Switch gekocht, blijkt defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 12:30
Hallo,

ik heb via V&A een D-Link switch aangeschaft. De verkoper heeft na een aantal controlevragen aangegeven een bedrijf te zijn.

De switch zou goed werken maar na ontvangst (in enkel één laag karton) blijkt de switch bij opstarten een error te geven (power led knippert en werkt niet). Na contact met verkoper wil hij mij wel een ander exemplaar verkopen (voor een gereduceerde prijs). Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Verkoper wil niet meebewegen en geeft aan dat voor verzenden de switch goed werkte.

Ik heb uit coulance aangeboden de verzendkosten van het vervangende exemplaar wel te willen betalen maar dit is niet bespreekbaar.

Wie is hier verantwoordelijk? Volgens mij de verkoper, zeker gezien het een bedrijf betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:55
Absoluut. Niet eens de verzendkosten betalen. Dit is gewoon een non-conform product. De verkoper moet maar bewijzen dat het product werkend was bij verzending (=onmogelijk). Mocht de switch inderdaad werkend zijn geweest bij verzending, is de verkoper alsnog verantwoordelijk voor schade tijdens de verzending, tenzij jij nadrukkelijk de manier van verzenden hebt gekozen (onverzekerd). Succes!

[ Voor 38% gewijzigd door WouterL op 13-11-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het over een verschil van 8 euro, het opsturen van jou kost je 7 euro, maw voor 8 euro krijg je een complete switch toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
Als jij het allemaal kleingeld vindt waarom maak je er dan zo'n punt van? Ik heb gewoon een kapotte switch van jullie ontvangen en vind principieel dat ik niet nog meer geld moet overmaken om het probleem opgelost te krijgen. Ik hoop dat je op basis van de reactie van Wouter eens nadenkt of deze discussie je als bedrijf waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DeV0uReR schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:53:
Wie is hier verantwoordelijk? Volgens mij de verkoper, zeker gezien het een bedrijf betreft.
Twijfelgevalletje. Als je de kans hebt gehad om hem op te halen en daarvan af te zien dan heb je afgezien van je inspectieplicht. Dan neem jij het risico op je dat er ergens iets fout gaat. Garantie tot de drempel bij tweede hands verkoop.

Als dat niet zo is geweest is het lastiger hoe het juridisch zit, maar het is zeker geen uitgemaakt geval.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 20:54

InFamous

excommunicado

Hooglander1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:18:
[...]

Twijfelgevalletje. Als je de kans hebt gehad om hem op te halen en daarvan af te zien dan heb je afgezien van je inspectieplicht. Dan neem jij het risico op je dat er ergens iets fout gaat. Garantie tot de drempel bij tweede hands verkoop.

Als dat niet zo is geweest is het lastiger hoe het juridisch zit, maar het is zeker geen uitgemaakt geval.
Dat is niet helemaal waar, de wet is toch vrij duidelijk.

Indien er verzending wordt aangeboden dan is dit een deel van de overeenkomst, dat houdt simpelweg in dat de overeenkomst conform moet worden afgeleverd bij de koper.
In dit geval is er verzending en een werkend product aangeboden, dan moet de verkoper dus conform de overeenkomst het product werkend afleveren bij de koper. Het product is niet werkend afgeleverd (de verkoper moet het tegendeel bewijzen en het maakt niet uit of het voor of tijdens transport is gebeurt) en dat betekent dat er een non conformiteit ontstaat, het product is niet afgeleverd volgens de overeenkomst.
Dan kunnen er meerdere opties zijn, er wordt alsnog conform de overeenkomst geleverd (moeilijk in het geval van tweedehands artikelen) of de overeenkomst kan ontbonden worden, dat betekent dus het product retour en volledige kosten retour aan de koper.

Uiteraard kan er afgeweken worden van de opties door bijvoorbeeld in samenspraak een alternatief artikel te leveren of een duurder alternatief waarbij er een deel bij moet worden betaald.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
Verkoper heeft mij een nieuweandere, zelfde type, switch aangeboden maar wil €15,- hebben voor deze switch (incl. verzendkosten, maar dat hij opnieuw moet verzenden komt niet door mij). Ik heb aangegeven daar niet mee akkoord te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 20:54

InFamous

excommunicado

DeV0uReR schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:50:
Verkoper heeft mij een nieuweandere, zelfde type, switch aangeboden maar wil €15,- hebben voor deze switch (incl. verzendkosten, maar dat hij opnieuw moet verzenden komt niet door mij). Ik heb aangegeven daar niet mee akkoord te gaan.
Dat ben je inderdaad niet verplicht, indien er een zelfde artikel geleverd kan worden dan dient er conform de overeenkomst geleverd te worden zonder extra kosten.

Indien de verkoper hier niet toe bereid is dan kan je de overeenkomst ontbinden of kiezen om een rechtszaak te starten om de overeenkomst alsnog conform te krijgen (maar voor €50 lijkt me dat een beetje overdreven)

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Als ik dit zo lees, dan is de verkoper hier nog niet bepaald ervaren in zijn vakgebied..

Nog even los van wat wettelijk is geregeld..
Als het hier inderdaad een bedrijf betreft, snap ik niet waarom ze een beleid hanteren waarbij ze hun (goede??) naam te grabbel gooien voor een laag bedrag als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
Dat snap ik ook niet, ik heb het bedrijf vrijdag via het contactformulier geprobeerd te benaderen (geen reactie), daarop nog per mail aan het algemene adres en als laatste heb ik vanochtend een bericht via Tweakers verstuurd om te kijken of we onder garantie (er zit lifetime warranty op) nog iets kunnen regelen (dan heb ik de aankoopbon nodig). Op geen van dit alles reactie behalve dat een sales manager van het bedrijf (wat dezelfde naam heeft als de persoon die hier in het topic heeft gereageerd) mijn LinkedIn profiel heeft bezocht.

• DeV0uReR
Er is inmiddels weer contact en ze hebben toegezegd na verzending alle kosten + aanschafprijs te vergoeden! Prima opgelost wat mij betreft.

Update: Geld is inmiddels ontvangen. Topic mag gesloten worden.

[ Voor 19% gewijzigd door DeV0uReR op 08-12-2015 13:49 ]

Pagina: 1