstand beweging op de pad naar X*acceleration=afstand op je scherm.
De hele relatie tussen padformaat en desktopformaat is er dan niet. Ik denk dat je eerder even moet gaan zoeken naar de juiste muisgevoeligheid en muisacceleratie instellingen.

Heb je per dom toeval ook nog een muis aangesloten zitten?
Heel toevallig eentje met een knopje er op om de DPI's te wijzigen? Want het kan best dat dat 100% softwarematig werkt en dus ook effect heeft op je tablet.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 16-11-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het werd pas vervelend toen ik van 1920+1280 naar 2x1920 ging, het lijkt wel alsof de tablet te weinig resolutie heeft voor 3840 pixels in de breedte. Het systeem is verder niet veranderd en er hangt nog steeds een simpele optische muis aan. Kan hem wel eens lostrekken maar denk niet dat het verschil maakt.

De pengevoeligheid staat op z'n laagst en de muisversnelling maximaal zodat ik toch nog het hele schermoppervlak in één haal kan bereiken. Toch verspringt de muiscursor meerdere pixels bij kleine bewegingen waardoor ik snel last heb dat ik dingen versleep bij het aanklikken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vanochtend nog eens aan het meten geweest en het bleek dat de muiswijzer in stapjes van 5px over m'n beeldscherm sprong. Tot zover het precies bewegen...
Het loskoppelen van de normale muis had geen effect.

Het probleem bleek hem echter te zitten in de muis instellingen van Windows.
Ik had in de Wacom preferences de mouse acceleration maximaal staan en de mouse speed bijna minimaal. In Windows zelf stond de pointer speed echter vrij hoog. Die teruggeschroefd en de mouse speed bij de wacom preferences opgeschroefd, nu is mijn precisie weer terug :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kijk an :) gelukkig werkt t weer zoals t moet :)

Vond het al vreemd. Ik heb zelf ook een Bamboo met 2x FHD scherm in Landscape, en als ik hem dan op touchpad stand of muis stand zet, gebeurde het bij mij niet.
Nou gebruik ik 'em verder eigenlijk altijd in tabletstand en gebruik 1 van de knoppen om van scherm te switchen, dus had uberhaupt al geen probleem, maar vandaag dus toch even geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
McKaamos schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:48:
... en gebruik 1 van de knoppen om van scherm te switchen, dus had uberhaupt al geen probleem, maar vandaag dus toch even geprobeerd.
Waar stel je die in? Ik heb inmiddels ook een Wacom tablet, maar vond het lastig dat ik niet naar mijn tweede scherm kon :P
Pagina: 1