FastFred schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:51:
Accuzuur is corrosief als het in aanraking komt met bepaalde stoffen ja. Metaal gaat er van roesten inderdaad. Maar bijtend is het niet, heb 't op school (voertuigentechniek in een grijs verleden) vaak zat over m'n handen gehad, niks aan het handje (

). Krijg je dat spul op je overall echter, dan vallen daar na een dag gewoon gaten in
En inderdaad wat noes zegt, een 12 volt accu heeft minimaal 13.8 volt nodig om te laden, dat ga je met een 12 volt lijn van een ATX voeding niet redden.
Het is enorm bijtend, want het is zwavelzuur. Dat is, samen met zoutzuur en salpeterzuur, het sterkst bijtende zuur dat bestaat. Alleen is de concentratie wat lager, waardoor het niet direct door je huid vreet.
@Repeat
Gaat niet werken, een lood-accu moet je laden met een stroombron, en dat is je pc-voeding niet. Hou de Action of Lidl in de gaten, daar liggen regelmatig kleine, intelligente acculaders, die niet alleen opladen, maar ook kunnen druppelen e.d.
Ik heb zelf deze twee jaar terug gekocht:

Niet de snelste lader, maar voldoet prima als je een nachtje de tijd hebt. (een 120Ah doet er minimaal 32 uur over van helemaal leeg tot vol)
Wat mij eraan herinnerd, ik moet m'n reserveaccu er weer aanhangen, zodat die fris is als door vorst mijn accu of die m'n vriendin het niet mocht doen (kleine kans, maar zowel accu als lader liggen er, dus waarom niet).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier